Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

RainSoul

Mu`, viciu sau placere !

Recommended Posts

Posted

Probabil ca nu exista player sa nu fi auzit vrodata "au ficatu", sau "miau," rautati care proveneau datorita concurentei si inevitabila reactie a rautatii. Observ din ce in ce mai multi oameni implicati foarte puternic, aproape de 100% in acest joc, vad cum pun o problema rezolvabila la cale de parca ar fi o problema reala, e reala dar totusi e virtuala. Nu fac non reclama, sunt una dintre voi, joc 10-12 ore on iar caracterul 24 on, vreau doar sa-mi raspundeti la cateva intrebari, curiozitate, poate si pentru voi.

1)Suntem dependeti de jocuri, si am juca orice alt joc la fel de implicati?

2)Suntem dependeti de sociabilitate iar datorita oamenilor care ne tin la vorba ajungem sa nu mai stim cat e ceasul?

3) Mai gasiti placere in faptul ca va jucati atatea ore pe zi facand practic aceleasi lucruri?

4) Care e scopul real pentru are jucati?

5) E un drog? o manie? un viciu?

6) Ti-ar fi greu sa te lasi?

:D :tiphat:

Posted

1) Unii dintre noi am fost si poate suntem dependenti de jocuri online si probabil ca am juca la fel de mult orice joc pe care l-am gasi placut.

2) Pentru unii, socializarea este un factor important in decizia de a continua sa joace.

3) Datorita faptului ca poti face lvl in acest joc 90% afk, majoritatea nu se plictisesc sa lase PC-ul deschis. Daca ar sta dupa fiecare monstru sa-l omoare, am pierde multi jucatori care ori ar lua-o pe aratura si ar avea nevoie de ajutor specializat la un moment dat ori ar incepe sa-si caute alte activitati de petrecere a timpului liber.

4) Unii joaca pentru socializare, war/pk, competitie (dorinta de a fi in top 10, cel mai bun duper, cel mai analfabet user de pe forum, cel mai nesimtit jucator), pentru a-si face un set, pentru a face full stats si altele.

5) Atunci cand nu mai iesi din casa cu zilele si refuzi sa mai bei o bere cu prietenii sau sa te culci cu iubita (cea reala, nu cea din cauciuc, din sifonier) pentru ca mai ai 2 lvls sa dai reset, poti sa recunosti ca ai o problema destul de grava si ca trebuie sa ceri ajutor sau sa intreprinzi ceva in remedierea acestei situatii.

6) Intotdeauna e greu sa renunti la ceva de care esti dependent. Eu nu mai joc Mu pe aceasta baza de date, dar la un moment dat intervine plictiseala, amicii de pe joc isi gasesc alte ocupatii si ajungi si tu sa te reorientezi catre altceva mai sanatos, daca mai reactioneaza neuronul. (Nu ma refer la persoana ta, Rainsoul, ci e un "tu" general, fara identitate bine definita).

Posted

orice joc il joci din placere sau obsesie/concurenta. tu il joci 12 ore? k , o sa-ti treaca

:|

jucam poate si mai mult in iarna lui 04 sau vara lui 05

Posted

Iesi din casa o sa vezi ca nu e asa greu...poti sa ajungi foarte rau din cauza jocurilor mental si fizic

Recomand tuturor sa se apuce de un sport, de orice gen pentru a-si cladi o personalitate si un caracter mai puternic...

Scoala este foarte importanta, si aici nu ma refer neaparat pe plan financiar, in ziua de azi tineretul este din ce in ce mai prost si fiind atat de multi gandesc la fel si cred ca este bine....

Daca traiesti in lumea jocurilor o sa fie foarte greu sa te mai adaptezi intr-o societate bolnava cum este cea in care traim acum..

In principiu daia ii zice RPG =joci un rol si poti fii ceea ce nu esti in viata reala,asta poate denota ca nu iti place cum esti si preferi sa fii un elf sau un sm care este mult mai puternic s.a

Dependenta este la fel in toate jocurile, mu din punctul meu de vedere nu este cine stie ce...

6) Ti-ar fi greu sa te lasi?

Sigur ca nu.

Dar poate multi nu vad ca scrie "Traffic" in partea de jos a ecranului si ca pana la urma totul este despre banii .

Iar daca citesti acest forum vei vedea niste specimene de oameni care nu au nici o legatura cu ce se intampla in lumea reala, dau niste raspunsuri lipsite de sens, dovada de prostie la cel mai inalt nivel..

