Jump to content
laura

Laszlo Kovacs: Taxa auto de primă înmatriculare trebuie înapoiată

Recommended Posts

Intr-un fel l-as impusca pe tariceanu, dar as fi prea rau. Se stie, toata lumea o stie...mr Tariceanu are actiuni la Dacia. Daca aceasta taxa s-ar scoate/micsora...vanzarile de automobile Dacia ar scadea drastic.

Sa dea Domnu' sa se faca dreptate si ca sa nu se creada ca introducerea unor masini second hand din afara ar polua Romania, sa se puna taxa doar pt masinile mai vechi de 2000.

Link to comment

Nu cred ca se va intampla asta... guvernul sa dea ceva inapoi? In special bani? :)) Not gonna happen..

Asta nu se intampla decat daca te cheama Casuneanu sau Udrea-Cocos sau Costanda.. Banii returnati nu exista in cazul omului obisnuit.

Suntem condusi de niste idioti care acum se dau mari ecologisti.. vezi Doamne unde era grija pentru mediu. Oare aceeasi grija au avut-o si cand au taiat copacii din preajma circuitului de Formula 3 din primavara?Nu cred ca atunci a existat vreo taxa de mediu, doar comisioane in buzunarele unora( unii care se plimba cu Touaregul..*cough* Videanu *cough* <_< )

Macar daca ar face draq ceva cu banii astia.. ceva pentru mediu.La vara o sa ne topim iar la "umbra" copacilor fantoma ai lui Videanu si o sa ne scufundam in asfaltul lui Patriciu.

noi :gun: ei

Link to comment

Maşinile care nu au Euro 4 nu vor mai fi omologate

Registrul Auto Român nu mai omologhează şi nu mai eliberează cărţi de identitate pentru autovehicule care nu respectă normele de poluare chimică Euro 4 şi aplică taxă de primă înmatriculare pentru motocicluri.

RAR a luat această măsură începând cu data de 1 ianuarie 2008, ea aplicându-se numai autovehiculelor noi, respectiv celor care nu pot face dovada unei înmatriculări anterioare introducerii în România. RAR menţionează că obligativitatea introducerii normelor de poluare Euro 4 este dată de două două regulamente europene obligatorii şi în România.

În acest sens, la începutul lunii decembrie 2007, Registrul Auto Român a transmis adrese importatorilor, reprezentanţilor autorizaţi ai producătorilor şi constructorilor pentru aducerea la cunoştinţă a acestor reglementări şi a condiţiilor de acceptare a vehiculelor cu gradul de poluare chimică Euro 3, complete sau incomplete, deţinute până la sfârşitul anului 2007, deoarece la momentul respectiv încă mai deţineau astfel de autovehicule, explică Registrul Auto Român.

Decizia RAR afectează înmatricularea maşinilor Euro 3 care nu au mai fost înmatriculate într-o ţară membră a Uniunii Europene, fie ele noi sau second-hand, a explicat directorul Autovit, Liviu Dobrin.

"Orice maşină produsă în Japonia, care are Euro 3 şi care a circulat în spaţiul UE poate fi importată în România şi înmatriculată fără probleme. Orice automobil produs în orice ţară de pe mapamond care nu respectă normele de poluare Euro 4, dar care nu a mai fost înmatriculată anterior în vreo ţară membră UE, nu mai poate fi înmatriculată", a declarat Dobrin.

Măsura nu afectează maşinile second hand care au norme de poluare inferioare Euro 4, care au mai fost înmatriculate în UE, pentru că nu mai este necesară omologarea lor. "De când România a devenit membră a UE, certificatul de omologare pentru second hand a fost înlocuit de certificatul de autenticitate", a precizat Liviu Dobrin.

Tot de la 1 ianuarie 2008, pentru prima înmatriculare în România este obligatorie respectarea fazei 2 din Directiva 2003/77 CE pentru motocicluri.

