Jump to content
LeX LuTHoR

Patru metode de a renunţa la fumat

Recommended Posts

Patru metode de a renunţa la fumat

IPB Image

Cele mai eficiente tratamente sunt cele cu medicamente, sau cu substituenţi de nicotină

Tot mai multe persoane apelează la tutun ca la un mijloc de îndepărtare a stresului. În România, numărul fumătorilor atinge cifra de 6,5 milioane, arată Eurobarometrul Comisiei Europene din 2007. Efectele nocive ale tutunului asupra sănătăţii au determinat apariţia a numeroase metode de tratament tot mai complexe, de la cele medicamentoase la înlocuitorii de nicotină, acupunctură sau diverse plante medicinale precum eucaliptul sau păducelul.

"Din punct de vedere ştiinţific, s-a dovedit că metodele cele mai eficiente de renunţare la tutun sunt terapia medicamentoasă cu produse precum Champix sau Zyban şi apelarea la substitutele de nicotină precum guma cu nicotină şi plasturii.

Însă dincolo de rezultatele studiilor, ceea ce contează este determinarea fumătorului de a renunţa la tutun", a explicat dr. Magdalena Ciobanu, coordonatorul Centrului pentru Renunţare la Fumat din cadrul Institutului "Marius Nasta" din Bucureşti

Paşii care trebuie urmaţi

Potrivit dr. Ciobanu, un fumător care doreşte să renunţe la acest viciu trebuie să combine tratamentul medicamentos cu psihoterapia, folosind metodele alternative precum acupunctura, reflexoterapia, hipnoterapia sau presopunctura, în plan secundar ca adjuvant.

"Paşii pe care trebuie să îi urmeze un pacient care doreşte să renunţe la fumat sunt simpli. În primul rând trebuie să participe la o întâlnire de informare în cadrul căreia îi sunt prezentate cele patru variante de tratament: psihoterapia, folosirea medicamentelor, combinarea celor două sau renunţarea la viciu de unul singur.