Jump to content
Finnick

A conduce noaptea 3 ore fara pauza este echivalent cu a conduce beat

Recommended Posts

volan.jpg?width=600

Este concluzia la care au ajuns cercetatorii de la Universitatea Utrecht, in urma studierii comportamentelor a 14 barbati cu varsta cuprinsa intre 21 si 25 de ani, pentru a intelege cat de tare afecteaza oboseala si intunericul prestatiile la volan ale soferilor.

Atent monitorizati, participantii la teste au fost pusi sa conduca timp de 2, 4 si respectiv 8 ore pe parcursul unei singure nopti, mentinand o viteza constanta de 80 mile orare pe autostrada (130 km/ora) si ramanand in centrul benzii de rulare.

La finele experimentului, au fost comparate datele prestatiilor individuale la volan cu cele deja cunoscute, corelate efectelor nocive ale alcoolului: s-a constatat ca 2 ore de condus fara intrerupere, pe timp de noapte, erau suficiente pentru a-i face pe soferi sa comita aceleasi erori facute cu 0,05% alcool in organism. Un procent care crestea la 0,08% la finele celei de-a treia ore de condus fara pauza.

Sursa: descopera

Link to comment

sincer nici eu nu sunt adeptul condusului noaptea :) am 5 ani de permis in care am facut destui kilometri inclusiv noaptea si e foarte obositor :) ce sa mai spunem de soferii de tir care fac international sau cei de autocare :) acceeasi situatie...ore in sir de condus pe timp de noapte..si nu mai au nimic..e adevarat exista acel tahograf..insa nu prea se respecta orele :)

Link to comment

sincer nici eu nu sunt adeptul condusului noaptea :) am 5 ani de permis in care am facut destui kilometri inclusiv noaptea si e foarte obositor :) ce sa mai spunem de soferii de tir care fac international sau cei de autocare :) acceeasi situatie...ore in sir de condus pe timp de noapte..si nu mai au nimic..e adevarat exista acel tahograf..insa nu prea se respecta orele :)

ba crede-ma ca se respecta orele , altfel faci puscarie . tata este sofer pe autocar,microbuz ( in weekend-uri ) si trebuie sa respecte orele , exista un card personal .

cat despre astea 2 ore nu stiu ce sa zic .. tata mai conduce si noaptea .. si daca ai antrenament nu ai nimic .. adica te obisnuiesti .. e normal ca aia de 20 ani daca conduc pentru prima oara in viata lor 3 ore noaptea sa le fie greu .. dar cineva cu experienta de 5-10 ani nu mai resimte oboseala

Link to comment

ba crede-ma ca se respecta orele , altfel faci puscarie . tata este sofer pe autocar,microbuz ( in weekend-uri ) si trebuie sa respecte orele , exista un card personal .

cat despre astea 2 ore nu stiu ce sa zic .. tata mai conduce si noaptea .. si daca ai antrenament nu ai nimic .. adica te obisnuiesti .. e normal ca aia de 20 ani daca conduc pentru prima oara in viata lor 3 ore noaptea sa le fie greu .. dar cineva cu experienta de 5-10 ani nu mai resimte oboseala

lasa ma microbuz.si romania ;) eu zic de franta italia spania.stai calm ca n-ai treaba :) tahografu se pune cand ii dai cheie si ai plecat si nu ai voie mai mult de 8-10 ore pe zi am impresia. ;) insa multi nu respecta asta.. :) iti spun eu garantat ;) asta pentru a scuti timp si bani si in special e din vina patronilor care ii obliga sa o faca . :)

Link to comment

lasa ma microbuz.si romania ;) eu zic de franta italia spania.stai calm ca n-ai treaba :) tahografu se pune cand ii dai cheie si ai plecat si nu ai voie mai mult de 8-10 ore pe zi am impresia. ;) insa multi nu respecta asta.. :) iti spun eu garantat ;) asta pentru a scuti timp si bani si in special e din vina patronilor care ii obliga sa o faca . :)

Iti spun eu garantat ca nu stii ce vorbesti... in Italia se dau amenzi de pana la 100 de euro (pe loc) pt nerespectarea orelor de condus, pauzele, vitezele, etc etc si mai si exista riscul sa iti faca dosar penal, la fel si in Romania si peste tot in Europa! + Majoritatea tiristilor prefera noaptea pt ca drumurile sunt mult mai libere si pot face ce vor.