Posted

Iesi din casa o sa vezi ca nu e asa greu...poti sa ajungi foarte rau din cauza jocurilor mental si fizic

Recomand tuturor sa se apuce de un sport, de orice gen pentru a-si cladi o personalitate si un caracter mai puternic...

Scoala este foarte importanta, si aici nu ma refer neaparat pe plan financiar, in ziua de azi tineretul este din ce in ce mai prost si fiind atat de multi gandesc la fel si cred ca este bine....

Daca traiesti in lumea jocurilor o sa fie foarte greu sa te mai adaptezi intr-o societate bolnava cum este cea in care traim acum..

In principiu daia ii zice RPG =joci un rol si poti fii ceea ce nu esti in viata reala,asta poate denota ca nu iti place cum esti si preferi sa fii un elf sau un sm care este mult mai puternic s.a

Dependenta este la fel in toate jocurile, mu din punctul meu de vedere nu este cine stie ce...

6) Ti-ar fi greu sa te lasi?

Sigur ca nu.

Dar poate multi nu vad ca scrie "Traffic" in partea de jos a ecranului si ca pana la urma totul este despre banii .

Mi-a placut partea cu "joci un rol...". Nu ma regasesc in afmatia ta, dar e si asta o motivatie pentru unii care eu nu o vedeam pana acuma :)

Posted

Pai daca nu stii istoria jocurilor pana la calculator astia se jucau un fel de dungeon and dragons game dar pe hartie fiecare ave cate un pion si zicea ce rol interpreteaza un mare magician,un elf, un etc...pe urma ele au fost transpuse in jocuri rpg pe Spectrum si pe urma pe calculator...

Eu am jucat unele RPG-dungeon in care nu aveai nimic decat scris, restul ramanea la imaginatia ta, doar iti descria prin scris unde esti si incotro poti sa mergi...

Acum fac eu un exemplu la nimereala..

"Esti in padurea bantuita, crengile sunt aproape negre , vizibilitatea este foarte redusa si vezi niste umbre in nord.Poti sa mergi in sud est sau nord.

pe urma tu tastai nord sa zicem

"Ai dat peste un troll ,aceste are 3 metrii si se uita la tine cu niste ochii rosii ,in mana tine un ciocan fermecat si se indreapta spre tine in forta.Poti fugi spre sud sau te bati cu trollul.

Si tot asa, intelegi?:)

Daca bateai trollul aveai ciocanul fermecat pe care il foloseai in lupta si sa omori un monstru care era imun la celelalte arme..

Daia tre sa te duci la scoala :)) ca altfel habar nu ai de ce si cum...

Posted

Orice joc poate deveni un viciu, chiar si Mario ( nu radeti, prin 1999-2000 cand era Mario in forta, eram "dependent" de el :D ), depinde foarte mult de persoana care joaca acel joc. Spre exemplu Mu, acum, nu-l consider un joc care imi poate provoca dependenta deoarece 70% din timpul care il joc il petrec afk. Ca sa o luam pe alta parte, faimosul Counter Strike (CS), se poate considera un viciu, un joc care provoaca destula dependenta deoarece poti petrece 3-4 ore jucand CS si nu-ti dai seama cat timp a trecut, asta desigur daca disfruti de el. As putea sa ma las iar de Mu, cum am facut de atatea ori cand m-am plictisit de el fara probleme.

Ti-am raspuns doar la punctul 1, 5 si 6 deoarece nu am timp sa raspund la mai mult, sper ca vei lua in considerare si parerea mea. O zi buna! :tiphat:

Posted

joc mu de placere si nu mi`ar fi greu sa ma las. si da joc cu aceeasi placere aproape orice joc, fie on`line fie off, deci nu pot spune ca sunt dependent de mu ci doar de jocuri si calculator in general ^_^

Posted

Pai daca nu stii istoria jocurilor pana la calculator astia se jucau un fel de dungeon and dragons game dar pe hartie fiecare ave cate un pion si zicea ce rol interpreteaza un mare magician,un elf, un etc...pe urma ele au fost transpuse in jocuri rpg pe Spectrum si pe urma pe calculator...

Eu am jucat unele RPG-dungeon in care nu aveai nimic decat scris, restul ramanea la imaginatia ta, doar iti descria prin scris unde esti si incotro poti sa mergi...

Acum fac eu un exemplu la nimereala..

"Esti in padurea bantuita, crengile sunt aproape negre , vizibilitatea este foarte redusa si vezi niste umbre in nord.Poti sa mergi in sud est sau nord.

pe urma tu tastai nord sa zicem

"Ai dat peste un troll ,aceste are 3 metrii si se uita la tine cu niste ochii rosii ,in mana tine un ciocan fermecat si se indreapta spre tine in forta.Poti fugi spre sud sau te bati cu trollul.

