Jump to content
Dropkillerz

Guvernul a stabilit TAXA AUTO pentru 2011

Recommended Posts

Taxa de poluare, sau taxa de prima-inmatriculare, capata o noua forma de la finalul lunii ianuarie 2011. In unele cazuri, taxa a crescut si cu 50% fata de 2010. Si ca sa dam un exemplu "extrem", cine va fi destul de inconstient pentru a-si inmatricula o masina cu motor de 3.200 cmc, non-euro, va plati frumusica suma de... 30.432 Euro! Da, ati citit bine!

Cine vrea sa isi cumpere o masina va trebui sa se gandeasca si la noua taxa de poluare.

In 2011, cea mai mare valoare a acesteia va fi de 30.432 euro, pentru inmatricularea unei masini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Guvernul a decis majorarea cu 45-50% fata de nivelul actual, dar si o crestere dubla sau aproape tripla pentru vehiculele foarte vechi.

Iata cat avem de platit

Euro 1 de 3,2 litri, veche de 18 ani - 12.672 de euro, fata de 10.240 de euro acum.

Euro 2 de 3,2 litri, veche de 10 ani vor plati - 19.584 euro, fata de 17.408 euro acum.

Euro 3 de 3,2 litri, vechi de 5 ani - 12.778 euro, fata de 8.891 de euro acum.

Pentru acelasi motor si acelasi standard Euro 3, insa cu o vechime de sase ani, taxa ajunge la 11.748 euro, fata de 8.174 euro.

Euro 4 de 1.400 de cmc, veche de un an -787 euro, fata de 380 de euro acum.

Euro 5 de 3.000 cmc, noua, 1.133 de euro.

Euro 5 de 1.100 de cmc, noua, 50 de euro, desi acum era scutita de taxa.

sursa: 4tuning.ro

cea de pe 24

cea de azi

Pe final

Link to comment

Super tare o sa ajungem sa dam pe taxa de 10 ori mau mult decat pe masina.... Daca iti iei una veche te costa mai mult decat una nou .... Ce e aiurea e la Euro 5, 3000 cmc noua sa mai dai 1.100 euro ... inteleg la masinile vechi au dc da si la astea noi ... nu stiu din ce sa mai scoata bani...

Dar pana la urma cum va ramane cu cele hibrid ? din cate stiu nu se plateste taxa de poluare la ele, oare tot asa ramane?

Link to comment

Din cate stiu aceasta taxa este ilegala, mai exact UE nu permite astfel de taxe pentru statele membre. Nu sunt 100% sigur de chestia asta, dar personal asta stiam.

Potrivit art. 148 alin. 2 din Constitutia Romaniei “Ca urmare a aderarii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte regrementari comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare”.

Astfel, potrivit normelor comunitare, Art. 25 C.E. prevede: “Intre statele membre sunt interzise taxele vamale la import si la export sau taxele cu efect echivalent. Aceasta interdictie se aplica de asemenea taxelor vamale cu caracter fiscal”.

Articolul 28 T.C.E. prevede: “Intre statele membre sunt interzise restrictiile cantitative la import, precum si orice masuri cu efect echivalent”.

Articolul 90 C.E. este redactat dupa cum urmeaza: “Nici un stat membru nu aplica, direct sau indirect, produselor altor state membre impozite interne de orice natura mai mari decat cele care se aplica, direct sau indirect, produselor nationale similare. De asemenea, nici un stat membru nu aplica produselor altor state membre impozite interne de natura sa protejeze indirect alte sectoare de productie”.

Link to comment

Din cate stiu aceasta taxa este ilegala, mai exact UE nu permite astfel de taxe pentru statele membre. Nu sunt 100% sigur de chestia asta, dar personal asta stiam.