OT: nush de ce dar mie-mi place sa conduc noaptea, e mai liniste, e mai relaxant :)

Link to comment

lasa ma microbuz.si romania eu zic de franta italia spania.stai calm ca n-ai treaba tahografu se pune cand ii dai cheie si ai plecat si nu ai voie mai mult de 8-10 ore pe zi am impresia. insa multi nu respecta asta.. iti spun eu garantat asta pentru a scuti timp si bani si in special e din vina patronilor care ii obliga sa o faca .

Deci chiar nu sti ce zici :) (zambesc) . In toate tarile inclusiv Romania :) (zambesc) se respecta orele pentru ca nu au cum sa le incalce :) (zambesc). Si daca e un drum foarte lung :) (zambesc) pot pune 2 soferi pe o singura masina :) (zambesc) care se schimba intre ei la fiecare 4-5 ore :) (zambesc de final)

Link to comment

lasa ma microbuz.si romania ;) eu zic de franta italia spania.stai calm ca n-ai treaba :) tahografu se pune cand ii dai cheie si ai plecat si nu ai voie mai mult de 8-10 ore pe zi am impresia. ;) insa multi nu respecta asta.. :) iti spun eu garantat ;) asta pentru a scuti timp si bani si in special e din vina patronilor care ii obliga sa o faca . :)

Ma ce-mi place de astia ca tine, care nici macar n-au idee ce vorbesc, nu lucreaza in domeniu, sau nici nu cunosc pe cineva care lucreaza ca sa le spuna concret.

Conform legislatiei la nivel european stabilita pentru 2007 care se aplica in mod automat in Romania, ca stat membru UE, perioada zilnica de condus nu poate depasi 9 ore, exceptie putand face numai 2 zile pe saptamana, cand aceasta poate fi prelungita pana la 10 ore.

La cel mult 4 ore si jumatate de condus se prevede o pauza de 45 minute, care poate fi impartita in 15 minute, urmate de 30 de minute.

Durata maxima de condus nu poate depasi 56 ore pe saptamana, si pentru doua saptamani consecutiv aceasta nu poate depasi 90 de ore.

Perioada zilnica de odihna este de minimum 11 ore neintrerupte, ea putand fi redusa de trei ori pe saptamana pana la 9 ore.

Exista si posibilitatea segmentarii acestei perioade in doua: 3 ore urmate de alte 9 ore, astfel sa se ajunga la 12 ore pe zi.

La sfarsit de saptamana se impun 45 ore de odihna in continuu, acestea putand fi reduse in situatii speciale la 24 de ore. In acest caz, insa, trebuie acordate soferilor compensatii similare de timp in cel mult 2 saptamani.

Orice perioada de odihna acordata drept compensatie trebuie atasata in continuarea altei perioade zilnice de odihna de cel putin 9 ore.

In situatia vehiculelor conduse de echipaje, timpul de odihna zilnica va fi de cel

putin noua ore în fiecare interval de timp de cel mult 30 ore.

In acceptiunea regulamentului AETR saptamana incepe luni la ora 0:00 si se incheie duminica la orele 24:00.

In contextul noilor reglementari privind timpii de condus si odihna, Ministerul Roman al Transporturilor a elaborat un proiect de lege, care impune sanctiuni semnificative care pot ajunge si pana la suma de 5.000 de RON si pot fi aplicate atat firmei de transport cat si soferului.

Crede-ma ca se respecta, amenzile sunt pe masura. Tata pentru ca a pornit cu 30 de minute mai repede inainte sa termine pauza de 11 ore, a primit amenda 1600 ron.

@Equi : La ce te referi cand spui "pot face ce vor ?" De exemplu, tata merge cel mai des prin sud, prin Bucuresti si imprejurari. El trebuie sa mearga intotdeauna noaptea, pt ca pe DN1 este restrictie pentru camioanele mai mari de 7,5t. Cele cu tonaj mai mare au voie doar intre orele 22-6, doar in cursul saptamanii. Desigur, exista alternative, DN1A unde nu sunt restrictii, dar sunt niste dealuri, care iti dau peste cap tot consumul.

Link to comment

Ma ce-mi place de astia ca tine, care nici macar n-au idee ce vorbesc, nu lucreaza in domeniu, sau nici nu cunosc pe cineva care lucreaza ca sa le spuna concret.

Crede-ma ca se respecta, amenzile sunt pe masura. Tata pentru ca a pornit cu 30 de minute mai repede inainte sa termine pauza de 11 ore, a primit amenda 1600 ron.