Si tot asa, intelegi?:)

Daca bateai trollul aveai ciocanul fermecat pe care il foloseai in lupta si sa omori un monstru care era imun la celelalte arme..

Daia tre sa te duci la scoala :)) ca altfel habar nu ai de ce si cum...

Asta chiar m-a amuzat fantastic, cand citeam istoria rpg, inceram sa imi imaginez singura jocu ala de cuvinte, dar descrierea ta a fost =)), foarte tare.. :))

Si nu ma mai trimite la scoala, ca-i vacanta...n-am nici o restanta, sunt cuminte :))

Posted

1) Unii dintre noi am fost si poate suntem dependenti de jocuri online si probabil ca am juca la fel de mult orice joc pe care l-am gasi placut.

2) Pentru unii, socializarea este un factor important in decizia de a continua sa joace.

3) Datorita faptului ca poti face lvl in acest joc 90% afk, majoritatea nu se plictisesc sa lase PC-ul deschis. Daca ar sta dupa fiecare monstru sa-l omoare, am pierde multi jucatori care ori ar lua-o pe aratura si ar avea nevoie de ajutor specializat la un moment dat ori ar incepe sa-si caute alte activitati de petrecere a timpului liber.

4) Unii joaca pentru socializare, war/pk, competitie (dorinta de a fi in top 10, cel mai bun duper, cel mai analfabet user de pe forum, cel mai nesimtit jucator), pentru a-si face un set, pentru a face full stats si altele.

5) Atunci cand nu mai iesi din casa cu zilele si refuzi sa mai bei o bere cu prietenii sau sa te culci cu iubita (cea reala, nu cea din cauciuc, din sifonier) pentru ca mai ai 2 lvls sa dai reset, poti sa recunosti ca ai o problema destul de grava si ca trebuie sa ceri ajutor sau sa intreprinzi ceva in remedierea acestei situatii.

6) Intotdeauna e greu sa renunti la ceva de care esti dependent. Totusi bine ca m-am lasat!

copyright cumva? :D :wub:

Posted

Iti recomand filmul Franklin,se aseamana cu viziunea multora despre jocuri in sensul de Role Play.

Ma rog filmul nu este pentru oricine.

Posted

Iti recomand filmul Franklin,se aseamana cu viziunea multora despre jocuri in sensul de Role Play.

Ma rog filmul nu este pentru oricine.

Zic parere dupa ce il vizionez, deja e pe "vine". Merci :D

Posted

Recomand tuturor sa se apuce de un sport, de orice gen pentru a-si cladi o personalitate si un caracter mai puternic...

Ma apuc de sah/table, sa vezi ce impunator o sa devin :P, va fac la toti "rocada romana si va dau mat". Daca toti am avea personalitati puternice (respectiv caractere puternice) unde ar mai fi ... "fun-ul"? mereu trebuie sa existe o balanta intre caracter puternic si caracter slab respectiv personalitatea puternica si personalitate slaba. Si pot sa iti spun ca iti poti face un caracter puternic si fara sa faci vrun sport. Mediul care te inconjoara anume: anturajul, cunostintele, familia etc. au un rol decisiv in cladirea caracterului si personalitati.

@RainSoul (PS: Buna colega de guild :rolleyes: :clapping: :crazy2: )

1) Nu suntem dependenti in adevaratul sens, o dependenta se poate numi fumatul pentru unele persoane. Oricat de mult ai juca, oricat de sus ai fi in jocuri, te plictisesti la un moment dat (si vrei sa dai cu nasul de lumea reala)

Personal prefer sa numesc "un moft"(cu sensul de "dispozitie de moment") acest joc, il joci cat il joci (ai o perioada...de x timp) dar dupa te lasi 1-2 ani de el (posibil si de tot).

Dupa cum sti am jucat ceva timp (am ajuns pe top 21 la toti), dar o data ce am primit aceasta oferta (2 saptamani de distractie), nici nu am stat pe ganduri intre ce sa aleg (topul/distractie) .

Este adevarat, mai activez putin pe mu dimineata sa mai aflu niste noutati, va mai ajut la o preluare si cam atata, in jur de o ora..

2) Daca nu ar fi socializare, majoritatea persoanelor ar da "x" acestui joc. Personal daca nu as avea cu cine sa schimb o vorba, m-as plictisi in maxim 2 ore si as iesi. Stau cu skype/mess la bara cat timp sunt on si pe mu...

