laura Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Laszlo Kovacs: Taxa auto de primă înmatriculare trebuie înapoiatăGuvernul trebuie să dea înapoi banii pe care i-a încasat anul acesta din taxa de primă înmatriculare, chiar dacă va adapta legislaţia astfel încât să corespundă cu cea europeană. Declaraţia a fost făcută pentru Radio France International de comisarul european pentru Taxe şi Uniunea Vamală, Laszlo Kovacs.România are la dispoziţie două luni pentru a modifica legislaţia, altfel riscă să ajungă în faţa Curţii Europeane de Justiţie.Comisarul european a declarat că executivul de la Bruxelles va abandona procedurile împotriva României imediat ce guvernul român va renunţa la taxa auto de primă înmatriculare. Executivul de la Bucureşti va trebui însă să returneze banii şoferilor."Banii vor fi înapoiaţi, aceasta a fost decizia Curţii Europene de Justiţie în ce priveşte Ungaria şi Curtea va lua aceeaşi hotărâre şi în cazul României. Astfel, toţi oamenii vor primii banii înapoi. Dacă România va modifica legislaţia în ceea ce priveşte taxa auto de primă înmatriculare înainte ca executivul european să trimită cazul la Curtea Europeană de Justiţie, şoferii tot vor primi banii înapoi. În caz contrar, România va fi sancţionată", a subliniat acesta."Autorităţile române trebuie să garanteze că vor înapoia banii, altfel vom continua cazul", a ţinut să precieze Laszlo Kovacs.În primele 10 luni şi jumătate, statul român a încasat 225 de milioane de euro din taxa de prima înmariculare.The Money Channel Link to comment
Zym3r Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 ar fi ceva sa dea banii inapoi,. dar la cata nesimtire exista nu se stie. foarte bine ar fi daca s-ar scoate taxa. Link to comment
energy Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Reacţia Guvernului la problema taxei auto: Cazul României nu e similar cu cel al UngarieiGuvernul român consideră că în privinţa taxei auto, cazul României nu este similar cu cel al Ungariei aşa cum a sugerat comisarul european, Laszlo Kovacs. Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Camelia Spătaru, spune că oficialul european s-a antepronunţat pe această temă, deoarece nu se cunoaşte dacă România va intra în discuţia Curţii Europene de Justiţie."Am putea considera că prin declaraţiile făcute Laszlo Kovacs s-a antepronunţat, pentru că în acest moment nu ştim dacă acest caz va ajunge în faţa Curţii Europene de Justiţie, după cum nu ştim nici care va fi decizia în cazul în care acest caz va ajunge în instanţă", a afirmat Spătaru.Comisia Europeană a trecut, miercuri, la a doua etapă a procedurii de infringement împotriva României în cazul taxei de primă înmatriculare.Autorităţile de la Bucureşti au la dispoziţie două luni pentru a se conforma solicitărilor CE, care va înainta, în caz contrar, o plângere la Curtea Europeană de Justiţie.Comisarul european pentru taxe Laszlo Kovacs a declarat, tot miercuri, pentru RFI, că banii încasaţi deja în contul taxei auto trebuie daţi înapoi, chiar şi în cazul în care procedurile se opresc înainte de a se ajunge la Curtea Europeana de Justiţie.El a precizat că autorităţile române vor trebui să dea garanţii că restituie banii, altfel Comisia Europeana va continua procedurile de infrigment.The Money Channel Link to comment
laura Posted November 30, 2007 Author Share Posted November 30, 2007 Actul prin care va fi modificată taxa auto trebuie să prevadă şi rambursarea banilor plătiţi în plusAutorităţile române trebuie să prevadă, în actul de modificare a taxei auto, efectul retroactiv al modificării, respectiv rambursarea banilor către cei care au plătit taxe mai mari, acesta fiind un principiu de drept comunitar, a cărui aplicare se află însă la latitudinea guvernului.Taxele plătite în exces trebuie să fie returnate în baza legislaţiei naţionale, chiar şi fără o decizie a Curţii Europene de Justiţie, întrucât legislaţia naţională trebuie să respecte