Sursa: NewsIn

Link to comment

Comisia Europeană este de acord cu noua grilă privind taxa auto

Reprezentanţii Comisiei Europene sunt de acord cu noua grilă privind taxa auto. Totuşi, spun ei, la propunerea autorităţilor române mai trebuie aduse unele modificări.

Consultările de miercuri ale autorităţilor române cu Direcţia Generală pentru Taxe şi Uniune Vamală, pe tema taxei auto, s-au încheiat favorabil pentru România. Oficialii europeni au fost de acord cu noua grilă de taxare, la care însă mai trebuie aduse mici modificări.

Potrivit unor surse oficiale de la Bucureşti, citate de NewsIn, problema taxelor auto se va rezolva în aproximativ două-trei săptămâni. Potrivit aceloraşi surse, reprezentanţii Comisiei Europene au cerut "cizelarea" a doi-trei coeficienţi de taxare.

Guvernul român anunţa săptămâna trecută că a trimis Comisiei Europene o nouă scrisoare privind taxa de primă înmatriculare, în încercarea de a ajunge la un acord cu Bruxelles-ul şi pentru a evita, astfel, să fie trimis în faţa Curţii Europene de Justiţie.

În urma consultărilor de azi de la Bruxelles urmează să fie definitivat un document care, la sfârşitul lunii ianuarie, va lua forma unui proiect de lege.

Premierul Călin Popescu Tăriceanu declara, în decembrie, că Executivul vrea să modifice taxa auto astfel încât valoarea acesteia să scadă pe măsură ce vârsta autovehiculului creşte, iar calculul taxei să fie aplicat maşinilor cu o vechime de până la 20 de ani, cu o cotă de reducere a taxei de până la 90%. Decizia oficialilor români a venit după ce Comisia Europeană a hotarat la sfârşitul lui 2007 să deschidă a doua etapă a procedurii de infringement împotriva României, pe marginea taxei auto.

În forma actuală, aflată în vigoare de la începutul anului trecut, taxa se calculează în funcţie de vechimea maşinii, norma de poluare euro şi capacitatea cilindrică a maşinii. Astfel, în prezent, suma datorată de cumpărători statului începe de la 68 de euro pentru o maşina mică şi nouă, şi ajunge la 8.600 de euro pentru o maşină veche, cu motor mare.

the money channel

Link to comment

Taxa auto revizuită va fi discutată mâine la Bruxelles

Taxa de primă înmatriculare va fi tema discuţiei de mâine dintre ministrul Varujan Vosganian şi comisarul pentru taxe şi impozite, Laszlo Kovacs. Cei doi au stabilită o întâlnire bilaterală pentru a analiza noul proiect de lege.

Ultimele modificări legate de taxa auto au fost trimise vineri la Bruxelles. Şeful Departamentului de Afaceri Europene, Adrian Ciocănea, a declarat pentru The Money Channel că se aşteaptă la un răspuns din partea Comisiei Europene în a doua jumătate a săptămânii.

Tot mâine va fi şi întâlnirea miniştrilor de finanţe din statele membre în cadrul ECOFIN. Ei vor discuta probleme legate de finanţarea Fondului Monetar Internaţional şi de reforma sistemului decizional, de introducerea Euro în Cipru şi în Malta şi despre situaţia actuală de pe pieţele internaţionale.

the money channel

Link to comment

România riscă să ajungă la Curtea Europeană de Justiţie din cauza taxei auto

România va fi dată în judecată la Curtea Europeană de Justiţie de Comisia de la Bruxelles dacă legislaţia privind taxa auto în România nu va fi adoptată şi aplicată, a declarat ieri, la Bruxelles, comisarul european pentru Multilingvism, Leonard Orban.

Comisarul european a precizat că, potrivit normelor europene, sumele pe care statul român le încasează din taxe ce contravin acquis-ului comunitar trebuie returnate iar această regulă va fi aplicată şi în cazul României.

Procentul cu care vor fi despăgubiţi cei care au plătit taxa de primă-înmatriculare urmează să fie stabilit ulterior, în cazul în care ţara noastră va pierde, în justiţie, în faţa Comisiei Europene.

Sursa: Realitatea.net

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...