@Equi : La ce te referi cand spui "pot face ce vor ?" De exemplu, tata merge cel mai des prin sud, prin Bucuresti si imprejurari. El trebuie sa mearga intotdeauna noaptea, pt ca pe DN1 este restrictie pentru camioanele mai mari de 7,5t. Cele cu tonaj mai mare au voie doar intre orele 22-6, doar in cursul saptamanii. Desigur, exista alternative, DN1A unde nu sunt restrictii, dar sunt niste dealuri, care iti dau peste cap tot consumul.

Ma refer la faptul ca se pot depasii intre ei si traficul fiind mai redus pot conduce linistiti...

Link to comment

=))) :rofl1: voi sunteti pe dinafara.daca ai vazut la stiri de amenzi pentru nerespectarea tahografului inseamna ca asa e ? ok se dau amenzi asta pentru prosti , e clar.

# cand o sa mearga vreunu pe tir care face tranzit international atunci sa comenteze ! soferii de autocar respecta tahografu' si orele de condus insa pe tir e alta treaba :) =)) auzi la ei spaime . stiti voi nu ? :) ma faceti sa rad..daca media de varsta pe acest forum e de 15 ani ce sa cer mai multa experienta de viata :) fiecare cu ce-l doare.

# BA marius truck ala care esti. taicatu face Romania.lasa Romania ca e o categorie aparte =)) nu include in restu lumii civiizate..fii serios..ce cara? conserve de peste de la Tulcea la Bucuresti ? :rofl2:

# Equilibrum sunt de acord cu tine :) de obicei noaptea se incalca cele mai multe din aceste "reguli" oricum nu sta nimeni sa ii urmareasca pe autobanda..hai sa fim seriosi :)

care n-a iesit din infectia asta de tara n-are treaba. asa ca nu mai comentati pe langa.tiristii de la noi care , cara cu dacia pick up laptele de la stana la magazinu' comunal' . hai sa fim seriosi.

Link to comment

Parazitu' - daca vrei sa dezbati un subiect atunci prima data ar fi bine daca ai invata sa te comporti civilizat iar daca nu esti in stare atunci pastreaza-ti ideile pentru tine. Daca n-ai fi sesizat pana acum, as dori sa-ti atrag atentia ca postezi pe un forum si nu te afli in padure.

Deocamdata doar un warn up pentru insultele si provocarile aduse la adresa lui marius_truckefan, dar data viitoare pentru o astfel de atitudine o sa ai 3 zile dpa.

Link to comment

=))) :rofl1: voi sunteti pe dinafara.daca ai vazut la stiri de amenzi pentru nerespectarea tahografului inseamna ca asa e ? ok se dau amenzi asta pentru prosti , e clar.

# cand o sa mearga vreunu pe tir care face tranzit international atunci sa comenteze ! soferii de autocar respecta tahografu' si orele de condus insa pe tir e alta treaba :) =)) auzi la ei spaime . stiti voi nu ? :) ma faceti sa rad..daca media de varsta pe acest forum e de 15 ani ce sa cer mai multa experienta de viata :) fiecare cu ce-l doare.

# BA marius truck ala care esti. taicatu face Romania.lasa Romania ca e o categorie aparte =)) nu include in restu lumii civiizate..fii serios..ce cara? conserve de peste de la Tulcea la Bucuresti ? :rofl2:

# Equilibrum sunt de acord cu tine :) de obicei noaptea se incalca cele mai multe din aceste "reguli" oricum nu sta nimeni sa ii urmareasca pe autobanda..hai sa fim seriosi :)

care n-a iesit din infectia asta de tara n-are treaba. asa ca nu mai comentati pe langa.tiristii de la noi care , cara cu dacia pick up laptele de la stana la magazinu' comunal' . hai sa fim seriosi.

Prietene, eu nu iti spun din ce aud la stiri, eu ti-am zis din ce mi-a spus tatal meu care face curse Romania - Italia regulat. Odata a fost oprit el si odata colegu de pe echipaj.

Sursa care te-a informat pe tine nu e una solida, alegeti sursele cu grija data viitoare.

Link to comment

Prietene, eu nu iti spun din ce aud la stiri, eu ti-am zis din ce mi-a spus tatal meu care face curse Romania - Italia regulat. Odata a fost oprit el si odata colegu de pe echipaj.