dreptul cetăţenilor Uniunii Europene la tratament egal, în spiritul principiului echivalenţei, au explicat pentru NewsIn reprezentanţi ai Comisiei Europene.Astfel, cei care au plătit taxe excesive, conform actualei legislaţii, nu trebuie să fie defavorizaţi în raport cu cei care vor plăti taxe pentru aceleaşi bunuri, după ce taxa va fi modificată. Pe de altă parte, legislaţia trebuie să aibă prevederi detaliate prin care să înlesnească exercitarea acestor drepturi. Prin urmare, legislaţia naţională trebuie să respecte dreptul comunitar care conferă aceste drepturi cetăţenilor europeni. În schimb, decizia de a introduce o astfel de prevedere în legislaţia modificată este la latitudinea autorităţilor române.Potrivit aceloraşi surse, sumele plătite în exces ar putea fi returnate şi în baza actualelor prevederi ale Codului de procedură fiscală al României care oferă această posibilitate.Procedura Comisiei Europene, deschisă împotriva României din cauza taxei de înmatriculare, nu are consecinţe directe asupra fiecărui caz particular al fiecărei persoane care a plătit taxa, au mai arătat reprezentanţii Comisiei. Părţile implicate în această procedură sunt exclusiv Comisia Europeană şi România.Prin urmare, cetăţenii români care vor să primească înapoi sumele plătite se vor putea prevala de decizia Comisiei doar într-o eventuală acţiune în instanţă, în cazul în care autorităţile române nu vor stipula, atunci când vor modifica taxa, şi modalitatea de rambursare.Având în vedere că taxa nu va fi abrogată, ci doar modificată, cetăţenii nu vor primi înapoi suma integrală, ci numai diferenţa dintre cea achitată iniţial şi cea care ar urma să fie datorată potrivit viitoarei formule de calcul. Bugetul a încasat din taxa auto, în primele zece luni şi jumătate, 787,6 milioane lei, mai mult decât a estimat pentru întregul an, respectiv 766,8 milioane lei.Comisarul european pentru taxe, L?szl? Kov?cs, a declarat, joi, că guvernul României ar trebui să dea garanţii că va returna taxa de înmatriculare, chiar şi în cazul în care legislaţia va fi modificată şi România nu va fi trimisă la Curtea Europeană de Justiţie. Comisarul a arătat că, în cazul în care România va ajunge la Curte şi va pierde prin decizia acesteia, guvernul va fi obligat să returneze taxa.Sursa: NewsIn Link to comment
Mysterio Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Guvernul trebuie să dea înapoi banii pe care i-a încasat anul acesta din taxa de primă înmatriculare ..bine ar face Link to comment
c1ocan Posted December 1, 2007 Share Posted December 1, 2007 Guvernul trebuie să dea înapoi banii pe care i-a încasat anul acesta din taxa de primă înmatriculare ..bine ar facear fii bine,dar nu se va intampla asa ceva... Link to comment
laura Posted December 4, 2007 Author Share Posted December 4, 2007 Discuţiile legate de taxa auto reîncep săptămâna viitoarehttp://imageshack.usGuvernul României va emite în următoarele două luni o Ordonanţă de Urgenţă prin care va fixa noile condiţii pentru taxa de primă înmatriculare, a declarat astăzi la Bruxelles ministrul finanţelor Varujan Vosganian. El spune că posibilele modificări vor fi în concordanţă cu regulile europene. România va relua, de săptămâna viitoare, discuţiile tehnice legate de modalitatea de aplicare a taxei auto, care trebuie să fie concordantă atât cu obiectivul Bucureştiului de protecţie a mediului, cât şi cu reglementările europene în materie de taxare şi impozitare.Guvernul român îşi asumă proiectul de modificare sub forma unei ordonanţe de urgenţă care va cuprinde o serie de menţiuni de ordin tehnic. Ele se referă la o mai bună corelare între nivelul taxei şi valoarea de piaţă a maşinii, la redefinirea termenului de maşină nouă şi la introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptăţite.Ministrul Varujan Vosganian a declarat la Bruxelles că taxa a avut un efect benefic asupra mediului şi a redus substanţial numărul maşinilor vechi. El susţine în continuare că măsura este una ecologică, echivalentă cu alte taxe aplicate în câteva state membre, majoritatea mai mari decât cea impusă de Bucureşti. Vosganian le-a reamintit oficialilor de la Bruxelles că la nivel comunitar se discută chiar despre o taxă unică pentru maşinile care nu corespund cerinţelor europene de mediu.The Money Channel Link to comment
