Jump to content
Tybork

Bucureştenii cheltuie la mall un sfert din banii de consum

Recommended Posts

Vânzările anuale înregistrate de centrele comerciale din Bucureşti sunt estimate la aproximativ un miliard de euro, respectiv un sfert din piaţa bunurilor de larg consum la nivelul Capitalei, reiese din datele analizate de ZF, ţinând cont de informaţiile de la statistică.

Cheltuielile lunare pentru consumul de produse alimentare şi nealimentare în gospodăriile din Bucureşti sunt în medie de 1.278 de lei (circa 304 euro lunar), potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Extrapolând, în condiţiile în care în Bucureşti-Ilfov sunt aproximativ 920.000 de locuinţe, bugetul anual al bucureştenilor pentru consumul de produse alimentare şi nealimentare este de aproximativ 3,5 miliarde de euro.

Aproximativ un sfert din acesti bani este cheltuit in cele noua malluri si trei parcuri comerciale din oras, potrivit estimarilor ZF, bazate pe informatiile din piata de retail.

Proprietarii centrelor comerciale se feresc, de regula, sa faca publice informatiile privind vanzarile retailerilor. Suprafata inchiriabila a noua malluri (Cotroceni Park, Baneasa, Bucuresti Mall, Plaza, Unirea, Sun Plaza, Liberty Center, City Mall si Grand Arena) si alte trei parcuri comerciale (Iris Titan, Vitantis si Militari Shopping) depaseste 550.000 de metri patrati, iar gradul de neocupare a spatiilor este de circa 10%. Potrivit informatiilor existente, un centru comercial bun poate ajunge la vanzari anuale de 2.000 de euro/metru patrat sau chiar mai mari, in functie de specificul activitatii retailerilor, astfel ca vanzarile anuale inregistrate de aceste proiecte ar putea ajunge la un miliard de euro.

Sursa: mediafax

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...