Mister Sinister Posted April 10, 2011 Posted April 10, 2011 hai sa-mi dau si eu cu parerea: raspunsul este 288 de ce? simplu. formularea nu este catusi de putin ambigua. pentru simplul fapt ca nu e scris ca numar fractionar, tratam acest exercitiu ca atare. avem, deci, o operatie cu 3 elemente (a÷b*c), care se rezolva in ordine, de la stanga la dreapta.
Random Hero Posted April 10, 2011 Posted April 10, 2011 Am gasit in culegerea mea de matematica un exercitiu. 5 + 5 : 5 x 5 , la raspunsuri,scrie ca rezultatul e 10. :-? # Pe google tot 10 scrie. Pai si cat ai vrea sa fie?
Puffz Posted April 10, 2011 Posted April 10, 2011 48÷2(9+3) = 288 banuiesc ca s-a ajuns la 2 pentru ca s-a calculat asa: 48÷2(9+3) = 48: (2*9+2*3) = 2 dar corect este: 48÷2(9+3) = (48:2) * (9+3) = 288
ThisizEntertainment Posted April 10, 2011 Posted April 10, 2011 The Wizard sa pui si tu rezultatul primit de la profesor ( daca-ti da reply ) ca parca tu ai zis ca ai trimi mail :D Sa vedem si noi 228u`
zakkky Posted April 10, 2011 Posted April 10, 2011 Am votat 288 . De ce ? Deoarece eu zic ca operatiile alea sunt egale ca prioritate si ca urmare se fac in ordinea in care apar in ecuatie deci 48/2 = 24 si apoi 24x (9 +3 ) =288
raton_mascat Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Este 288.Am intrebat doua profesoare de matematica. Daca ai intrebat-o pe Stanciu din Colegiul National "Matei Basarab" ( Wizard stie ) te inteleg:)). In orice exercitiu se rezolva intai parantezele, apoi se respecta ordinea operatiilor. => Raspunsul este 2
Adi Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Este 288.Am intrebat doua profesoare de matematica. Daca ai intrebat-o pe Stanciu din Colegiul National "Matei Basarab" ( Wizard stie ) te inteleg:)). In orice exercitiu se rezolva intai parantezele, apoi se respecta ordinea operatiilor. => Raspunsul este 2 amin Toti cei care au raspuns 288 ar trebui sa repete clasa a 2-a... La fel si profesorii care raspund ca este 288, e si mai grav ca is in invatamant. Inainte de toate se rezolva paranteza, asta stie orice absolvent de clasa a 2-a.
raton_mascat Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Este 288.Am intrebat doua profesoare de matematica. Daca ai intrebat-o pe Stanciu din Colegiul National "Matei Basarab" ( Wizard stie ) te inteleg:)). In orice exercitiu se rezolva intai parantezele, apoi se respecta ordinea operatiilor. => Raspunsul este 2 amin Toti cei care au raspuns 288 ar trebui sa repete clasa a 2-a... La fel si profesorii care raspund ca este 288, e si mai grav ca is in invatamant. Inainte de toate se rezolva paranteza, asta stie orice absolvent de clasa a 2-a. E adevarat ca notatia e inselatoare :D. Dar cand ai 2(9+3) nu te apuci sa imparti 48 la 2 si apoi inmultesti cu restul. Majoritatea obtin 288 pentru ca fac calcule dupa (48/2) * (9+3) ceea ce e gresit. Adica daca asa ar fi aratat exercitiul 288 ar fi fost corect. Dupa cum a fost postat 2 e rez
Random Hero Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Este 288.Am intrebat doua profesoare de matematica. Daca ai intrebat-o pe Stanciu din Colegiul National "Matei Basarab" ( Wizard stie ) te inteleg:)). In orice exercitiu se rezolva intai parantezele, apoi se respecta ordinea operatiilor. => Raspunsul este 2 amin Toti cei care au raspuns 288 ar trebui sa repete clasa a 2-a... La fel si profesorii care raspund ca este 288, e si mai grav ca is in invatamant. Inainte de toate se rezolva paranteza, asta stie orice absolvent de clasa a 2-a. E adevarat ca notatia e inselatoare :D. Dar cand ai 2(9+3) nu te apuci sa imparti 48 la 2 si apoi inmultesti cu restul. Majoritatea obtin 288 pentru ca fac calcule dupa (48/2) * (9+3) ceea ce e gresit. Adica daca asa ar fi aratat exercitiul 288 ar fi fost corect. Dupa cum a fost postat 2 e rez Mi-am intrebat si eu profesorul. A obtinut tot 288, rezolvand mai intai paranteza, apoi efectuand calcule de la stanga la dreapta. Daca nu ai o paranteza patrata, nu ai cum sa ajungi la 2. Voi de ce nu vizitati niste profesori sa-i intrebati?