Sursa care te-a informat pe tine nu e una solida, alegeti sursele cu grija data viitoare.

equi nu stiu ce sa zic.. aici nu prea sunt deacord cu tine. Taicameu e fost inginer de marina si acuma ai mei au o firma inginereasca.. in fine, ce pot sa zic e ca maicamea se ocupa de transporturi si tirurile pe care le trimite in germania ajung cu mult mai repede decat ar trebui, calculand matematic - tine cont ca aici e vorba de transport de confectii metalice, de multe ori transporturi agabaritice. In special cei care au firme de transport platesc soferii cu ceva bani in plus pentru a face livrarea mai repede..

Link to comment

=))) :rofl1: voi sunteti pe dinafara.daca ai vazut la stiri de amenzi pentru nerespectarea tahografului inseamna ca asa e ? ok se dau amenzi asta pentru prosti , e clar.

# cand o sa mearga vreunu pe tir care face tranzit international atunci sa comenteze ! soferii de autocar respecta tahografu' si orele de condus insa pe tir e alta treaba :) =)) auzi la ei spaime . stiti voi nu ? ma faceti sa rad..daca media de varsta pe acest forum e de 15 ani ce sa cer mai multa experienta de viata :) fiecare cu ce-l doare.

# BA marius truck ala care esti. taicatu face Romania.lasa Romania ca e o categorie aparte , nu include in restu lumii civiizate..fii serios..ce cara? conserve de peste de la Tulcea la Bucuresti ? :

# Equilibrum sunt de acord cu tine :) de obicei noaptea se incalca cele mai multe din aceste "reguli" oricum nu sta nimeni sa ii urmareasca pe autobanda..hai sa fim seriosi :)

care n-a iesit din infectia asta de tara n-are treaba. asa ca nu mai comentati pe langa.tiristii de la noi care , cara cu dacia pick up laptele de la stana la magazinu' comunal' . hai sa fim seriosi.

te sustin aici,in mare parte ai dreptate,tata are propria firma de transport si sta pe comunitate cate 3-4 luni si face curse numai spania-italia-germania-belgia-spania si credema ca sunt mult mai multe restrictii decat crezi tu ( stiu din propria experienta ca in fiecare vacanta de vara ma duc cu el) deci cand schimbi diagrama ai voie sa mergi 4 ore jumate dupaia faci pauza de 45 de minute , dupaia mergi iar 4 ore jumate si faci iar pauza 45 minute , dupa aceea mai mergi 4 ore jumate si faci pauza de 11 ore in care nu ai voie sa misti masina de pe loc.Dupa ce ai facut aceasta pauza de 11 ore trebuie sa pleci , iar dupa o saptamana in care ai avut acelasi orar , faci o pauza de 48 de ore la sfarsit de saptamana ! Acestea sunt normele in vigoare , ungurul iti cere 21 de diagrame la vama si daca nu esti in regula risti amenda de 2500-3000 de euro. Ca tot ziceati ca in franta,italia se merge lejer ziua,de fapt daca in franta mergi sub 80 km/h cu tirul vine un echipaj si iti da amenda pe motiv ca incurci traficul..exista si o limita de viteza intradevar aceea ar fii pe la 110 km/h parca :-?? Si sunt multe alte controale ca sa te arda , exemplu este o masinarie care urci tirul pe ea si incepe sa il scuture in toate directiile , daca zdrangane piese ceva iti baga masina in service si ti-o repara chit ca vrei chit ca nu vrei si trebuie sa platesti tot ce iti fac , dar macar stii ca ai piese originale pe masina.

Link to comment

equi nu stiu ce sa zic.. aici nu prea sunt deacord cu tine. Taicameu e fost inginer de marina si acuma ai mei au o firma inginereasca.. in fine, ce pot sa zic e ca maicamea se ocupa de transporturi si tirurile pe care le trimite in germania ajung cu mult mai repede decat ar trebui, calculand matematic - tine cont ca aici e vorba de transport de confectii metalice, de multe ori transporturi agabaritice. In special cei care au firme de transport platesc soferii cu ceva bani in plus pentru a face livrarea mai repede..

Da, este adevarat ce spui... probabil ( nu sunt sigur) banii pe care ii da sunt pe eventualele amenzi primite, dar mai sunt unii soferi care is fac tahografele sa arata viteza maxima de 90 pe diagrama, dar ei defapt sa mearga cu 98-99, implicit sa ajunga mai rpd.

Link to comment

Da, este adevarat ce spui... probabil ( nu sunt sigur) banii pe care ii da sunt pe eventualele amenzi primite, dar mai sunt unii soferi care is fac tahografele sa arata viteza maxima de 90 pe diagrama, dar ei defapt sa mearga cu 98-99, implicit sa ajunga mai rpd.

=))) tu vezi ca iti dai singur peste cap tipule? pana la urma tot la concluzia mea ajungi.in fine inchei aici orice divergenta..am zis ce-am avut de zis.. bine ca aveti voi experienta internationala referitor la chestia asta ca mine . e hilar totodata foarte amuzant pentru mine =)) :-j

Pe Romania poate s-or da amenzi..daca stau tzaranii de politai cu radarele etc verificari :)

in strainatate nu vezi asa ceva. ROMANIA. asta face referire la tot.inclusiv la voi :)

PS: da si eu am auzit de la bunicu..ca pe timpuri mergeau cu tirurile fara tahograf =)) E O DIFERENTA INTRE A VEDEA CU OCHII TAI UN LUCRU SI DE A AUZI DE LA ALTII,ASTA FIIND CU TOTU ALTCEVA.GOT IT? :)

Link to comment

=))) tu vezi ca iti dai singur peste cap tipule? pana la urma tot la concluzia mea ajungi.in fine inchei aici orice divergenta..am zis ce-am avut de zis.. bine ca aveti voi experienta internationala referitor la chestia asta ca mine . e hilar totodata foarte amuzant pentru mine =)) :-j

Pe Romania poate s-or da amenzi..daca stau tzaranii de politai cu radarele etc verificari :)

in strainatate nu vezi asa ceva. ROMANIA. asta face referire la tot.inclusiv la voi :)

PS: da si eu am auzit de la bunicu..ca pe timpuri mergeau cu tirurile fara tahograf =)) E O DIFERENTA INTRE A VEDEA CU OCHII TAI UN LUCRU SI DE A AUZI DE LA ALTII,ASTA FIIND CU TOTU ALTCEVA.GOT IT? :)

Eu tot nu inteleg de ce este "respingator" in discutie, tu nu stii sa porti o discutie normala fara sa te ambalezi?

Si spune-mi tu unde mi-am singur peste picior, ca eu nu vad, sunt beat de la 3 ore de condus noaptea, pls help me!

Link to comment

# BA marius truck ala care esti. taicatu face Romania.lasa Romania ca e o categorie aparte =)) nu include in restu lumii civiizate..fii serios..ce cara? conserve de peste de la Tulcea la Bucuresti ? :rofl2:

Hahahah ma cat am ras de conservele tale, ideea e ca tu cu imprumut bancar nu cumperi un camion de conserve, hahahahah, amuzant asa-i ?

Daca tot vrei sa-ti spun, transporta bere Neumarkt/Golden Brau (acum cativa ani se imbutelia doar Neumarkt aici la Ungheni, dar de cand e sub licenta Heineken Romania este si Golben), si faina, de la Titan, curse regulate Tg Mures-Bucuresti sau Tg Mures-Baia Mare. Stai linistit ca tata a lucrat multi ani si pe extern, inca dinainte sa ma nasc eu cu mult, pe o rabla de Roman Diesel, si mergeau iarna pe gerul ala prin Moscova, deci nu vorbi tu de experienta profesionale in cadrul familiei mele, ca nu cunosti.

Prima data eu zic sa intrebi mai multi soferi, ca sa vezi ca ideile tale se vor schimba radical.

Numai bine

LE : Si unchiul meu care lucreaza in Irlanda/UK pe camion are smecherie la tahograf, la fel ca aproape toti colegii lui care de provenienta sunt de acolo ;).

Link to comment

Da, este adevarat ce spui... probabil ( nu sunt sigur) banii pe care ii da sunt pe eventualele amenzi primite, dar mai sunt unii soferi care is fac tahografele sa arata viteza maxima de 90 pe diagrama, dar ei defapt sa mearga cu 98-99, implicit sa ajunga mai rpd.

gandeste-te ca un transport agabaritic <cand nu le trimite pe dunare> este escortat de autoritati si cu toate astea si ele se intampla sa ajunga mai repede.. din cate am vazut transporturile catre bulgaria/ ucraina sunt de multe ori pe hartie cu 3 oameni, dar in masina cu doar 2..

@marius .. fara suparare dar una era pe vremea ceausista, alta e acuma. Cat despre romania.. cand patronul cotizeaza la politie, totul e posibil :D

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...