Jump to content
Fallout

Noua taxa auto (taxa de poluare)

Recommended Posts

Calculează-ţi singur noua taxă auto

Ministerul Economiei şi Finanţelor a pus miercuri în dezbatere publică proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind noua taxă de mediu pentru autovehicule (taxa de primă înmatriculare).

Astfel, potrivit noii grile de calcul a taxei auto, cine doreşte să îşi aducă din afară o maşină veche de 2-3 ani, cu o capacitate cilindrică de 1.600 de centimetri cubi, şi catalizator Euro 4 va plăti o taxă de 632 de euro. Pentru Euro 3, 4 ani vechime şi 1.600 de centimetri cubi taxa ajunge însă la 1608 euro.

Noua formulă de calcul a taxei de mediu este prezentată în proiectul de Ordonanţă de Urgenţă la Articolul 6.

Citeşete aici Ordonanţa de Urgenţă privind taxa de poluare pentru autovehicule

Anexa 1

Anexa 2

Anexa 3

Exemple de taxe

EURO 4

cmc vechime (ani) euro

1.200 1 313

1.200 2 284,4

1.400 1 365

1.400 2 313,8

1.600 2 632

1.800 3 648

EURO 3

cmc vechime (ani) euro

1.400 4 938

1.400 6 798

1.600 4 1.608

1.600 6 1.368

1.800 3 1.944

The Money Channel

Link to comment

taxa de poluare.fix asta mai lipseste..asta si taxa pe cm3 oxigen respirat..nicaieri aproape in lumea asta nu exista asa ceva...numa idiotu de parlamentar roman suge tot de la saracu muncitor de rand...rusine lor...tariceanu e un gunoi!

Link to comment

Din punctul meu de vedere problema nu sta chiar asa.. din cate am inteles se va suspenda taxa de prima inmatriculare si in locul ei va apare aceasta noua taxa. Motivele sunt evidente, de cand cu intrarea in Europa si lipsa vamii la masinile din spatiul comunitar, nimeni nu isi doreste ca Romania sa ajunga cimitirul de masini al Europei. Eu sunt de acord cu aceasta taxa...

Link to comment

Din punctul meu de vedere problema nu sta chiar asa.. din cate am inteles se va suspenda taxa de prima inmatriculare si in locul ei va apare aceasta noua taxa. Motivele sunt evidente, de cand cu intrarea in Europa si lipsa vamii la masinile din spatiul comunitar, nimeni nu isi doreste ca Romania sa ajunga cimitirul de masini al Europei. Eu sunt de acord cu aceasta taxa...

Romania este cimitirul de masini al Europei, a UE cel putin. DACA intr-adevar se doreste protectia mediului, nu bani la buget, pentru orice autovehicul proaspat introdus ar trebui casat un altul inmatriculat, taxa platindu-se doar in lipsa actului de casare. Asa s-ar reduce instantaneu numarul rablelor foarte poluante, nu prin taxe care stimuleaza circulatia unor vehicule de 30 de ani, in urma carora ramane un nor de fum mai dens ca fumurile politicienilor si din care curge uleiul aproape la fel cum curg prostiile din gura sus-mentionatei subspecii. Spun doar aproape, pentru ca anumite lucruri sunt inegalabile. In maxim un an ar disparea 95 % din masinile non-euro, oamenii preferand sa cumpere una la 4-500 de euro si sa o caseze decat sa plateasca 1-2000 de euro (sau mai mult) pe taxa de inmatriculare. Evident, bugetul ar avea de suferit, mediul de castigat, populatia la fel. Dar parca se spunea ca protejarea mediului e ceea ce conteaza, nu e vorba de o tentativa de rotunjire a bugetului, sau mai corect de astupare a gaurilor. Sau totusi?

Link to comment

Da, dar daca romanii isi vor putea schimba masinile vechi abia functionale si foarte poluante cu unele mai putin vechi si mai putin poluante (dar totusi poluante in comparatie cu standardele europene) ce rezolvam? aceste masini vor dura mai mult pana vor fi inlocuite, poluarea continuand. Mai bine lasam romanasii mioritici cu masinile lor antice, care mai au maxim 1-2 ani pana sa se strice de tot, si atunci vor lua direct o masina la standarde europene, daca nu pt mediu macar pt a scapa de taxa de prima inmatriculare extraordinar de mare. Nu zic ca e o perspectiva corecta a ceea ce se va intampla, dar e cea care mi-a venit in minte acum.