raton_mascat Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Este 288.Am intrebat doua profesoare de matematica. Daca ai intrebat-o pe Stanciu din Colegiul National "Matei Basarab" ( Wizard stie ) te inteleg:)). In orice exercitiu se rezolva intai parantezele, apoi se respecta ordinea operatiilor. => Raspunsul este 2 amin Toti cei care au raspuns 288 ar trebui sa repete clasa a 2-a... La fel si profesorii care raspund ca este 288, e si mai grav ca is in invatamant. Inainte de toate se rezolva paranteza, asta stie orice absolvent de clasa a 2-a. E adevarat ca notatia e inselatoare :D. Dar cand ai 2(9+3) nu te apuci sa imparti 48 la 2 si apoi inmultesti cu restul. Majoritatea obtin 288 pentru ca fac calcule dupa (48/2) * (9+3) ceea ce e gresit. Adica daca asa ar fi aratat exercitiul 288 ar fi fost corect. Dupa cum a fost postat 2 e rez Mi-am intrebat si eu profesorul. A obtinut tot 288, rezolvand mai intai paranteza, apoi efectuand calcule de la stanga la dreapta. Daca nu ai o paranteza patrata, nu ai cum sa ajungi la 2. Voi de ce nu vizitati niste profesori sa-i intrebati? Rezolvand mai intai paranteza? daca ramai cu 2(12) nu inseamna ca ti-ai rezolvat paranteza. Rezolvand paranteza ai 48:24.
Random Hero Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Rezolvand mai intai paranteza? daca ramai cu 2(12) nu inseamna ca ti-ai rezolvat paranteza. Rezolvand paranteza ai 48:24. Cum pui tu un singur numar in paranteza?
Motanul Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Este 288.Am intrebat doua profesoare de matematica. Daca ai intrebat-o pe Stanciu din Colegiul National "Matei Basarab" ( Wizard stie ) te inteleg:)). In orice exercitiu se rezolva intai parantezele, apoi se respecta ordinea operatiilor. => Raspunsul este 2 amin Toti cei care au raspuns 288 ar trebui sa repete clasa a 2-a... La fel si profesorii care raspund ca este 288, e si mai grav ca is in invatamant. Inainte de toate se rezolva paranteza, asta stie orice absolvent de clasa a 2-a. E adevarat ca notatia e inselatoare :D. Dar cand ai 2(9+3) nu te apuci sa imparti 48 la 2 si apoi inmultesti cu restul. Majoritatea obtin 288 pentru ca fac calcule dupa (48/2) * (9+3) ceea ce e gresit. Adica daca asa ar fi aratat exercitiul 288 ar fi fost corect. Dupa cum a fost postat 2 e rez Mi-am intrebat si eu profesorul. A obtinut tot 288, rezolvand mai intai paranteza, apoi efectuand calcule de la stanga la dreapta. Daca nu ai o paranteza patrata, nu ai cum sa ajungi la 2. Voi de ce nu vizitati niste profesori sa-i intrebati? Daca rezolvi paranteza : 48÷2(9+3) = 48 ÷ (2*9+2*3)
raton_mascat Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Este 288.Am intrebat doua profesoare de matematica. Daca ai intrebat-o pe Stanciu din Colegiul National "Matei Basarab" ( Wizard stie ) te inteleg:)). In orice exercitiu se rezolva intai parantezele, apoi se respecta ordinea operatiilor. => Raspunsul este 2 amin Toti cei care au raspuns 288 ar trebui sa repete clasa a 2-a... La fel si profesorii care raspund ca este 288, e si mai grav ca is in invatamant. Inainte de toate se rezolva paranteza, asta stie orice absolvent de clasa a 2-a. E adevarat ca notatia e inselatoare :D. Dar cand ai 2(9+3) nu te apuci sa imparti 48 la 2 si apoi inmultesti cu restul. Majoritatea obtin 288 pentru ca fac calcule dupa (48/2) * (9+3) ceea ce e gresit. Adica daca asa ar fi aratat exercitiul 288 ar fi fost corect. Dupa cum a fost postat 2 e rez Mi-am intrebat si eu profesorul. A obtinut tot 288, rezolvand mai intai paranteza, apoi efectuand calcule de la stanga la dreapta. Daca nu ai o paranteza patrata, nu ai cum sa ajungi la 2. Voi de ce nu vizitati niste profesori sa-i intrebati? Daca rezolvi paranteza : 48÷2(9+3) = 48 ÷ (2*9+2*3) Exact :). Nu era vorba ca ai un singur numar in paranteza. 2 ala se inmulteste cu paranteza.
