Legacy Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Ce parere aveti daca o companie care vinde plastic si ustensile de plastic sa se foloseasca de o campanie verde pentru a atrage clientii ? Vi se pare ironic sau o idee buna ? @stiind ca plasticul se degradeaza cel mai greu , o punga de plastic are nevoie de 1000 de anii pentru a se degrada Prin camapine verde vreau sa sublinez ca , compania nu se va opri din produs materiale din plastic dar: isi incurajeaza angajatii sa conduca eco cand vin la munca,sa nu foloseasca pungi de plastic sau sa organizeze galerii de arta unde sa fie prezentate lucrari facute din materiale reciclate etc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucian Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 si producatorii de tigarete fac donatii pentru a ajuta pe cei care au cancer nu mi se pare ironic. ideea e ca rau o sa faca in continuare, asta niciodata nu se va schimba atata timp cat iese profit, dar macar constientizeaza ce fac si dau si la loc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 din documentatia care am facut-o este o metoda care iti garanteza succes. multe companii au facut-o dar nu am gasit nici una gen care sa produca plastic/hartie sa faca o campanie gen asta. mai mult din cate am citit , o campaine verde intiata in china acu ceva timp a adus la inchiderea celei mai mari companii din lume care producea plase mie unul mi se pare o idee buna , dar am perceptiile mele in viata.. altora nu stiu daca le convine , si cand zic altora ma refer la bossi ai mari. crezi ca au tupeu sa faca asa ceva sau probabil le e frica sa isi sape mormantul singuri? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristi-MG- Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 de ce nu ? ei produc plasticul pentru ca trebuie ... iar daca angajatii sunt indemnati sa nu mai polueze nu e bine ? .. zic chiar si pentru mediu :) si este ceva nou ... e normal ca orice este nou si inventiv sa iasa in evidenta .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 total de acord cu tine cristi. dar , daca ii zic asta unui CEO nu da 2 banii pe parerea ta si nici un CEO nu e dispus la actiuni extreme precum asta. asta din discutiile mele avute pe alte teme cu unii ceo trebuie niste cercetare si as vrea sa intru mai adanc in asta. cum zicea Lucian , singurul motiv ptr care ar face asta ar fii : "cui pe cui se scoate". insa daca aveti articole , ati auzit despre asa ceva as fii curios sa aflu. ^ alte pareri?. probabil daca nici o companie nu a facut asta pana acuma , mai mult ca sigur o sa faca cineva , odata. probabil vor fii campanii mici sa nu iasa in evidenta , dar sunt interesant intr-o schimbare eu. ma intreb daca chiar se poate (via compania de plastic) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Wellness-ul e cel mai mare trend din lume si toate companiile mari si care vor sa supravietuiasca, trebuie sa tina pasul. Ex: cola fara zahar (dar are aspartan), suc-uri cu antioxidanti, margarina cu omega 3, alimente cu vitamine si minerale samd. Majoritatea contin doar prostii, dar prinde la masa. Si se vand foarte bine. Asa e si cu pungile. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyShot Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 suc-uri pe bune? ot: nu e nici ironic, nici o idee buna. e pur si simplu ipocrit. ceva de genul: impreuna, haideti sa luptati impotriva poluarii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lancelot Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 strategie de marketing cu studii de fezabilitate si masa de consum fara prea multe principii = love Link to comment Share on other sites More sharing options...