Foarte putine persoane sunt invatate cu "singuratatea", si pot sta on mult timp fara sa scoata nici un cuvant, la mine ...stiti prea bine ca va chinuiti toti din g sa imi inchideti gura :))

3) Daca nu ar fi "socializarea" ar fi identic, acuma nu se poate spune ca este identic, glume diferite, situati diferite, persoane noi, certuri/barfe/bancuri etc.

Totul se invarte in jurul comunicari, altfel ar fi o pocnitoare de joc (parerea mea).

4) Fun/relaxing/guild (alianta)/CS

La top cat de cat (cum imi permite timpul), unde nu e concurenta .... continuarea nu isi are sens.

5) un moft.

Observ din ce in ce mai multi oameni implicati foarte puternic, aproape de 100% in acest joc, vad cum pun o problema rezolvabila la cale de parca ar fi o problema reala, e reala dar totusi e virtuala.

Daca e sa faci un lucru, macar fal cum trebuie. Bine inteles ca sunt decizi care se iau la un nivel anume, spre ex unele decizi care se iau la nivel de alianta, se discuta si ras-discuta mai ceva ca unele probleme din real life. Asta este jocul...implica si decizi foarte importante la care trebuie sa te gandesti ceva timp, este drept ca nu toti avem calitati de lider,de aceea un lider de alianta/guild isi dedica ceva timp pentru intretinerea acestuia, si cel mai important sa aiba acele calitati. Nu vei pune nici o data pe cineva care este indiferent in aceasta functie...

PS2: Cel putin asa gandesc eu. :right:

Posted

Eu am facut si sport si armata =))

Am trait practic 7 luni de zile in mijlocul padurii cu ak la mine :))

Eu unul m-am bazat pe experienta proprie si mai putin pe ce spun altii.

De aceea imi spun parerea despre jocuri asa cum o vad si experimentat (mult experimentat ) eu,din pacate :))

Pentru unii e doar un joc,pentru altii poate fii si o a 2-a viata,depinde si de joc.

In mu socializarea,reputatia,prietenii etc fac parte din rolul pe care il joci.Aceasta te poate ajuta si in viata reala pe viitor s-au nu.

In general totul se rezuma la cum vezi Tu lucrurile.

Posted

Gusturile nu se discuta, Pareriile sunt discutabile...

Eu spre ex nu am facut un sport propriu-zis (de performanta). Ca alergi in fiecare dimineata, ca joci fobtal, ca joci aia de placere e partea a 2a. Ceea ce am spus mai sus este faptul ca nu sport-ul iti schimba caracterul si personalitatea ci anturajul.

Dupa parerea mea, armata = s.it, cel putin in Romania. Cum stim prea bine ca se intampla abuzuri oriunde (chiar si in jocuri), armata nu este lipsita de astfel de incidente. Si la cate filmulete am vazut cum "domn" caporal ii dadea omoru' lui Jorjel, ca nu ii place cum suna numele lui, sau ca ia spus ceva unui soldat (care ii era cunostinta, si da vorbesc din cazuri reale, nu doar cateva filmari mi-au fost aratate chiar de catre victime ale acestor abuzuri). Denigrarea era pe primul loc. In plus i se spunea armata obligatorie, dar nu imi spune "ca copilul lui "Fane Tractoristu"" (cacofonie intentionata) a facut armata, inca o "buba" coruptia. Asa ca... daca ai avut noroc de superiori care nu sufereau de "aere prea mari", te poti considera norocos. Daca nu se intamplau abuzurile dupa parerea mea armata era benefica ca o experienta de neuitat. Partea cu intarirea caracterului, e pura vrajala, cunosc persoane de sex feminin care au "cojon.s" mai mari decat noi toti la un loc. Totul sta in anturaj/cercurile pe care te invarti. Daca mai vrei sa ma contrazici ( imi face placere sa dezbat diferite subiecte), fao pe pm :beer:

#Fane Tractoristu= Baselu/Tariceanu/care "bastan" (ciumpalac) vreti voi.

@all: scuzati off-topic-ul. Multumesc :D

Posted

Probabil ca nu exista player sa nu fi auzit vrodata "au ficatu", sau "miau," rautati care proveneau datorita concurentei si inevitabila reactie a rautatii. Observ din ce in ce mai multi oameni implicati foarte puternic, aproape de 100% in acest joc, vad cum pun o problema rezolvabila la cale de parca ar fi o problema reala, e reala dar totusi e virtuala. Nu fac non reclama, sunt una dintre voi, joc 10-12 ore on iar caracterul 24 on, vreau doar sa-mi raspundeti la cateva intrebari, curiozitate, poate si pentru voi.

1)Suntem dependeti de jocuri, si am juca orice alt joc la fel de implicati?