Zym3r Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 posibilele modificări vor fi în concordanţă cu regulile europene.ar cam fi cazul #-o Link to comment
laura Posted December 5, 2007 Author Share Posted December 5, 2007 Tăriceanu spune că taxa de primă înmatriculare nu va fi eliminată şi nici redusăPremierul Tăriceanu a afirmat, marţi, că taxa auto de primă înmatriculare nu va fi eliminată şi nici redusă, precizând că actualele discuţii cu reprezentanţii Comisiei Europene au la bază doar aspecte de ordin tehnic.Sursa: realitatea.net Link to comment
Zym3r Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 deci tariceanu e chiar batut in cap :blink: nu-mi dau seama cum a ajuns asa un prost in asa o functie Link to comment
{Strik3} Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Mare retardat mi se pare Tariceanu..parca ar lupta pentru el sa tina taxa asta in picioare.. nu isi da seama ca si-a pus in cap toti oficialii CE.Uniunea Europeana vrea sa se scoata , populatia romaniei vrea... dar nu vrea un distrus si pentru asta suferim toti Link to comment
galklyfe Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Nu vad rostu acestei taxe si mai ales opuneri guvernului roman lui U.E. dar mai buni ca acestia nu o sa mai fie prea curand doar daca Vlad Tepes ar mai veni inca odata Link to comment
laura Posted December 6, 2007 Author Share Posted December 6, 2007 Taxa auto, in presa de aziGuvernul va modifica taxa de prima inmatriculare, prin ordonanta de urgenta (OUG), pentru corelarea nivelului acesteia cu valoarea de piata a masinii si a acceptat sa introduca o procedura de contestare pentru persoanele care se considera nedreptatite, a anuntat ministrul Finantelor, Varujan Vosganian. Acesta s-a intalnit recent, la Bruxelles, cu Laszlo Kovacs, comisarul european pe probleme de fiscalitate."Pot sa afirm ca proiectul de modificare va fi asumat de Guvern sub forma de OUG si va cuprinde o serie de mentiuni de ordin tehnic. Ma refer aici la o mai buna corespondenta intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii, la redefinirea termenului de masina noua si la introducerea unor proceduri de contestare pentru persoanele care se simt nedreptatite", a spus Vosganian.Una dintre solicitarile Comisiei Europene (CE) privind taxa auto din Romania a fost ca Guvernul sa dea dreptul platitorilor taxei auto sa o conteste. Ministrul Economiei si Finantelor a mentionat ca Guvernul isi exprima toata disponibilitatea de a colabora cu reprezentantii Comisiei in vederea solutionarii acestei situatii si a evitarii unui proces la Curtea Europeana."Referitor la regimul masinilor second-hand introduse in Romania dupa data de 1 ianuarie 2007, ne reafirmam opinia ca aceasta masura are efecte benefice asupra mediului inconjurator. Consideram in continuare ca, data fiind specificitatea pietei romanesti si politicile de mediu promovate chiar la nivel european, masura instituita se constituie intr-un instrument de protectie a mediului", a mai afirmat ministrul Finantelor explicand ca aceasta masura este folosita de un numar mare de state membre, unde valoarea taxei este mult mai ridicata decat propunerea Guvernului Romaniei. Vosganian a amintit ca, la nivelul UE se discuta chiar despre o modalitate unica de impozitare pentru masinile care nu corespund cerintelor europene de mediu.In vederea armonizarii cu pozitia CE, Romania va realua, incepand de saptamana viitoare, discutiile tehnice legate de modalitatea de aplicare, care trebuie sa fie in concordanta atat cu obiectivul de protectie a mediului, cat si cu reglementarile comisiei in materie de taxare si impozitare. Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, la inceputul saptamanii, ca taxa poate fi modificata daca sunt neconcordante de ordin tehnic, dar nu va fi nici redusa si nici eliminata.Reamintim, Comisia Europeana a trecut la a doua etapa a procedurii de infringement impotriva Romaniei in cazul taxei de prima inmatriculare, autoritatile de la Bucuresti avand la dispozitie doua luni pentru a se conforma solicitarilor CE, care va inainta, in caz contrar, o plangere la Curtea Europeana de Justitie.Acesta taxa a fost introdusa de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (actualul Minister al Mediului si Dezvoltarii Durabile), mai mult ca o posibilitate de compensare a veniturilor bugetare pierdute prin inlaturarea unor taxe dupa aderarea la UE, si este sustinuta de Ministerul Finantelor, banii intrand la bugetul de stat, si nu la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile (MMDD) pentru investitii in depoluare. Taxa de inmatriculare ar trebui sa cuprinda, taxa de poluare din surse mobile, platita de persoanele juridice la Fondul de mediu, si taxa de drum (rovinieta), oamenii platind trei taxe in loc de una.Francezii introduc taxa de prima inmatriculareFrancezii vor trebui, incepand de la 1 ianuarie 2008, sa achite o taxa daca achizitioneaza un autovehicul considerat drept poluant si, invers, vor beneficia de o prima de achizitionare daca se decid pentru un autovehicul considerat drept ecologic, a anuntat, ieri, Ministerul francez al Mediului, informeaza AFP, citat de Rompres.Taxele de prima inmatriculare, fixate in functie de emisiile de dioxid de carbon, variaza intre 200 si 2600 de euro, in timp ce primele de achizitionare vor varia intre 200 si 1000 de euro. Un autovehicul va fi considerat drept poluant daca emite mai mult de 160 de grame de CO2 pe kilometru, asa cum este cazul pentru majoritatea autovehiculelor de teren.Pentru mai multe informatii vizitati ZiuaJurnalul National: Taxa auto va fi redusaMODIFICARI - Sub presiunea Comisiei Europene Guvernul, va schimba legislatiaGuvernul nu vrea sa renunte la taxa de prima inmatriculare, chiar daca introducerea acesteia a fost contestata de toata lumea, iar Comisia Europeana ne ameninta cu declansarea proceselor. Sub presiunea CE taxa de prima inmatriculare va fi redusa, iar contribuabilul o va putea contesta.Comisia Europeana este in continuare nemultumita de modalitatea de calcul a taxei de prima inmatriculare, pe care romanii o platesc incepand de la 1 ianuarie 2007. Dupa ultimele discutii avute cu reprezentantii Comisiei Europene, ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a declarat ca modalitatea de calcul a taxei va suferi modificari, iar persoanele care se considera nedreptatite vor avea posibilitatea sa o conteste. "Proiectul de modificare va fi asumat de Guvern sub forma de OUG si va cuprinde o serie de mentiuni de ordin tehnic", a declarat Varujan Vosganian, ministrul Economiei si Finantelor. Daca autoritatile romane nu vor schimba modalitatea de calcul a taxei auto in doua luni, se va ajunge la Curtea Europeana de Justitie (CEJ).IMPOZIT SAU PROTECTIA MEDIULUIIn timp ce premierul Calin Popescu Tariceanu sustine ca taxa auto nu este o masura fiscala, ministrul Mediului, Attila Korodi, declara contrariul. "Sper ca Romania sa modifice taxa astfel incat sa fie mai usor pentru cetateni de platit. Pana la urma taxa de prima inmatriculare este un instrument fiscal si tine de Ministerul Finantelor, insa modul de calcul al taxei tine cont de cantitatea de noxe emise de o masina", ne-a declarat Attila Korodi, ministrul Mediului si Dezvoltarii Rurale (MMDD).Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa de Guvern pentru a proteja mediul si a stopa importul de masini second-hand, conform reglementarilor UE de limitare a emisiilor de noxe. Acum initiatorul taxei, Sulfina Barbu, membru PD, fostul ministru al Mediului, spune ca "taxa este una de lux" si ca nivelul acesteia este "exagerat". Cu atat mai mult cu cat banii nu sunt directionati pentru protectia mediului, ci ajung la buget.Actualul ministrul al Mediului, Attila Korodi, este nemultumit, deoarece sumele incasate din taxa de prima inmatriculare nu sunt chiar pentru protectia mediului. "Sunt pentru a avea o taxa modificata, diminuata, care sa indeplineasca conditiile impuse de Comsia Europeana, insa sumele incasate sa fie virate catre Fondul de Mediu", a declarat Attila Korodi. El sustine ca suma colectata din taxa de prima inmatriculare ar trebui orientata catre Administratia Fondului de Mediu, iar cu banii stransi s-ar putea implementa mai multe proiecte pentru protectia mediului.INFRINGEMENTIndiferent daca este o masura fiscala, prin care se majoreaza incasarile bugetare, sau o taxa care ajuta la protectia mediului, CE este nemultumita de actuala forma a legii din cauza nivelului ridicat platit pentru masinile vechi de import considerat discriminatoriu. Taxa este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma de poluare. De aceea in luna martie expertii europeni au declansat prima parte a procedurilor de infringement cerand Romaniei sa modifice taxa. Procedura putea fi suspendata numai daca Romania transmitea un proiect de modificare a taxei in conformitate cu prevederile comunitare, precum si un calendar de adoptare.La sfarsitul lunii mai, MEF a transmis CE o noua formula de calcul a taxei de prima inmatriculare, care prevede niveluri de pana la trei ori mai mici pentru unele masini vechi, dar mai mari la cele noi. Ulterior, Comisia a solicitat institutiei si o analiza a preturilor din piata auto, pentru a compara coeficientii de ajustare din grila privind taxa de prima inmatriculare cu evolutia reala a preturilor. In noiembrie CE a declansat a doua etapa din procedura de infringement impotriva Romaniei.Lege contestataReprezentantii mai multor institutii si partide politice si-au exprimat in repetate randuri nemultumirea in legatura cu introducerea taxei de prima inmatriculare. Astfel, reprezentantii Partidului Conservator (PC) considera ca introducerea taxei auto nu rezolva problema protectiei mediului si solicita anularea acesteia. "Suntem cetateni ai Uniunii Europene. Nu avem de ce sa discutam de taxa de prima inmatriculare. Consideram ca ne intoarcem in epoca fanariota, in care preocuparea numarul unu era aceea de a inventa taxe", a declarat Bogdan Ciuca, purtatorul de cuvant al PC.In acest sens, PC a depus saptamana trecuta la Senat un proiect de lege, care prevede anularea taxei auto si returnarea integrala a sumelor platite de cetateni, incepand cu 1 ianuarie 2007. De asemenea, Automobil Clubul Roman (ACR) considera ca taxa auto "dezavantajeaza vizibil" cetatenii romani si va duce la cresterea preturilor masinilor. Acestia au solicitat CE "sa recurga la investigatiile ce se impun in acest caz, pentru ca, pe cale de consecinta, sa se adopte masurile necesare pentru urgentarea modificarii Legii Codului Fiscal".Incasari recordIn noiembrie, incasarile din taxa auto erau de 787,6 milioane de lei (peste 225 milioane de euro), potrivit datelor furnizate de MEF. Suma colectata din taxa auto depaseste nivelul de 766,8 milioane de lei (219 milioane de euro), estimat pentru tot anul 2007. Pentru 2008, Finantele au programat incasari din aceasta taxa de 600,8 milioane de lei (171 milioane de euro). green-report.ro Link to comment
Guest [Fury] Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 tariceanu ala nare fata de premier Link to comment