logs Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Judecand minimalist, din perspectiva consumatorului obisnuit: ORICE campanie verde e buna, atata timp cat este facuta bine (atat pentru proprii angajati cat si pentru public), indiferent de profilul afacerii celui care o sustine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koop Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Ce parere aveti daca o companie care vinde plastic si ustensile de plastic sa se foloseasca de o campanie verde pentru a atrage clientii ? Vi se pare ironic sau o idee buna ? @stiind ca plasticul se degradeaza cel mai greu , o punga de plastic are nevoie de 1000 de anii pentru a se degrada Prin camapine verde vreau sa sublinez ca , compania nu se va opri din produs materiale din plastic dar: isi incurajeaza angajatii sa conduca eco cand vin la munca,sa nu foloseasca pungi de plastic sau sa organizeze galerii de arta unde sa fie prezentate lucrari facute din materiale reciclate etc Pai hai sa vedem, exemplul dat de tine Jeane: companie, produce plastic (care se produce din petrol, se degradeaza greu) -> indeamna angajatii sa conduca eco (?!?!), sa nu foloseasca pungi de plastic (?!?!) sa organizeze galerii de arta facute din materiale reciclate (?!?!) Hai sa le luam pe rand: 1) sa conduci eco... ideea asta e pe lumea asta de vreo 5438976745 de ani. Nu e nimic nou, nu e nimic original in indemnul lor. Deja exista masini "eco" deci compania ta pur si simplu paraziteaza o idee deja existenta pt profit. Pt aia de la tara care nu stiu sa faca diferenta dintre stanga si dreapta, campania asta o sa fie perfecta pt ei, dar aia care isi dau seama ca e o miscare meschina pt profit... s-ar putea sa nu mai cumpere de la compania respectiva. 2) sa nu foloseasca pungi de plastic: pai, de ce ? pt ca plasticul e facut din petrol si se degradeaza greu si distruge mediul inconjurator.. hmm, oare ei ce vand ? Ah da, scule din plastic. Deci ideea asta e din start tampita pt ca isi ataca singuri compania. 3) galerii de arta: asta e alta prostie recenta. Sustin arta, deci sunt eco. Arta n-are nicio treaba cu a fi eco si este chiar o idee care contrazice modul de a fi eco. Adica iei niste materiale RECICLABILE si le faci statui sau eu mai stiu ce... Pai materialul RECICLABIL prin definitie se refoloseste. Reciclezi o sticla pt ca atunci cand compania mai face o alta sticla sa nu mai foloseasca aceeasi cantitate de plastic, ci mai putina. Reciclezi hartie pt acelasi motiv. Acum, daca tu iei materiale RECICLABILE si le folosesti pt a .. sta intro galerie de arta... pai ce folos mai au materialele alea ? Ce, statutuile din piatra nu sunt eco ? Acum, pt ca o companie sa fie verde trebuie sa aiba un program de "Sustainability" si multe altele, ceva serios nu glume din astea. Desigur ca toti pacalicii astia de zic ca sunt verzi (si unii chiar o fac) o sa dea totul dracului cand o sa fie lipsa de bani, dar asta e o probabilitate. In fine, uite un exemplu' din ceea ce inseamna sa fii verde (sau cel putin, sa pari): UPS, companie care se ocupa de livrari, decide sa micsoreze consumul de combustibil folosit, sa apeleze la combustibil mai natural si sa foloseasca vechicule care nu emana f. mult. (asta e doar o parte dintrun program mult mai mare) "Moving nearly 16 million packages around the world each day requires operating a large ground and air fleet. Reducing fuel consumption and emissions is a constant priority and challenge. UPS’s long-term goal is to minimize dependence on fossil fuels by improving operational efficiencies and advancing new technologies. The company’s emissions reduction strategy includes reducing fuel consumption and deploying alternative fuel and low emissions vehicles." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 am avut un raport de facut pe tema asta. am mers pe ideea asta, marketing verde pentru firma de plastic. partea mea in care sustin aceasta idee , incepe de la pagina 11 pana la 23 http://rice2011.sub.ots.dk/Group20%28intB%29/finalpj.pdf deasemnea mi-am permis sa pun si parerile voastre ca opinie publica si parte din research. pentru ca nu am avut timp sa fac research bine documentat online , si pentru ca colegii de echipa nu prea le-a placut sa vina la scoala si m-au lasat pe mine sa fac tot. si pentru ca sunt retardat si imi plac provocarile am scris 50% singur intr-un report de 4 persoane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munch Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Pana cand nu o sa invatam ca de fapt ne facem rau noua, o sa ramana doar o campanie cu studii de fezabilitate, si pana cand o sa realizam ca e bine sa ne asumam raspunderea pentru faptele altora - nesimtirea consumatorului in general - o sa rezulte doar marketing. Fara verde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 sunt constient ca 60% din persoanele care sunt constienti de aceasta problema cu natura nu ii intereseaza si nu vor face nimic impotriva asta , mergand pe ideea : lasa ca fac alti , si cand zic alti se gandesc la aceste campanii verzi. si aici intervine marketing care profita de prostimea populatiei , un fel de marketing mascat. doar sa arate ca ii intereseaza si fac ei ceva , si nu trebuie sa faci tu. pana la urma in raportul meu , scopul era sa vand produsul.. iar marketing verde era doar sa atrag atentia :) Link to comment Share on other sites More sharing options...