2)Suntem dependeti de sociabilitate iar datorita oamenilor care ne tin la vorba ajungem sa nu mai stim cat e ceasul?

3) Mai gasiti placere in faptul ca va jucati atatea ore pe zi facand practic aceleasi lucruri?

4) Care e scopul real pentru are jucati?

5) E un drog? o manie? un viciu?

6) Ti-ar fi greu sa te lasi?

:D :tiphat:

1 da ..cel mai important e sa te ascunzi in spatele unui joc in care sa ai n rr-uri daca in real life ai luat Epic Faill deja

2 da suntem dependenti de o mana de gringos cu care de fapt in real life si cand ajungi face to face la o bere in afara de mu si xp..si poate de cum se cultiva porumbul si ce soiuri de ingrasaminte se mai folosesc ..nu prea ai ce discuta

3 Repetitivitatea e mama obsesiei. E normal sa urmezi drumul lorencia bc tarkan arena kalima etc..e ca un fel de job..si daca te-ai abate cumva de la traseul asta foarte bine stabilit..risti sa distrugi toata munca ta..noptile nedormite...si doamne fereste sa pierzi sansa de a fi promovat :(

4 Scopul meu declarat e acela de a ajunge zeul continentului MU..sa pun mana pe toate Lala grils si sa incingem un dezmat pe sub ciupercile din Noria. De asemenea as vrea sa uit ca nu am reusit sa iau bac-ul sau faptul ca imi urla maica-mea incepand cu ora 22 sa inchid naiba calculatorul ca o sa orbesc de la atata porn

5 E o placere ...e un feeling pe care putini oameni normali il inteleg..Numai eu stiu ce e in sufletul meu cand ma loghez..pac pac bag parola si intru pe super eroul meu mega legendar cu armuri super sonice si sute de lumi in care sa ma bat si sa le demonstrez eu ca degeaba imi iau palme dupa ceafa in timpul orelor la scoala..si degeaba-mi fura ei sanvisul..caci eu voi revenii mai puternic si mai plin de reseturi sa-i ucid over and over cu tiwsting slash

6 Nu am de ce sa ma las..eu nu stiu cum sa ma implic mai mult..nu stiu cum sa fac sa intru cu capul in monitor..sa nu mai ies din camera..mi-as transfera viata pe hard disc si as renunta la somn/mancare/prieteni/aer/toaleta..doar pentru a nu pierde nimic din fascinanta lume 2 D a Mu-ului

;;)

Posted

eu unul nu mai joc deci nu sunt dependent si jucam doar din placere 6-7 ore pe zi.

cei care au peste 5 rr in momentul de fata sunt dependenti pentru ca petrec foarte mult timp on, iar cand pleaca de acasa il lasa afk. eu zic ca daca jucau din placere il stingeau dar doresc sa ajunga tot mai mari si sa fie tot mai buni iar asta este o obsesie.

usor placerea se transforma in dependenta.

Posted

Mu nu e un viciu , viciu sunt tigarile/alcooul/drogurile etc. Da mi-a placut Mu si-mi mai place :D , dependent de joc , never , nu am simtit ceva sa zic 'am nevoie urgenta de un caracter sa dau 1 lvl :lol: '

A fost greu sa ma las de el si inca ma atrage sa mai joc Mu , dar joc doar pentru a ma simti bine nu sa dau rruri ca asa e menirea. Daca vrei cu adevarat sa te lasi de joc te lasi , prieteni adevarati nu se pierd in momentul in care te lasi de joc , intotdeauna o sa fie un mail/mess/forum etc.

Stiu ca prin 2006 cand mi-am tras net am jucat Mu 'la greu' stateam 15-16 ore la un moment dat nush de ce , dar imi era greata cand vedeam monitorul sau televizorul deschis , omg ce addicted am fost :lol:

Posted

Referitor la titlul topicului (foarte interesant de altfel) o clarificare: nu se poate spune viciu versus placere din simplul motiv ca viciul in sine este o placere. Dusa in extrema, cu o componenta adesea destructiva pentru individ dar placere. Opozitia corecta conceptual ar fi pasiune versus viciu. Ambele au o incarcatura afectiva puternica, doar ca una este orientata pozitiv si cealalta negativ.

Referitor la intrebari, o sa imi exprim parerile cam dezordonat si fara numere de identificare (1 2 3 4 5) dar cat de cat in tematica intrebarilor formulate.

Jocurile in general cuprind acum o paleta aproape completa de aspecte de la munca pana la relaxare si joaca. Sunt poveste, simulare, performanta sau arta. Sunt un potential instrument de educatie sau un obiect de studiu pentru psihologia comportamentala. Sunt un spatiu pentru interactiuni sociale, o jucarie sau un mediu de amuzament si relaxare. Pentru fiecare dintre noi Mu poate fi in acelasi timp toate astea :).

Nu se poate spune 'suntem dependenti de socializare'. Socializarea este o componenta esentiala a dezvoltarii noastre ca fiinte. Face parte din structura noastra psihica si comportamentala. Dorinta de a fi ?impreuna? cu cineva contribuie la definirea noastra ca entitati sociale incurajand doua fenomene de baza: cooperarea si/sau competitia. Socializarea alieneaza ? Cu siguranta nu. Din punctul asta de vedere, consider ca orice player de Mu este cat de cat mai salvat decat un idivid izolat si retras din lumea sociala. So, Mu cultiva puternic fenomentul de socializare (ca orice alt MMORPG) dar ar fi o eroare sa spunem ca suntem dependenti de ea. (ca si cum am spune ca suntem dependenti de umanitatea noastra :) ).

Se stie ca oamenii sunt dispusi mai usor sa comunice acum prin intermediul computerului decat fata in fata sau prin telefon. Comunicarea virtuala asigura un grad mare de confort psihic pentru ca elimina multe din elementele legate de infatisarea fizica, voce, spontaneitate verbala. Poate ca pe termen lung, acest tip de comunicare nu aduce suficiente beneficii pentru individ, insa nu cred sa conteste nimeni ca orice tip de comunicare este mai buna decat niciuna. Nu exista single player in Mu. Si asta e un lucru bun.

Jocul incurajeaza manipularea/modificarea identitatii (in sensul imaginii de sine si a auto-prezentarii). Orice joc (Mu nu face exceptie) ofera o posibilitate extrem de atractiva de a ne modifica identitatea experimentand noi statusuri si roluri sociale. Ne putem multiplica la nesfarsit in diverse combinatii care nu ar fi posibile in lumea reala.

Contrar parerii rapsodice a multora - conform careia gamingul dauneaza grav sanatatii ? consider ca prin joc, simuland virtual nenumarate situatii sociale si personale pe care le putem intalni si in viata reala putem recupera/lucra/asimila/ameliora probleme personale de interactiune sau de formare a imaginii/stimei de sine.

Dependenta de jocuri ?

Culmea, psihologii si psihiatrii de azi au decis sa nu includa dependenta de jocuri in DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) ? cel mai folosit instrument pentru diagnosticarea bolilor psihice. Motivul ? inca nu sunt suficiente argumente experimentale care sa sustina fenomenul adictiei de jocuri ca tulburare de tip obsesiv compulsiv.

Now, o tulburare de natura obsesiv compulsiva se manifesta prin dorinta necotrolata si nestapanita de a desfasura o anumita actiune (in cazul de fata de a juca). Asta inseamna obligatoriu si fenomene somatice (corporale asociate): pierdere semnificativa in greutate, tulburari grave de somn, tulburari de alimentatie si de sexualitate. Nu cred ca avem playeri care sa fi ajuns intr-un asemenea stadiu (poate doar ceva ceva nedormiti :D).

Jocurile ca un drog ?

Desi suna destul de ciudat, intreaga noastra existenta este dictata pana la urma de jocul extrem de complex pe care il fac descarcarile neuronale din creierul nostru. Spre exemplu, atunci cand te indragostesti intra in actiune o serie de neurotransmitatori, precum dopamina sau norepinefrina, care 'aprind' creierul. (Un neurotransmitator este o substanta chimica a organismului prin care celulele nervoase isi transmit mesajele - cu alte cuvinte, este substanta care transforma impulsul electric in fenomen psihic).

Pentru producerea 'placerii' intra in actiune dopamina. Atunci cand avem dopamina 'in sistem' resimtim o stare recomfortanta, o stare de bine general. Cand folosesti substante de tip 'drog' stimulezi artificial producerea de dopamine. La un moment dat, organismul se obisnuieste cu stimularea in plus si pentru a obtine acelasi efect vrea mai mult (va sunt cunoscuti termenii de dependenta si toleranta).

Gamingul incurajeaza stimularea naturala de dopamina (la fel ca sexul sau orice alta actiune care ne face ?placere?) deci fara indoiala, este placut sa joci.

Rede, exista lucrari de licenta la noi la faculta care au demonstrat o legatura semnificativa intre introversiune/extroversiune si efectele jocurilor. Se pare ca extrovertii 'se descarca' jucand (asta functioneaza pentru ei ca un mecanism eficient de coping : agresitivitatea scade, se relaxeaza) iar introvertii 'se incarca' (agresivitatea lor creste, raporteaza orice esec sau conflict din joc la un nivel personal si sufera interior).

Voi in care categorie intrati ? :)

Pfui, m-am 'lungit' rau ... promit sa nu se mai repete :))

Posted

1 da ..cel mai important e sa te ascunzi in spatele unui joc in care sa ai n rr-uri daca in real life ai luat Epic Faill deja

2 da suntem dependenti de o mana de gringos cu care de fapt in real life si cand ajungi face to face la o bere in afara de mu si xp..si poate de cum se cultiva porumbul si ce soiuri de ingrasaminte se mai folosesc ..nu prea ai ce discuta

3 Repetitivitatea e mama obsesiei. E normal sa urmezi drumul lorencia bc tarkan arena kalima etc..e ca un fel de job..si daca te-ai abate cumva de la traseul asta foarte bine stabilit..risti sa distrugi toata munca ta..noptile nedormite...si doamne fereste sa pierzi sansa de a fi promovat :(

4 Scopul meu declarat e acela de a ajunge zeul continentului MU..sa pun mana pe toate Lala grils si sa incingem un dezmat pe sub ciupercile din Noria. De asemenea as vrea sa uit ca nu am reusit sa iau bac-ul sau faptul ca imi urla maica-mea incepand cu ora 22 sa inchid naiba calculatorul ca o sa orbesc de la atata porn

5 E o placere ...e un feeling pe care putini oameni normali il inteleg..Numai eu stiu ce e in sufletul meu cand ma loghez..pac pac bag parola si intru pe super eroul meu mega legendar cu armuri super sonice si sute de lumi in care sa ma bat si sa le demonstrez eu ca degeaba imi iau palme dupa ceafa in timpul orelor la scoala..si degeaba-mi fura ei sanvisul..caci eu voi revenii mai puternic si mai plin de reseturi sa-i ucid over and over cu tiwsting slash

6 Nu am de ce sa ma las..eu nu stiu cum sa ma implic mai mult..nu stiu cum sa fac sa intru cu capul in monitor..sa nu mai ies din camera..mi-as transfera viata pe hard disc si as renunta la somn/mancare/prieteni/aer/toaleta..doar pentru a nu pierde nimic din fascinanta lume 2 D a Mu-ului

;;)

:lol:

e o placere de 10-15 min pe zi ^_^

Posted

Referitor la titlul topicului (foarte interesant de altfel) o clarificare: nu se poate spune viciu versus placere din simplul motiv ca viciul in sine este o placere. Dusa in extrema, cu o componenta adesea destructiva pentru individ dar placere. Opozitia corecta conceptual ar fi pasiune versus viciu. Ambele au o incarcatura afectiva puternica, doar ca una este orientata pozitiv si cealalta negativ.

Referitor la intrebari, o sa imi exprim parerile cam dezordonat si fara numere de identificare (1 2 3 4 5) dar cat de cat in tematica intrebarilor formulate.

Jocurile in general cuprind acum o paleta aproape completa de aspecte de la munca pana la relaxare si joaca. Sunt poveste, simulare, performanta sau arta. Sunt un potential instrument de educatie sau un obiect de studiu pentru psihologia comportamentala. Sunt un spatiu pentru interactiuni sociale, o jucarie sau un mediu de amuzament si relaxare. Pentru fiecare dintre noi Mu poate fi in acelasi timp toate astea :).

Nu se poate spune 'suntem dependenti de socializare'. Socializarea este o componenta esentiala a dezvoltarii noastre ca fiinte. Face parte din structura noastra psihica si comportamentala. Dorinta de a fi ?impreuna? cu cineva contribuie la definirea noastra ca entitati sociale incurajand doua fenomene de baza: cooperarea si/sau competitia. Socializarea alieneaza ? Cu siguranta nu. Din punctul asta de vedere, consider ca orice player de Mu este cat de cat mai salvat decat un idivid izolat si retras din lumea sociala. So, Mu cultiva puternic fenomentul de socializare (ca orice alt MMORPG) dar ar fi o eroare sa spunem ca suntem dependenti de ea. (ca si cum am spune ca suntem dependenti de umanitatea noastra :) ).

Se stie ca oamenii sunt dispusi mai usor sa comunice acum prin intermediul computerului decat fata in fata sau prin telefon. Comunicarea virtuala asigura un grad mare de confort psihic pentru ca elimina multe din elementele legate de infatisarea fizica, voce, spontaneitate verbala. Poate ca pe termen lung, acest tip de comunicare nu aduce suficiente beneficii pentru individ, insa nu cred sa conteste nimeni ca orice tip de comunicare este mai buna decat niciuna. Nu exista single player in Mu. Si asta e un lucru bun.