Random Hero Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Pai de ce sa dai factor comun si sa nu rezolvi paranteza simpla? Eu tot raman nedumerit cum de atatia profesori si atatea programe de calcul ajung la rezultatul 288 si sunt prosti/ proaste.
raton_mascat Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Pai de ce sa dai factor comun si sa nu rezolvi paranteza simpla? Eu tot raman nedumerit cum de atatia profesori si atatea programe de calcul ajung la rezultatul 288 si sunt prosti/ proaste. Cum adica de ce dai factor comun? 2(9+3) inseamna 2x9 + 2x3. Acolo e un semn de inmultire invizibil care nu se mai pune. Nu e vorba ca sunt prosti. Dar daca tu crezi ce iti spun toti profesorii inseamna ca ai o parere buna despre invatamantul din Romania.
Motanul Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Ce factor comun ? Pur si simplu rezolvi paranteza dar cum ai semnul "÷" in fata, rezultatul se pune deasemenea in paranteza.
ThisizEntertainment Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Pai de ce sa dai factor comun si sa nu rezolvi paranteza simpla? Eu tot raman nedumerit cum de atatia profesori si atatea programe de calcul ajung la rezultatul 288 si sunt prosti/ proaste. ca sa nu pice ei de prosti ^^ ca au zis q: de ce ziceti ca 2 e factor comun :blink: ? Cum adica de ce dai factor comun? 2(9+3) inseamna 2x9 + 2x3. Acolo e un semn de inmultire invizibil care nu se mai pune. Nu e vorba ca sunt prosti. Dar daca tu crezi ce iti spun toti profesorii inseamna ca ai o parere buna despre invatamantul din Romania. Cand ai sa termini facultatea + masteru atunci sa te dai mai destept decat un prof. Nu zic ca invatamantul romanesc n-are si el mici probleme ( spagi etc ) dar eu zic ca e destul de bun , daca esti smartass fugi tata la scoli/facultati de nivel mondial.
[bny] Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Inainte de toate se rezolva paranteza Da, asta cand inainte ai o operatie de adunare sau scadere. Ex: 48-2(9+3), normal ca intai se face operatia de inmultire cu paranteza. practic pe multi va prosteste chestia asta, dar va inteleg... Voi sfidati programe de calcul, profesori, practic tot ce va inconjoara, da va trimiteti unii pe altii inapoi la scoala. Intelegeti odata ca forma in care este scrisa functia da 288. Ea practic poate fi scrisa in 2 moduri cum a pus mehico, dar in modul asta da 288. 1
Edy Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 288 da , inmultirea si impartirea au aceeasi prioritate , deci se face in ordine . e ceva de genul 48 : 2 * a , unde a= 9+3 , deci 48:2*12 = 24 * 12 = 288 daca se mai adauga o paranteza si era 48 : [ 2 ( 9+3 ) ] , atunci dadea 2 , dar la formularea asta da 288
raton_mascat Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Pai de ce sa dai factor comun si sa nu rezolvi paranteza simpla? Eu tot raman nedumerit cum de atatia profesori si atatea programe de calcul ajung la rezultatul 288 si sunt prosti/ proaste. ca sa nu pice ei de prosti ^^ ca au zis q: de ce ziceti ca 2 e factor comun :blink: ? Cum adica de ce dai factor comun? 2(9+3) inseamna 2x9 + 2x3. Acolo e un semn de inmultire invizibil care nu se mai pune. Nu e vorba ca sunt prosti. Dar daca tu crezi ce iti spun toti profesorii inseamna ca ai o parere buna despre invatamantul din Romania. Cand ai sa termini facultatea + masteru atunci sa te dai mai destept decat un prof. Nu zic ca invatamantul romanesc n-are si el mici probleme ( spagi etc ) dar eu zic ca e destul de bun , daca esti smartass fugi tata la scoli/facultati de nivel mondial. De-asta e Romania unde e ... Cum iti dai tu cu parerea ca invatamantul e destul de bun aici ? ai niste factori pe care i`ai luat in considerare? Pe ce te bazezi cand spui asta? In comparatie cu ce e mai bun?