laura Posted December 7, 2007 Author Share Posted December 7, 2007 Taxa auto: Cine a plătit taxa, nu va primi banii înapoihttp://imageshack.ushttp://g.imageshack.us/g.php?h=514&i=58823096lb7.jpgCine spera că-şi va primi banii înapoi plătiţi pentru taxa auto de primă înmatriculare trebuie să se resemneze. Guvernul nu va restitui sumele achitate pentru că nu are bază legală, a anunţat ministrul Finanţelor.În plus, Varujan Vosganian a declarat că eliminarea sau reducerea taxei nu ar fi o victorie pentru societatea românească. Asta pentru că dacă vom permite accesul vechiturilor pe şoselele României, gradul de poluare va creşte continuu.Efectele benefice ale acestei taxe se văd deja, susţine Vosganian. Parcul auto s-a înnoit simţitor în acest an. Din 300 - 350 de maşini importate, două treimi au o vechime mai mică de un an. Prin urmare, Guvernul nu va elimina şi nici nu va reduce taxa auto.The Money Channel Link to comment
laura Posted December 10, 2007 Author Share Posted December 10, 2007 Un arădean şi-ar putea recupera taxa de primă înmatriculareUn arădean a câştigat procesul cu statul român pentru a-şi recupera taxa de primă înmatriculare.Bărbatul a dat în judecată statul după ce a plătit 2 mii de euro pentru un autoturism adus din Austria. După trei luni de proces, Tribunalul Arad a hotărât că bărbatul este îndreptăţit să-şi recupereze banii.Instanţa a considerat taxa discriminatorie, în condiţiile în care autoturismul fusese deja înmatriculat într-o ţară a Uniunii Europene. Ministerul Finanţelor a anunţat că va face recurs în acest caz.The Money Channel Link to comment
Guest Bogdan Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 astia sunt nebuni...nu stiu de unde sa ma scoata taxe si prostii...suntem a 2a tara din Europa ca numar de taxe...guvernu si conducerea sunt de 2 bani de ani buni incoace. Daca aveti alte detalii sau noutati in legatura cu taxa sa mai postati...ca tot vreau sa-mi iau o masina de afara si nu stiu ce sa fac...sa mai astept...scap de taxa..nu scap... Link to comment
laura Posted December 12, 2007 Author Share Posted December 12, 2007 Organizaţia pentru Apărarea Drepturilor Omului dă în judecată statul pentru taxa de înmatriculare Organizaţia pentru Apărarea Drepturilor Omului din România, cu sediul la Timişoara vrea să cheme în instanţă Statul Român pentru returnarea taxelor de primă înmatriculare plătite de la începutul anului, transmite corespondentul NewsIn. "Vom iniţia la începutul anului viitor o acţiune prin care chemăm în instanţă statul român pentru returnarea taxelor către cei care le-au plătit în 2007. Noi susţinem dreptul cetăţenilor români de a nu plăti taxa de înmatriculare şi solicităm Guvernului României să renunţe la acest mod de îmbogăţire a bugetului de stat", a declarat miercuri, pentru NewsIn, preşedintele OADOR, Theodor Raţiu. Potrivit aceleaşi surse, abrogarea legii taxei reprezintă o formă de respect din partea statului către cetăţeni. "Eu consider că este dreptul acestor oameni să îşi primească banii înapoi, aşa cum este dreptul românilor de a trăi civilizat în propria ţară şi de a fi respectaţi de aleşii lor", a mai spus Raţiu. Ilie Iluna, un bărbat din Arad a fost primul român care a dovedit, în instanţă, că Guvernul comite un abuz la adresa cetăţenilor români, obligându-i să achite taxa de primă înmatriculare în forma actuala. Şi un avocat din Timişoara a dat în judecată luni statul pentru a recupera 7.000 de euro, pe care i-a plătit drept taxă de primă înmatriculare. Sursa: NewsIn ps: ce ti-e si cu jurnalismul asta! din 2 mii s-au facut 7mii! Link to comment
laura Posted December 12, 2007 Author Share Posted December 12, 2007 Guvernul vrea să modifice numele taxei autoDenumirea taxei de primă înmatriculare ar putea fi schimbată. Pentru ca românii să înţeleagă exact menirea acestei taxe, Guvernul vrea să-i dea o titulatură mai clară. Astfel, în loc de taxă specială pentru prima înmatriculare, aceasta s-ar putea numi taxă pentru poluarea de la autoturisme.De altfel, în comunicările oficiale, Ministerul Mediului a şi folosit această variantă. În plus, Ministerul Mediului a cerut Executivului ca toţi banii colectaţi de pe urma acestei taxe să fie viraţi într-un fond special, astfel încât aceştia să fie cheltuiţi doar pentru proiectele care vizează protecţia mediului.Unul dintre cele mai importante proiecte prevede creşterea primei de casare pentru autoturismele mai vechi de 12 ani. Aceasta ar putea creşte de la 3000 la 4000 de lei. În plus, s-ar putea dubla şi numărul de maşini care ar putea fi duse la casat, în schimbul acestor bani.Sursa: Realitatea.net Link to comment