Jocul incurajeaza manipularea/modificarea identitatii (in sensul imaginii de sine si a auto-prezentarii). Orice joc (Mu nu face exceptie) ofera o posibilitate extrem de atractiva de a ne modifica identitatea experimentand noi statusuri si roluri sociale. Ne putem multiplica la nesfarsit in diverse combinatii care nu ar fi posibile in lumea reala.

Contrar parerii rapsodice a multora - conform careia gamingul dauneaza grav sanatatii ? consider ca prin joc, simuland virtual nenumarate situatii sociale si personale pe care le putem intalni si in viata reala putem recupera/lucra/asimila/ameliora probleme personale de interactiune sau de formare a imaginii/stimei de sine.

Dependenta de jocuri ?

Culmea, psihologii si psihiatrii de azi au decis sa nu includa dependenta de jocuri in DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) ? cel mai folosit instrument pentru diagnosticarea bolilor psihice. Motivul ? inca nu sunt suficiente argumente experimentale care sa sustina fenomenul adictiei de jocuri ca tulburare de tip obsesiv compulsiv.

Now, o tulburare de natura obsesiv compulsiva se manifesta prin dorinta necotrolata si nestapanita de a desfasura o anumita actiune (in cazul de fata de a juca). Asta inseamna obligatoriu si fenomene somatice (corporale asociate): pierdere semnificativa in greutate, tulburari grave de somn, tulburari de alimentatie si de sexualitate. Nu cred ca avem playeri care sa fi ajuns intr-un asemenea stadiu (poate doar ceva ceva nedormiti :D).

Jocurile ca un drog ?

Desi suna destul de ciudat, intreaga noastra existenta este dictata pana la urma de jocul extrem de complex pe care il fac descarcarile neuronale din creierul nostru. Spre exemplu, atunci cand te indragostesti intra in actiune o serie de neurotransmitatori, precum dopamina sau norepinefrina, care 'aprind' creierul. (Un neurotransmitator este o substanta chimica a organismului prin care celulele nervoase isi transmit mesajele - cu alte cuvinte, este substanta care transforma impulsul electric in fenomen psihic).

Pentru producerea 'placerii' intra in actiune dopamina. Atunci cand avem dopamina 'in sistem' resimtim o stare recomfortanta, o stare de bine general. Cand folosesti substante de tip 'drog' stimulezi artificial producerea de dopamine. La un moment dat, organismul se obisnuieste cu stimularea in plus si pentru a obtine acelasi efect vrea mai mult (va sunt cunoscuti termenii de dependenta si toleranta).

Gamingul incurajeaza stimularea naturala de dopamina (la fel ca sexul sau orice alta actiune care ne face ?placere?) deci fara indoiala, este placut sa joci.

Rede, exista lucrari de licenta la noi la faculta care au demonstrat o legatura semnificativa intre introversiune/extroversiune si efectele jocurilor. Se pare ca extrovertii 'se descarca' jucand (asta functioneaza pentru ei ca un mecanism eficient de coping : agresitivitatea scade, se relaxeaza) iar introvertii 'se incarca' (agresivitatea lor creste, raporteaza orice esec sau conflict din joc la un nivel personal si sufera interior).

Voi in care categorie intrati ? :)

Pfui, m-am 'lungit' rau ... promit sa nu se mai repete :))

Mi-a ajuns primul aliniat sa-mi dau seama ca aici e vorba de scoala :) psihologia, se simte la tine din 2,3 cuvinte. Ai schimbat intrebarile mele atat de usor ca nici nu mi-am dat seama. In orice caz, mi-a facut placere sa citesc, cand vezi diferente iti dai seama cat esti de incult. Glumesc, dar in orice caz, frumos postul. :tiphat:

Posted

Nu folosesc paste fara sa spun ca e paste.

Poate ti-e greu sa crezi, mai sunt si oameni care dezvolta liber idei pe un anumit subiect.

Ti-e chiar imposibil sa ramai on-topic? :)

Posted

si eu stateam ceva timp in joc la inceput, dar nu pentru ca simteam nevoia acuta s-o fac. daca aveam alta treaba sau trebuia sa ies undeva, nu-mi parea rau ca plec de la calculator si nici macar afk nu lasam. era doar o activitate pe care o practicam cat timp stateam ziua acasa si nu aveam vreun curs sau seminar mai important la care trebuia sa ma duc. si asa ca o paranteza, i really miss 97d :(



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...