ThisizEntertainment Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 De-asta e Romania unde e ... Cum iti dai tu cu parerea ca invatamantul e destul de bun aici ? ai niste factori pe care i`ai luat in considerare? Pe ce te bazezi cand spui asta? In comparatie cu ce e mai bun? 50% din angajati Microsoft is romani Dar tu cu ce "puii mei" te bazezi cand spui ca invatamantul romanesc nu e bun hai sa aud :-" ai ramas cumva repetent ? Sa-mi zici factori pe care-i mentionezi tu mai sus ^
raton_mascat Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Pai de ce sa dai factor comun si sa nu rezolvi paranteza simpla? Eu tot raman nedumerit cum de atatia profesori si atatea programe de calcul ajung la rezultatul 288 si sunt prosti/ proaste. ca sa nu pice ei de prosti ^^ ca au zis q: de ce ziceti ca 2 e factor comun :blink: ? Cum adica de ce dai factor comun? 2(9+3) inseamna 2x9 + 2x3. Acolo e un semn de inmultire invizibil care nu se mai pune. Nu e vorba ca sunt prosti. Dar daca tu crezi ce iti spun toti profesorii inseamna ca ai o parere buna despre invatamantul din Romania. Cand ai sa termini facultatea + masteru atunci sa te dai mai destept decat un prof. Nu zic ca invatamantul romanesc n-are si el mici probleme ( spagi etc ) dar eu zic ca e destul de bun , daca esti smartass fugi tata la scoli/facultati de nivel mondial. De-asta e Romania unde e ... Cum iti dai tu cu parerea ca invatamantul e destul de bun aici ? ai niste factori pe care i`ai luat in considerare? Pe ce te bazezi cand spui asta? In comparatie cu ce e mai bun? 50% din angajati Microsoft is romani Dar tu cu ce "puii mei" te bazezi cand spui ca invatamantul romanesc nu e bun hai sa aud :-" ai ramas cumva repetent ? 50% din angajatii Microsoft sunt romani = asta inseamna la tine ca noi avem un invatamant bun? Nu are rost sa intru in discutii cu tine. Te-ai interesat despre invatamantul din afara? Din tarile dezvoltate din Europa? Informeaza-te, no offence. Daca iei in comparatie nush .. Bulgaria? da..avem un invatamant mai bun ca ei. Rata de alfabetizare in Bulgaria e mai scazuta ca in Romania. ps: Factorii vroiai sa scrii probabil.. cu 2 de i ;)
ThisizEntertainment Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Da , asa-i rezultatul e 2 si invatamantul romanesc e slab. ps. Vezi ca ai uitat de factori , dar nu-i bai (oricum juma de ora ii cauti pe google pe urma o sa vii sa-i potezi aici sa arati ca stii si gata ;) ) lasa ai tu dreptate
raton_mascat Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Da , asa-i rezultatul e 2 si invatamantul romanesc e slab. ps. Vezi ca ai uitat de factori , dar nu-i bai (oricum juma de ora ii cauti pe google pe urma o sa vii sa-i potezi aici sa arati ca stii si gata ;) ) lasa ai tu dreptate Nu am nevoie de aprobarea ta stai linistit:)), cati ani ai .. asa de curiozitate. Traieste in continuare in lumea ta :) in care invatamantul din Romania este de o calitate foarte inalta. O tara care da 50% din angajatii Microsoft ( acesti 50% ajung acolo datorita invatamantului ).