Link to comment

Da, dar daca romanii isi vor putea schimba masinile vechi abia functionale si foarte poluante cu unele mai putin vechi si mai putin poluante (dar totusi poluante in comparatie cu standardele europene) ce rezolvam? aceste masini vor dura mai mult pana vor fi inlocuite, poluarea continuand. Mai bine lasam romanasii mioritici cu masinile lor antice, care mai au maxim 1-2 ani pana sa se strice de tot, si atunci vor lua direct o masina la standarde europene, daca nu pt mediu macar pt a scapa de taxa de prima inmatriculare extraordinar de mare. Nu zic ca e o perspectiva corecta a ceea ce se va intampla, dar e cea care mi-a venit in minte acum.

Nu e chiar asa. Masinile vechi au nevoie doar de mana priceputa, nitica sarma si un pic de Poxipol sa fie tinute in functiune. :D Sunt mult mai simple in conceptie, se preteaza foarte bine la "reparatii in fata blocului". Nu vor renunta la ele, daca nu pot sa le inlocuiasca cu ceva. Nu cred ca straful sau sareta e o optiune viabila, iar pentru o masina noua trebuie fonduri.

Pentru a lua o masina noua rezonabila, care sa satisfaca cat de cat nevoile unei familii, e nevoie de minim 10.000 de Euro. E un plafon care e mult prea sus pentru majoritatea populatiei, cu atat mai mult pentru cei care au masini de 20 -30 de ani, asa ca aceste modele vor mai fi tinute in functiune mult si bine. Din modelele care pot fi achizitionate la un pret de pana la 4000 de Euro in UE, sunt destule masini cu poluare redusa, cu elemente reale de siguranta. Modele de pana la 10 ani vechime, care surclaseaza vehicule de genul Logan, Aveo, adica cele mai accesibile de pe piata. Apropo, sunt modele care in Germania sunt incadrate la norma Euro 4 si in Romania se recunosc doar Euro 2. Cata grija fata de mediu :P.

Inca ceva: in varianta expusa de mine, le va veni repejor randul la casare si modelelor Euro 1, ba chiar si unora cu Euro 2 . Evident, nu o sa vedem prea multe Golfuri 3 casate "la schimb", dar va scapa lumea de multe alte modele de 14-15 ani.

Link to comment

dezbaterile lungi si plicticoase nu isi au rostul. asa zisa "taxa de poluare" e fix taxa veche de inmatriculare. "aceeasi marie dar cu alta palarie" si ca de obicei nesimtirea din partea prea prea prea inaltilor conducatori are limite necunoscute pt om.

Link to comment

Taxa asta e de fapt o incercare de a impaca UE care nu era de acord cu taxa veche. In actuala forma, aceasta taxa "de poluare" se pare ca va trebui platita si pentru masinile care sunt deja inmatriculate (de fapt asta a obiectat si UE, faptul ca se percepe o taxa suplimantara pentru masinile aduse din UE) asta asa, ca o chestie sa impace UE.... am zis eu mai demult ca decat sa scoata taxa de inmatriculare (obligati fiind de UE) ai nostrii ar prefera s-o ceara si pentru masinile inmatriculate.... Ma apuca sila...

Link to comment

Vosganian: Dezbaterea despre taxa auto se va amâna cu una, două săptămâni

Guvernul a făcut, miercuri, un pas înapoi în chestiunea taxei auto. Executivul a decis să se consulte cu partidele parlamentare înainte de a aproba modificarea taxei de primă înmatriculare în taxă de mediu.

"S-a decis ca dezbaterea despre taxa auto să fie amânată pentru 1 - 2 săptămâni pentru a avea consultări cu grupurile parlamentare şi cu liderii partidelor parlamentare. Este foarte important ca, pe lângă explicarea temeiurilor acestei taxe, să explicăm şi posibilele consecinţele ale respingerii acestei taxe. România ar fi subiect al unui proces şi ar lăsa neelucidată o temă de actualitate pentru întreaga Europă, impactul pe care poluarea provenită de la autovehiculele îl are asupra mediului. Actuala formulă a taxei armonizează obiectivele privind poluarea pe care le avea taxa în formula aprobată de Parlament în decembrie 2006 în acord cu cerinţele Uniunii Europene privind libera competiţie. Este aşadar o formulă care adaptează o lege aprobată de Parlament la cerinţele UE. Procedura se va încheia abia după votul din Parlament", a declarat ministrul Economiei, Varujan Vosganian.

Sursa: Realitatea.net

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...