laura Posted December 12, 2007 Author Share Posted December 12, 2007 Un avocat din Mureş a fost scutit de la plata taxei de primă înmatriculareÎncă un român e pe cale să câştige în instanţă războiul cu taxa de primă înmatriculare. Un avocat din Târgu Mureş a obţinut o decizie provizorie a tribunalului, prin care îşi poate înmatricula maşina fără să plătească şi taxa de primă înmatriculare.Avocatul şi-a cumpărat maşina din Germania, iar când a dus documentele pentru înmatriculare, a refuzat să plătească taxa impusă de statul român. S-a adresat Comisiei Europene, care l-a îndrumat să rezolve problema în instanţele din România.În noiembrie, omul a dat în judecată statul şi a obţinut o decizie provizorie din partea tribunalului Târgu Mureş. Conform acestei hotărâri, statul e obligat să îi înmatriculeze omului maşina fără să îi perceapă şi taxa de primă înmatriculare. Urmează însă ca instanţa să dea o decizie definitivă în acest caz.Sursa: Realitatea.net Link to comment
Zym3r Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Guvernul vrea să modifice numele taxei autoDenumirea taxei de primă înmatriculare ar putea fi schimbată. Pentru ca românii să înţeleagă exact menirea acestei taxe, Guvernul vrea să-i dea o titulatură mai clară. Astfel, în loc de taxă specială pentru prima înmatriculare, aceasta s-ar putea numi taxă pentru poluarea de la autoturisme.De altfel, în comunicările oficiale, Ministerul Mediului a şi folosit această variantă. În plus, Ministerul Mediului a cerut Executivului ca toţi banii colectaţi de pe urma acestei taxe să fie viraţi într-un fond special, astfel încât aceştia să fie cheltuiţi doar pentru proiectele care vizează protecţia mediului.Unul dintre cele mai importante proiecte prevede creşterea primei de casare pentru autoturismele mai vechi de 12 ani. Aceasta ar putea creşte de la 3000 la 4000 de lei. În plus, s-ar putea dubla şi numărul de maşini care ar putea fi duse la casat, în schimbul acestor bani.Sursa: Realitatea.netda clar, asta e doar de fatada pt UE, nu cred eu ca fondurile sunt folosite pt protectia mediului. nu in romania :rofl1: cel putin. Link to comment
laura Posted December 15, 2007 Author Share Posted December 15, 2007 Deputatul PSD Mirela Adomnicai: Guvernul incearca sa fenteze UE in problema taxei autoDeputatul PSD Mirela Adomnicai a declarat, vineri, la Suceava, ca in problema taxei speciale de prima inmatriculare actualul Guvern recurge la ??solutii smecheresti si penibile?? prin care incearca sa ??fenteze?? Uniunea Europeana pentru ??a proteja anumite interese".In opinia social-democratului, modul in care a inteles Guvernul sa transpuna in practica avertismentele si recomandarile Comisiei Europene, prin schimbarea denumirii taxei (din speciala de prima inmatriculare in cea pentru poluare de la autoturisme), reprezinta o incalcare flagranta a Tratatului european pe care Romania s-a angajat sa-l respecte.In aceste conditii, deputatul PSD a spus ca Romania va ajunge in fata Curtii Supreme de Justitie a UE si, inevitabil, va pierde procesul, precedentul fiind deja creat in cazul Poloniei.Mirela Adomnicai critica, totodata, justificarea Guvernului de a pastra taxa pe motiv ca aduce fonduri pentru sustinerea unor proiecte de mediu, in conditiile in care bugetul Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile a fost micsorat anul trecut cu peste 1.000 de miliarde de lei vechi, iar in acest an cu aproximativ aceeasi suma.Potrivit deputatului, in situatia in care Guvernul nu va armoniza legislatia nationala cu normele comunitare in aceasta problema PSD va interveni cu o initiativa legislativa proprie pentru modificarea Codului fiscal, astfel incat romanii sa poata beneficia de cadrul legal pentru rambursarea acestei taxe platite in exces.??In momentul in care vine ministrul de Finante si declara ca restituirea taxei este ilegala, ne vedem pusi in situatia de a interveni. Este clara intentia actualului Guvern de a nu restitui aceasta taxa. Purtatorul de cuvant al Executivului a declarat ca, in mod sigur, Guvernul isi va asuma raspunderea pentru acest act normativ, astfel incat se va ocoli Parlamentul, care nu va putea interveni asupra textului proiectului??, a spus Adomnicaigreen-report.ro Link to comment
laura Posted December 17, 2007 Author Share Posted December 17, 2007 Tăriceanu: Am ineficientiza programele de mediu ale Guvernului, dacă am renunţa la taxa autoPremierul Călin Popescu Tăriceanu a vorbit, astăzi, în Parlamentul României despre taxa de primă înmatriculare în faţa unei săli aproape goale. Deşi premierul a răspuns unei invitaţii a parlamentarilor, la dezbatere nu au participat mai mult de 50 de deputaţi, cei mai mulţi de la PNL, UDMR şi câţiva reprezentanţi democraţi liberali.Premierul a declarat că nu va elimina taxa de primă înmatriculare ci o va transforma astfel încât obiecţiile comisiei europene să fie îndeplinite. Tăriceanu a precizat că în baza modificărilor aduse taxei, românii care îşi vor vinde maşinile peste hotare vor primi de la stat o sumă de bani reprezentând taxa reziduală.Mai mult, el a spus că taxa de primă înmatriculare va fi mai mare pentru maşinile noi, şi se va reduce o dată cu vechimea maşinii."Avem de-a face cu două probleme: una de fond - menţinerea sau nu a taxei-, cât şi una de formă - cuantumul taxei", a explicat Călin Popescu Tăriceanu.Premierul a enumerat o serie de motive pentru care menţinerea taxei auto este necesară: nivelul îngrijorător de poluare, numărul mare de maşini vechi puse în circulaţie şi ineficientizarea numeroaselor programe de mediu ale Guvernului. Tăriceanu a subliniat că "50% dintre autoturismele înregistrate au o vechime de 12-15 ani".Legat de poluare, primul-ministru s-a arătat deosebit de îngrijorat: "Un procentaj foarte mare provine din traficul auto. Emisiile de gaze cu efecte de seră provenite din domeniul transporturilor au înregistrat o creştere de 68% în România", a explicat Tăriceanu. Premierul a precizat că, de anul viitor, Guvernul va încerca să crească "prima de casare , de la 3000 la 4000 de lei, şi să dubleze numărul de beneficiari"."Trebuie să găsim soluţii şi să acţionăm ACUM, nu ATUNCI, în 2020, când va fi prea târziu", a conchis Călin Popescu Tăriceanu.sursa Link to comment
Fallout Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Vosganian: Proiectul care va modifica taxa de primă înmatriculare este aproape gataProiectul de ordonanţă de urgenţă care va modifica taxa de prima înmatriculare este aproape gata, a anunţat ministrul Economiei, Varujan Vosgasnian.Potrivit acestuia, Comisia Europeană va fi informată cu privire la conţinutul proiectului în luna ianuarie urmând ca în februarie modificarea să fie aprobată sub formă de ordonanţă de urgenţă.Vosganian susţine că pricipala modificare adusă vizează corelarea valorii taxei cu valoarea de piaţă a autoturismului. România a intrat în a doua etapă a procedurii de infringement (încălcarea tratatului de aderare), pentru taxa de primă înmatriculare, în urmă cu aproape o lună. Comisia a cerut modificarea taxei, altfel va acţiona statul român la Curtea Europeană de Justiţie. România a primit un termen de două luni pentru a modifica taxa.The Money Channel Link to comment
Wonderer Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 intr-un fel ii dau dreptate lu tariceanuDaca se va scoate taxa romania va deveni cimitirul de masini al europei dar cum poate un roman sa isi cumpere o masina (cea mai ieftina este 10.000 euro) cand castiga in medie 200 euro pe luna ? Link to comment