Jump to content
Ryan

Superbus-ul

Recommended Posts

Un grup de studenti olandezi a dat nastere unui prototip inedit botezat Superbus. Dupa cum o sugereaza si numele, este vorba despre un super-autobuz electric de 800 de cai putere.

2en7xx1.jpg

Studentii unei universitati de transporturi din Olanda au dat nastere unui proiect indraznet, care a vizat dezvoltarea unui autobuz electric de 800 de cai putere. Cifra pare la fel de impresionanta ca si aspectul exterior. La proiect si-au adus contributia Wubbo Ockels, fost astronaut olandez, si Antonia Terzi, inginer si specialist in aerodinamica la echipa de Formula 1 BMW-Williams.

Autobuzul este pus in miscare de mai multe motoare electrice, ale caror putere insumeaza 800 de cai putere. Multumita resurselor stocate in baterii litiu-polimer, super-autobuzul de 15 metri lungime, construit pe o platforma din fibra de carbon, poate transporta fara probleme un total de 23 de persoane. Chiar si asa, viteza maxima se opre?te la 250 de km/h. Pentru cei care isi fac probleme de autonomie, Superbus garanteaza rularea a peste 210 kilometri cu energia stocata intr-o singura baterie.

Autobuzul studentilor olandezi vine cu 16 usi cu deschidere verticala, opt pe fiecare parte, si scaune asezate fata in fata cu spatiu de depozitare.

Sursa

Link to comment

Un grup de studenti olandezi a dat nastere unui prototip inedit botezat Superbus. Dupa cum o sugereaza si numele, este vorba despre un super-autobuz electric de 800 de cai putere.

2en7xx1.jpg

Studentii unei universitati de transporturi din Olanda au dat nastere unui proiect indraznet, care a vizat dezvoltarea unui autobuz electric de 800 de cai putere. Cifra pare la fel de impresionanta ca si aspectul exterior. La proiect si-au adus contributia Wubbo Ockels, fost astronaut olandez, si Antonia Terzi, inginer si specialist in aerodinamica la echipa de Formula 1 BMW-Williams.

Autobuzul este pus in miscare de mai multe motoare electrice, ale caror putere insumeaza 800 de cai putere. Multumita resurselor stocate in baterii litiu-polimer, super-autobuzul de 15 metri lungime, construit pe o platforma din fibra de carbon, poate transporta fara probleme un total de 23 de persoane. Chiar si asa, viteza maxima se opre?te la 250 de km/h. Pentru cei care isi fac probleme de autonomie, Superbus garanteaza rularea a peste 210 kilometri cu energia stocata intr-o singura baterie.

Autobuzul studentilor olandezi vine cu 16 usi cu deschidere verticala, opt pe fiecare parte, si scaune asezate fata in fata cu spatiu de depozitare.

Sursa

Cum vine chestia asta? daca are o putere de 800 cp, atunci cum poate atinge o viteza maxima de doar 250 km/h???

Link to comment

De obicei cand vedeti 250 km/h, e limitare electronica de viteza, cum e la Mercedes, BMW, etc. Ar putea atinge, poate, 280-300. Dar e si destul de greu cred, si fiind atat de lung, frecarea cu aerul e destul de mare, deci e si o problema de aerodinamica.

Ah si Bogdy... nu e niciun moft. Tu stii ce e ala un PROIECT? Baietii au vrut sa faca un prototip de presupus autobuz al viitorului probabil. Si la fel de probabil se va alege praful de el, cum se alege praful de 90% din prototipurile de masini la Geneva. Chiar si asa, ma indoiesc de faptul ca, daca ar ajunge asa ceva in productia de masa, ar depasi pretul de 100.000 euro. Si daca nu ma insel, cam atat ar fi un autocar de vreo 3 stele ( pura intuitie, nu ma apuc sa caut piata autocarelor acum ). Deci daca ai vedea asa ceva in statia de autobuz, fii sigur ca nu ai plati mai mult de dublul pretului unui bilet normal de autobuz. Dar probabil ar fi folosit numai pentru tururi de oras sau alte chestii mai banoase. Deci ar costa vreo 10-20 ron un bilet :)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...