Ceea ce spui tu e partial adevarat, in sensul ca dispozitiile tratatelor nu permit sa se plateasca doua taxe de prima inmatriculare ori altor taxe cu efect echivalent in doua state membre diferite. Ceea ce se intampla in mod frecvent la noi este sa se cumpere masini inmatriculate in Germania (sau alte state membre ale UE), care sa fie aduse aici in Romania unde in mod normal trebuie din nou inmatriculate pentru a o putea asigura (asta daca nu vrei sa platesti asigurarea in Germania, care din cate stiu eu creste proportional cu vechimea masinii). UE nu permite sa se ceara plata unei taxe de inmatriculare in privita unei masini care a fost deja inmatriculata pe teritoriul cumunitar, dar taxa la care se refera topicul este chiar aceea stricto sensu "de prima inmatriculare", adica cea aplicata masinilor care au fost cumparate noi, neinmatriculate si aduse in Romania sau cumparate direct din Romania ori inmatriculate in afara spatiului comunitar. Totusi, taxele platite pentru masinile deja inmatriculate in UE vor putea fi recuperate in instanta.

Link to comment

Euro 5 de 1.100 de cmc, noua, 50 de euro, desi acum era scutita de taxa.

Deci se putea ba,se putea?Si de erau 5 euro tot ii baga.

Euro 1 de 3,2 litri, veche de 18 ani - 12.672 de euro, fata de 10.240 de euro acum.

Euro 2 de 3,2 litri, veche de 10 ani vor plati - 19.584 euro, fata de 17.408 euro acum.

Euro 3 de 3,2 litri, vechi de 5 ani - 12.778 euro, fata de 8.891 de euro acum.

Pentru acelasi motor si acelasi standard Euro 3, insa cu o vechime de sase ani, taxa ajunge la 11.748 euro, fata de 8.174 euro.

Euro 4 de 1.400 de cmc, veche de un an -787 euro, fata de 380 de euro acum.

Euro 5 de 3.000 cmc, noua, 1.133 de euro.

Euro 5 de 1.100 de cmc, noua, 50 de euro, desi acum era scutita de taxa.

Iti bati joc de mine?

Link to comment

Deci stai. Ceva e putred :

Euro 1, 3.200 cmc veche de 18 ani = 12.672 euro, iar la cea Euro 2 si mai noua cu 8 ani = 19.584 euro ? :blink:

Oricum, cine chiar vrea masina veche, mai bine isi cumpara una reconditionata de afara, o aduci aici si poti fi scutit de taxa, fiind masina de epoca.

Asa suntem noi romanii facuti, sa belim carasu una intr-una, deja taxele astea sunt culmea. Inteleg problema, e vorba de poluare, dar totusi se exagereaza!

Link to comment

eu nu mai am ce comenta :) sunt proprietar de 2 masini dintre care una inca neinmatriculata. ce se intampla la noi e nesimtire curata.o sa ajungem sa imnatriculam toti masinile pe bulgaria deoarece sunt mult mai acceptabile taxele .. :-j

Din cate am inteles nici la bulgari nu prea poti inmatricula corice masina cu 500 E. Mi se pare ca daca are mai mult de vreo 150 CP tare creste ft mult. Am vrut eu sa i-au o lancia cu motor de 2400diesel si mai mult de 150 cai anu trecut si am renuntat cand am auzit ca voi plati mai mult de 500 E la bulgari, la noi nu mai zic,deja era vreo 2000E.

Link to comment

Din cate am inteles nici la bulgari nu prea poti inmatricula corice masina cu 500 E. Mi se pare ca daca are mai mult de vreo 150 CP tare creste ft mult. Am vrut eu sa i-au o lancia cu motor de 2400diesel si mai mult de 150 cai anu trecut si am renuntat cand am auzit ca voi plati mai mult de 500 E la bulgari, la noi nu mai zic,deja era vreo 2000E.

Lancia de 2.4 diesel este euro 2 euro 3 daca nu ma insel maxim. :) fii atent ce scor ai tu la motor de 2400. dupa noua taxa va fi de peste 3 - 4 mii de euro :) asta dupa cate stiu eu .

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...