IceMan Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 In primele sase luni, CFR Calatori a înregistrat datorii pe termen lung in valoare de circa 300 milioane de euro, reprezentand imprumuturi acordate de banci. CFR Calatori mai are datorii si la furnizorii de motorina, respectiv sase milioane de euro. Incapacitatea Ministerului Economiei si Finantelor de a debloca banii necesari desfasurarii unui transport de calatori la nivelul standardelor Uniunii Europene a condus la acumularea unor datorii de zeci de milioane de euro catre furnizorii privati din Romania si din strainatate. Reprezentantii CFR SA sustin ca intarzierile la plata ale CFR Calatori ofera posibilitatea furnizorilor de energie electrica si AVAS sa puna mana pe terenuri de milioane de euro la preturi de nimic. Pe 30 iunie, CFR Calatori a înregistrat datorii pe termen lung in valoare de circa 300 milioane de euro, reprezentand imprumuturi acordate de banci. “Imprumuturile externe garantate de stat sunt la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), BNP Paribas, HVB si Banca Austriei, Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC) si Tiketing. La BERD este un imprumut de circa 9,7 milioane de euro, la BNP Paribas ? 11,5 milioane de euro, la HVB si Banca Austriei - 218,2 milioane de euro, la JBIC ? 36 milioane de euro, iar la Tiketing - 19,7 milioane de euro”, se arata în balanta de activitate economico-financiara a CFR Calatori, pentru perioada 1 ianuarie ? 30 iunie 2007. CFR Calatori are de plata sase milioane de euro la motorina Societatea CFR Calatori are o datorie de circa 99 milioane de euro catre unitatile sistemului feroviar de stat. Cele mai mari datorii sunt pentru taxa de utilizare a infrastructurii - 79 milioane de euro si energie electrica - opt milioane de euro. CFR Calatori mai are datorii si la furnizorii de motorina, respectiv sase milioane de euro la firmele Lukoil Downstream, Oscar Downstream si Rompetrol rafinare. Alti furnizori care mai asteapta bani de la CFR Calatori sunt Siemens ? 4 milioane de euro si Astra Vagoane Arad ? 1,8 milioane de euro. Parcul CFR Calatori nu are nici o locomotiva noua In primele sase luni ale acestui an, CFR Calatori nu a cumparat nici o lomotiva. ?In acest an s-au modernizat 13 vagoane, dintre care patru etajate. Modernizarea acestor vagoane a costat circa 7,5 milioane de euro. Modernizarea locomotivelor electrice si diesel pentru cresterea fiabilitatii va costa, de la bugetul de stat, circa 7 milioane de euro“, se mai arata in bilantul economico-financiar al CFR Calatori. sursa: gardianul.ro
Zym3r Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 pai asa si le trebuie, vor sa mai scoata bani cu acelasi "material" de pe vremea comunistilor, de cativa ani buni doar in regres sunt. cum sa mai circuli cu ei :S
BlackDevil Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Daca sunt incapabili sa isi ia fondurile europene ...Oricum nu are cum sa dea faliment ...
Flake Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 Bai baiete ce flexeaza astia cu milioanele de euro..
Deian69 Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 si unde draqu au bagat ei 300 miliona de euro?chiar sunt curios
Fury Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 si unde draqu au bagat ei 300 miliona de euro? chiar sunt curios in buzunare unde altundeva dar mai taica 300 mil de euro :-?
BAD_DMX Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 care isi mai aduce aminte de CFR-u din franta? :rofl1: parca pe Antena1 a comis-o unu............On:300 mil euro e o suma oarecum mare,incotro a apucat?
Tybork Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 Interesanta stirea...oricum, niciodata nu cumpar bilete din 2 motive:1. Prea scumpa :)!2. NU are sens, cand poti rezolva cu controlorul :rofl1: