Jump to content
Juan

UE va creste taxa pentru diesel - motorina poate ajunge la 1,8 euro pe litru!

Recommended Posts

Mai mult de jumatate dintre europeni prefera dieselul. Lucru care s-ar putea schimba din 2013, deoarece Uniunea Europeana doreste o taxare mai mare a motorinei, principalul motiv fiind ca polueaza prea mult. Ce credeti?

Uniunea Europeana are în agenda dezbaterea unei noi propunei legislative, care ar însemna cresterea taxei pe motorina de la 8% la 15%. Adica dublarea acesteia din 2013 - ceea ce ar putea duce la un pret la pompa de circa 1,8 euro/litru în Germania, principalul stat european (unde acum pretul mediu este de 1,46 euro/litru).

Noua directiva are la baza studii din care reiese ca este vorba despre un carburant mult prea poluant si care afecteaza foarte mult sanatatea oamenilor. Un lucru adevarat, de altfel, deoarece principalul "calcâi al lui Ahile" în cazul motorinei sunt particulele, extrem de nocive pentru oameni, mai ales în cazul poluarii intensive din aglomerarile urbane.

Constructorii auto au reactionat deja vehement, deoarece, pe plan european, masinile cu motoare diesel reprezinta peste 50% din vânzarile de masini noi si second hand, iar o scumpire serioasa a carburantului (care, astfel, ar deveni mult mai scump decât benzina) le-ar da peste cap prognozele si planurile de vânzari si productie, precum si amortizarea investitiilor.

În plus, viitoarele norme Euro 6 vor însemna cresteri ale preturilor masinilor cu 1.500-2.000 euro , deci este de asteptat o diminuare a vânz?rilor de masini noi - francezii, de exemplu, se asteapta la o scadere a vânzarilor de masini diesel cu pâna la 20%, în cazul în care noua directiva UE va fi adoptata, iar dieselul va fi mai scump.

Împotriva acestei directive UE s-au ridicat si cei din industria petroliera, care avertizeaza ca vor fi consecinte grave pe plan social, industrial si financiar. O foarte mare parte din dieselul vândut pe plan european este procesat în rafinarii din t?ri europene, asa încât directiva UE ar însemna reduceri de personal drastice, pe fondul scaderii cererii pentru acest combustibil.

Nu în ultimul rând, trebuie luat în calcul si faptul ca transportul de marfuri si persoane se bazeaza aproape exclusiv pe motorina, o crestere a pretului litrului de diesel reflectându-se imediat si în cresterea pretului produselor, mai ales a celor de necesitate maxima, cum ar fi alimentele.

Dezbaterea parlamentului UE pe aceasta tema va avea loc în luna noiembrie, când va trebui sa aflam si ce se va întâmpla cu noua taxa pe diesel, care se pare ca va intra într-un fond special, gestionat de UE, nu de fiecare tara în parte. Cel mai probabil, acesti bani vor fi utilizati pentru dezvoltarea unei infrastructuri pentru masinile electrice si cu alte tipuri de propulsie neconventionala, însa doar la finalul anului vom afla mai multe detalii.

sursa: click

Link to comment

UE pune inca 8 procente pe langa cele 7. In Romania procentul e de 200% deja, teoretic n-am avea ce mai pune. Si asa avem cel mai scump combustibil din intreaga lume. Ne vindem masinile, trecem la biciclete si sa vada atunci Romania ce face, poate sa isi inchida majoritatea benzinariilor. Sa nu mai vorbim de fabrica de masini :) Dar romanii au fost prea inapti in a face ceva in acest scop si cand s-a vorbit despre protest nu le-a pasat decat la cativa care nu au putut schimba prea multe.

Link to comment

UE pune inca 8 procente pe langa cele 7. In Romania procentul e de 200% deja, teoretic n-am avea ce mai pune. Si asa avem cel mai scump combustibil din intreaga lume. Ne vindem masinile, trecem la biciclete si sa vada atunci Romania ce face, poate sa isi inchida majoritatea benzinariilor. Sa nu mai vorbim de fabrica de masini :) Dar romanii au fost prea inapti in a face ceva in acest scop si cand s-a vorbit despre protest nu le-a pasat decat la cativa care nu au putut schimba prea multe.

Protest? Ahahahahahhaahahahhaaahahhaahhaha. Romanii sunt imbecili peste masura. Noi si daca am plati 100 de Euro pe litru tot am folosi masinile, ca ne asta este fadul. Toata lumea sufera a masina de parca transportul in comun dauneaza grav sanatatii. De bicicleta sau chiar si mersul pe jos nu s-a mai auzit. Suntem in criza de cativa ani insa parcul auto romanesc e la fel de infloritor. Cred ca avem un parc auto destul de modern, mult peste puterea noastra economica. Da stii cum e romanul. Imbecili de genul ala care munceste un an de zile ca sa se duca la mare un weekend si mai isi face si datorii. Pensionari care strang bani tot anul pentru a se distra o zi cu alti dinozauri ca ei. P E N I B I L.

Cumparati-va Smart 4 2. Nu va trebuie masini cu cilindri de vapor pentru a circula si nici masini de zeci de mii de euro. Curata, functionala, aspect decent, economica din punctul de vedere al consumului, al taxelor- vezi tu impoztite si asigurari. Sunt foarte multi cretini care-si cumpara masini doar de dragul de a se "sparge in figuri" . Eu daca as putea sa propun o lege as taxa toate masinil peste 1.6 maxim 2 atat de mult incat nu le-ar mai cumpara nimeni, desigur aici vorbim de masinile pentru uz personal, cele de transport al marfurilor sa ramana la fel. Abia va scade rata desteptilor care conduc cu 250 km/h cand abia si-au luat permisul de conducere.

  • Upvote 1
Link to comment

UE pune inca 8 procente pe langa cele 7. In Romania procentul e de 200% deja, teoretic n-am avea ce mai pune. Si asa avem cel mai scump combustibil din intreaga lume. Ne vindem masinile, trecem la biciclete si sa vada atunci Romania ce face, poate sa isi inchida majoritatea benzinariilor. Sa nu mai vorbim de fabrica de masini :) Dar romanii au fost prea inapti in a face ceva in acest scop si cand s-a vorbit despre protest nu le-a pasat decat la cativa care nu au putut schimba prea multe.

Protest? Ahahahahahhaahahahhaaahahhaahhaha. Romanii sunt imbecili peste masura. Noi si daca am plati 100 de Euro pe litru tot am folosi masinile, ca ne asta este fadul. Toata lumea sufera a masina de parca transportul in comun dauneaza grav sanatatii. De bicicleta sau chiar si mersul pe jos nu s-a mai auzit. Suntem in criza de cativa ani insa parcul auto romanesc e la fel de infloritor. Cred ca avem un parc auto destul de modern, mult peste puterea noastra economica. Da stii cum e romanul. Imbecili de genul ala care munceste un an de zile ca sa se duca la mare un weekend si mai isi face si datorii. Pensionari care strang bani tot anul pentru a se distra o zi cu alti dinozauri ca ei. P E N I B I L.

Cumparati-va Smart 4 2. Nu va trebuie masini cu cilindri de vapor pentru a circula si nici masini de zeci de mii de euro. Curata, functionala, aspect decent, economica din punctul de vedere al consumului, al taxelor- vezi tu impoztite si asigurari. Sunt foarte multi cretini care-si cumpara masini doar de dragul de a se "sparge in figuri" . Eu daca as putea sa propun o lege as taxa toate masinil peste 1.6 maxim 2 atat de mult incat nu le-ar mai cumpara nimeni, desigur aici vorbim de masinile pentru uz personal, cele de transport al marfurilor sa ramana la fel. Abia va scade rata desteptilor care conduc cu 250 km/h cand abia si-au luat permisul de conducere.

Defapt... transportul in comun chiar dauneaza sanatatii... grav! Este infect si mizer. Pute si nu ai aer conditionat. Sunt focare de infectie si se misca ingrozitor de lent. Astepti 20 de minute la un autobuz / tramvai. Hai.. mergi tu cu RATB-ul.

Link to comment

UE pune inca 8 procente pe langa cele 7. In Romania procentul e de 200% deja, teoretic n-am avea ce mai pune. Si asa avem cel mai scump combustibil din intreaga lume. Ne vindem masinile, trecem la biciclete si sa vada atunci Romania ce face, poate sa isi inchida majoritatea benzinariilor. Sa nu mai vorbim de fabrica de masini :) Dar romanii au fost prea inapti in a face ceva in acest scop si cand s-a vorbit despre protest nu le-a pasat decat la cativa care nu au putut schimba prea multe.

Protest? Ahahahahahhaahahahhaaahahhaahhaha. Romanii sunt imbecili peste masura. Noi si daca am plati 100 de Euro pe litru tot am folosi masinile, ca ne asta este fadul. Toata lumea sufera a masina de parca transportul in comun dauneaza grav sanatatii. De bicicleta sau chiar si mersul pe jos nu s-a mai auzit. Suntem in criza de cativa ani insa parcul auto romanesc e la fel de infloritor. Cred ca avem un parc auto destul de modern, mult peste puterea noastra economica. Da stii cum e romanul. Imbecili de genul ala care munceste un an de zile ca sa se duca la mare un weekend si mai isi face si datorii. Pensionari care strang bani tot anul pentru a se distra o zi cu alti dinozauri ca ei. P E N I B I L.

Cumparati-va Smart 4 2. Nu va trebuie masini cu cilindri de vapor pentru a circula si nici masini de zeci de mii de euro. Curata, functionala, aspect decent, economica din punctul de vedere al consumului, al taxelor- vezi tu impoztite si asigurari. Sunt foarte multi cretini care-si cumpara masini doar de dragul de a se "sparge in figuri" . Eu daca as putea sa propun o lege as taxa toate masinil peste 1.6 maxim 2 atat de mult incat nu le-ar mai cumpara nimeni, desigur aici vorbim de masinile pentru uz personal, cele de transport al marfurilor sa ramana la fel. Abia va scade rata desteptilor care conduc cu 250 km/h cand abia si-au luat permisul de conducere.

Defapt... transportul in comun chiar dauneaza sanatatii... grav! Este infect si mizer. Pute si nu ai aer conditionat. Sunt focare de infectie si se misca ingrozitor de lent. Astepti 20 de minute la un autobuz / tramvai. Hai.. mergi tu cu RATB-ul.

Probabil ca ai dreptate. Este mult mai interesant sa stai in blocaze cu orele si sa mergi bara la bara pe strazi. Daca s-ar folosi transportul in comun cum ziceam eu instalarea aerului conditionat si cresterea numarului de autovehicule ar fi ceva natural si fara discutie. E una cand mergi printr-un oras si vezi doar autobuze noi/curate- nu rahaturile astea cumparate de prin Olande de la casare, biciclete, role, skateboard,etc si nu 1000 de masni una dupa alta, una mai poluanta ca alta si mai zgomotoasa. Mai vezi si imbecili de-ai nostri cu motociclete care le "tureaza" pe vreo 20 de metri doar sa ne sparga noua timpanele.

Link to comment

daca e sa te uiti la orice masina pe diesel, din spate, sa vezi cat fum poate sa lase in urma, atunci da, sunt de-acord cu scumpirea motorinei. Lumea se indreapta vertiginos catre masini electrice si producatorii de masini trag in continuare pe motorina, nu e normal. Si nu ma refer la trabant sau dacia, am vazut aceeasi dara si la mercedes si la audi, ecc, deci este oarecum o masura intemeiata. :tiphat:

Link to comment

daca e sa te uiti la orice masina pe diesel, din spate, sa vezi cat fum poate sa lase in urma, atunci da, sunt de-acord cu scumpirea motorinei. Lumea se indreapta vertiginos catre masini electrice si producatorii de masini trag in continuare pe motorina, nu e normal. Si nu ma refer la trabant sau dacia, am vazut aceeasi dara si la mercedes si la audi, ecc, deci este oarecum o masura intemeiata. :tiphat:

Tu crezi ca masinile alea scoteau fum doar pentru simplul fapt ca erau diesel ? Am vazut masini diesel de peste 20 ani care nu scot fum deloc, deci aici vorbim despre intretinere. Cu diesel-ul nu trebuie mers doar la 2000 rpm mereu, din cand in cand mai dai si blana, sa cureti turbo-ul si injectoarele de funingine, ca deaia se apuca de scos fum.

Oare unde se va ajunge peste vreo 20 de ani, cu pretul combustibilului ? Ma refer la Romania, ca oricum se scumpeste incet la fiecare 2-3 sapt.

Link to comment

UE pune inca 8 procente pe langa cele 7. In Romania procentul e de 200% deja, teoretic n-am avea ce mai pune. Si asa avem cel mai scump combustibil din intreaga lume. Ne vindem masinile, trecem la biciclete si sa vada atunci Romania ce face, poate sa isi inchida majoritatea benzinariilor. Sa nu mai vorbim de fabrica de masini :) Dar romanii au fost prea inapti in a face ceva in acest scop si cand s-a vorbit despre protest nu le-a pasat decat la cativa care nu au putut schimba prea multe.

Protest? Ahahahahahhaahahahhaaahahhaahhaha. Romanii sunt imbecili peste masura. Noi si daca am plati 100 de Euro pe litru tot am folosi masinile, ca ne asta este fadul. Toata lumea sufera a masina de parca transportul in comun dauneaza grav sanatatii. De bicicleta sau chiar si mersul pe jos nu s-a mai auzit. Suntem in criza de cativa ani insa parcul auto romanesc e la fel de infloritor. Cred ca avem un parc auto destul de modern, mult peste puterea noastra economica. Da stii cum e romanul. Imbecili de genul ala care munceste un an de zile ca sa se duca la mare un weekend si mai isi face si datorii. Pensionari care strang bani tot anul pentru a se distra o zi cu alti dinozauri ca ei. P E N I B I L.

Cumparati-va Smart 4 2. Nu va trebuie masini cu cilindri de vapor pentru a circula si nici masini de zeci de mii de euro. Curata, functionala, aspect decent, economica din punctul de vedere al consumului, al taxelor- vezi tu impoztite si asigurari. Sunt foarte multi cretini care-si cumpara masini doar de dragul de a se "sparge in figuri" . Eu daca as putea sa propun o lege as taxa toate masinil peste 1.6 maxim 2 atat de mult incat nu le-ar mai cumpara nimeni, desigur aici vorbim de masinile pentru uz personal, cele de transport al marfurilor sa ramana la fel. Abia va scade rata desteptilor care conduc cu 250 km/h cand abia si-au luat permisul de conducere.

Defapt... transportul in comun chiar dauneaza sanatatii... grav! Este infect si mizer. Pute si nu ai aer conditionat. Sunt focare de infectie si se misca ingrozitor de lent. Astepti 20 de minute la un autobuz / tramvai. Hai.. mergi tu cu RATB-ul.

Probabil ca ai dreptate. Este mult mai interesant sa stai in blocaze cu orele si sa mergi bara la bara pe strazi. Daca s-ar folosi transportul in comun cum ziceam eu instalarea aerului conditionat si cresterea numarului de autovehicule ar fi ceva natural si fara discutie. E una cand mergi printr-un oras si vezi doar autobuze noi/curate- nu rahaturile astea cumparate de prin Olande de la casare, biciclete, role, skateboard,etc si nu 1000 de masni una dupa alta, una mai poluanta ca alta si mai zgomotoasa. Mai vezi si imbecili de-ai nostri cu motociclete care le "tureaza" pe vreo 20 de metri doar sa ne sparga noua timpanele.

Aberezi... cel putin in Bucuresti masinile de transport in comun sunt deja SUPRA-POPULATE. Nu sunt SUFICIENTE. Au profit 5000%. Nu ma lua cu nu au bani. Au bani sa cumpere orice vor. E problema ca nu ii intereseaza. Daca ar renunta toti la masini si ar merge cu autobuzul nu ar mai ajunge nimeni nicaieri. Pentru ca nu face fatza. Si nici nu vor sa faca fatza.

Link to comment

Aberezi... cel putin in Bucuresti masinile de transport in comun sunt deja SUPRA-POPULATE. Nu sunt SUFICIENTE. Au profit 5000%. Nu ma lua cu nu au bani. Au bani sa cumpere orice vor. E problema ca nu ii intereseaza. Daca ar renunta toti la masini si ar merge cu autobuzul nu ar mai ajunge nimeni nicaieri. Pentru ca nu face fatza. Si nici nu vor sa faca fatza.
Le e frica de investitii asa cum potentialilor calatori le e frica de transport in comun.

Nu se merita sa investesti sa vina prostul sa distruga.

Nu te sui in transport sa "suferi" pana la destinatie cu diversi specimeni.

Acum nu vad de ce toti sunteti impotriva masinilor. Da ! Vreau sa am confortul si libertatea care imi ofera o masina din curte pana la servici. Adevarata problema dupa mine este cea a alegerii traseului. Mai precis asa numita rocada a locatarilor din sud care muncesc in nord si invers. Personal as investi intr-o instalatie de bio-motorina.

Link to comment

Aberezi... cel putin in Bucuresti masinile de transport in comun sunt deja SUPRA-POPULATE. Nu sunt SUFICIENTE. Au profit 5000%. Nu ma lua cu nu au bani. Au bani sa cumpere orice vor. E problema ca nu ii intereseaza. Daca ar renunta toti la masini si ar merge cu autobuzul nu ar mai ajunge nimeni nicaieri. Pentru ca nu face fatza. Si nici nu vor sa faca fatza.
Le e frica de investitii asa cum potentialilor calatori le e frica de transport in comun.

Nu se merita sa investesti sa vina prostul sa distruga.

Nu te sui in transport sa "suferi" pana la destinatie cu diversi specimeni.

Acum nu vad de ce toti sunteti impotriva masinilor. Da ! Vreau sa am confortul si libertatea care imi ofera o masina din curte pana la servici. Adevarata problema dupa mine este cea a alegerii traseului. Mai precis asa numita rocada a locatarilor din sud care muncesc in nord si invers. Personal as investi intr-o instalatie de bio-motorina.

Eu mi-as lua orice masina bio/eco whatever termen la moda acum, in conditiile in care mi-ar conferi in continuare aceasi siguranta si confort. Nu sunt un fan al vitezei (de altfel nu ma intereseaza) deci nu m-ar afecta cu nimic. Dar cand e de 3 ori mai scumpa decat o masina pe benzina/motorina, de ce as investi in ea?

Link to comment

Eu mi-as lua orice masina bio/eco whatever termen la moda acum, in conditiile in care mi-ar conferi in continuare aceasi siguranta si confort. Nu sunt un fan al vitezei (de altfel nu ma intereseaza) deci nu m-ar afecta cu nimic. Dar cand e de 3 ori mai scumpa decat o masina pe benzina/motorina, de ce as investi in ea?

Poti sa iti iei in ciuda costului motorinei care se prezinta ca "potential crescator" o masina diesel pe care sa o alimentezi cu ulei de gatit ars. Sau ulei de gatit "preparat" pentru a fii pus in locul motorinei.

O instalatie care sa produca acest tip de ulei nu ocupa mai mult de 2 metri patrati. Insa trebuie sa te pricepi putin la chimie, punctul meu slab de altfel. Acum un an an facut putina documentare insa am renuntat.

Link to comment

ar fi revolutie zic eu :) tinand cont cate masini diesel exista in UE . :) majoritatea prefera diesel durabilitate mai mare a motorului + consum mic.ma rog stiu ei ce sa faca ca sa-si umple buzunarile.eu posted un benzinar 1.8 de 150 cai si sincer nu m-as plange :) insa ar fi o discriminare zic eu :)

Link to comment
Guest Interzisa

Carburanti mai scumpi = paine mai scumpa, unde dracu vor sa duca tara asta, numai ei stiu. Strangeti fratilor cureaua pe noi pana ne sfarmati coloana cu tot cu maduva, atunci sa vedem cand o sa fim o "populatie de handcapati locomotor" cine o sa va mai plateasca taxele, impozitele si de unde o sa mai aveti minunatii de vile la care un om normal nici in vis nu isi poate permite asa ceva.

Daca UE (Uniunea europeana) doreste sa impuna un anumit pret la motorina, atunci tot UE sa impuna si un salariu decent ca sa iti poti permite sa alimentezi. M-am scarbit ca strainu sa vina sa imi spuna ce sa fac in tara mea, m-a scarbit sa vad cum anumite firme straine folosesc ca plafon "privatizarea" si ne i-au avutia pe bani de nimic. Totul in tara asta e pe dos "parca noi am fii retarzi mintal sa vina altcineva sa ne coordoneze in tara noastra".. Jalnic.. sa isi bage Basescu tratatu semnat in dos si sa mearga tare "alcoolist patetic care e", ne joca viitorul nostru si al copiilor nostri la barbut. Pauza pauza pauza pauza..

Se invarte Tovarasu Ceausescu in mormant la cum a ajuns tara asta.

  • Upvote 1
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...