Jump to content
Dropkillerz

Companiile petroliere au scumpit carburan?ii în mod nejustificat.

Recommended Posts

Companiile petroliere au majorat cu 20% pre?ul carburan?ilor la pomp? anul trecut, în condi?iile în care cheltuielile de produc?ie au r?mas relativ constante sau au suferit major?ri nesemnificative, a declarat Drago? Bogdan, vicepre?edinte în cadrul Agen?iei Na?ionale de Administrare Fiscal? (ANAF).

Potrivit acestuia, în mod normal, "aceast? cre?tere a pre?urilor ar fi trebuit s? se reflecte în veniturile companiilor ?i implicit în profit ?i impozitul pe profit datorat bugetului de stat". Astfel, ANAF va declan?a inspec?ii fiscale generale acolo unde va considera necesar, pentru a verifica profiturile reale, a spus Drago? Bogdan, la un post de televiziune.

Inspec?ia fiscal? general? la o companie petrolier? poate dura pân? la ?ase luni ?i trebuie ?inut cont ?i când a fost efectuat? ultima inspec?ie general? la acel contribuabil.

Ponderea taxelor a sc?zut

A?adar, pre?ul carburan?ilor a fost majorat în mod nejustificat în 2010, f?r? a fi determinat de evolu?ia cota?iilor bursiere la ?i?ei, cursul valutar ?i evolu?ia taxelor, potrivit concluziilor unui raport elaborat de ANAF, în urma unor controale fiscale la companiile petroliere, ap?rut în pres?.

De asemenea, ponderea taxelor în pre?ul carburan?ilor a sc?zut pe parcursul anului trecut, în ciuda major?rii TVA la 24%.

Potrivit raportului, în 2010, au fost practicate pre?uri mari la pomp?, în condi?iile în care categoriile de cheltuieli cu costurile de produc?ie ?i distribu?ie au r?mas constante sau au prezentat evolu?ii nesemnificative. Astfel, „în mod normal din punct de vedere fiscal, aceast? situa?ie ar fi trebuit s? genereze profituri mult mai mari ?i, prin urmare, impozit pe profit mai mare, precum ?i TVA de plat? majorat?", se men?ioneaz? în document.

Au scumpit to?i în acela?i timp

De asemenea, inspectorii ANAF au constatat c?, în majoritatea cazurilor, companiile petroliere verificate au operat scumpiri concomitent, pre?urile de desfacere la pomp? fiind aproape identice.

În plus, ponderea taxelor în structura pre?ului la pomp? a sc?zut de la 52,5%, la începutul anului, la 49,8%, la finele anului, chiar în contextul cre?terii TVA la 24%, de aceea nivelul de cre?tere al pre?urilor la pomp? cu 20% nu poate fi justificat din punct de vedere al taxelor impuse de stat.

În ceea ce prive?te cursul de schimb leu/dolar, un alt motiv invocat de benzinari pentru majorarea pre?urilor, Fiscul arat? c? deprecierea monedei na?ionale de la 2,9 lei/dolar la 3,23 lei/dolar nu avea cum s? duc? la cre?terea pre?urilor cu 20%.

Cre?teri mai mari ale cota?iilor în 2009

ANAF mai atrage aten?ia c? nici evolu?ia cota?iilor petroliere nu justific? scumpirile. Astfel, la începutul anului 2010, cota?ia de referin?? la New York a fost de 80 dolari pe baril, pentru ca la 15 decembrie 2010 petrolul s? fie tranzac?ionat la circa 90 dolari.

Totodat?, Fiscul men?ioneaz? în raport c?, în mod paradoxal, în 2009, când cota?iile produselor petroliere au crescut cu aproape 80%, de la 470 dolari/tona benzin? la 850 dolari/ton?, pre?ul la pomp? în România a crescut cu numai 50 bani/litru. Pe de alt? parte, anul trecut, când cota?iile au urcat cu 15%, pre?urile la pomp? s-au majorat cu circa 1 leu/litru.

În urm? cu dou? s?pt?mâni, ANAF a declan?at controale la principalele companii petroliere, dup? ce premierul a cerut un raport privind profiturile benzinarilor.

sursa:evz.ro

Link to comment

Pe mine ma enerveaza si ca baga apa in benzina.(si inca destul de multa)

cand am schimbat anu trecut filtru de benzina la masina mecanicu s-a crucit cata apa era in el :) eh..romania ;) dupa ce ca au scoruri smechere la carburanti mai baga si apa :) asta e.profit maxim pe spatele credulilor .

Link to comment

pai voi de unde alimentati ? Eu de la petrom si rompetrol doar, am 60 000 km imediat si nu am bagat masina odata in service. La faza cu bagatu apei in combustibili nu sunt de acord.

eu alimentez de la petrom..iar cand am schimbat filtru de benzina mecanicu si-a facut cruce ce a gasit in ea.. :) am vazut si eu cu ochii mei..tot nu m-am invatat minte...petrom rulz :) ma rog.e cel mai apropiat peco din copou..si prefer sa nu ma mai deplasez mai departe//

Link to comment

Depinde de statia peco de la care alimentezi si ce ameteli se fac pe acolo.

Daca unul dintre angajati fura sa zicem 10 litri de benzina si ii vinde pe sub mana, trebuie sa compenseze cumva acea lipsa, nu?

Iarna toti avem ceva apa in combustibili, din cauza condensului, o parte din combustibil se intoarce pe retur pentru ca nu este folosit in totalitate, dar ajunge in zona calda, adica in compartimentul motor. :)

Link to comment

da vezi sa nu fie partener. Ca aia intradevar fac invarteli dinastea. Eu unul nu am patit pana acu. Mi-a pornit masina la prima cheie si la temperaturi de -23 grade (de aici banuiesc ca nu era apa in benzina, daca ar fi fost mai porneam eu la primavara)

La bezina orice masina (aproape) porneste mai usor iarna, dar la diesel... O Doamne!

Stiu ca am avut niste dimineti grele sa imi pornesc masina, am si ramas fara curent, dar eu am o problema, am aer pe instalatie.

Eu alimentez de la Lukoil de ceva timp si nu am avut probleme :-??

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...