Jump to content
IceMan

Ministrul transporturilor desfiinteaza taxa de acces in Gara de Nord

Recommended Posts

Imagine IPB

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a fost ieri, pentru o zi, directorul cotidianului Gardianul", calitate in care a selectat, impreuna cu echipa redactionala, cele mai importante subiecte din editia de astazi.

Orban, care gestioneaza unul din cele mai mari ministere din Romania, este constient ca nu poate rezolva peste noapte sumedenia de probleme cu care se confrunta societatile pe care le gestioneaza, multe de interes strategic. In Ministerul Transporturilor s-a acumulat in timp un putregai pe care nu poti sa-l cureti in trei zile", a spus Ludovic Orban.

CFR Marfa va fi scoasa la privatizare

Oficialul a mai afirmat ca intentioneaza sa scoata la privatizare, pana la sfarsitul mandatului sau, compania CFR Marfa si compania Aeroporturi Bucuresti, care va rezulta din fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni. Suntem in faza de selectare a consultantului de privatizare pentru CFR Marfa. Cat priveste compania Aeroporturi Bucuresti, situatia este incerta in prezent, intrucat ordonanta privind fuziunea celor doua aeroporturi a fost atacata in instanta de Aviatia Utilitara, care revendica un teren de 17 hectare si cere despagubiri in valoare de 7 milioane de euro. Mai nou, vad ca revendica inca un teren de 15 hectare de la Aeroportul Baneasa. E o bataie de joc. Am atacat cererea lor in instanta" , a spus ministrul transporturilor.

"DN 66 A se va face c?nd va intra in legalitate"

Drumul national 66 A, Uricani-Campul lui Neag-Herculane, are si el importanta lui. Se va face, dar atunci cand va intra in legalitate. Deocamdata este nevoie de Planul Urbanistic Zonal, care sa fie aprobat, ulterior, de Administratia Parcului Retezat. Daca aceasta isi va da avizul pentru constructie in zona rezervatiei, drumul se va construi", a spus Ludovic Orban.

Transferul metroului la Primaria Capitalei, incert

Transferul metrolului la Primaria Capitalei a ramas in faza de proiect, intrucat Consiliul General nu a formulat o cerere in acest sens, a spus Orban. Ministrul sustine ca Municipalitatea ar dori sa preia doar trenurile si sa incaseze veniturile din vanzarea biletelor, iar Ministerul Transporturilor sa administreze in continuare statiile si tunelele. Am negociat cu Banca Europeana de Investitii un credit

in valoare de 380 milioane

de euro pentru construirea unui nou tronson pe ruta Universitate-Drumul Taberei", a precizat ministrul.

Ministerul Transporturilor, strans cu usa de furnizorii de utilitati

CFR isi vinde din terenuri ca sa poata achita datoriile catre Electrica

Compania CFR SA va scoate la v?nzare mai multe terenuri pe care le detin regionalele din intreaga tara, pentru a face rost de banii necesari pentru plata datoriilor catre Electrica, care se ridica la 5.500 miliarde de lei vechi, ne-a declarat ministrul transporturilor, Ludovic Orban. Acesta a precizat ca lista terenurilor ce vor fi v?ndute va fi aprobata in Consiliul de Administratie (CA) al companiei, urm?nd ca apoi sa fie angajati, prin licitatie, experti care sa evalueze valoarea respectivelor active.

Conform procedurilor legale, ulterior, terenurile vor fi scoase la vanzare prin licitatie internationala, la un pret de pornire pe metru patrat stabilit in baza expertizei evaluatorului", a afirmat Ludovic Orban. Ministrul a precizat ca in Capitala va fi scos la licitatie un teren al CFR cu o suprafata de 5-6 hectare, situat in cartierul Cotroceni.

CFR este nevoita sa recurga la aceasta masura extrema din cauza faptului ca Guvernul nu i-a aprobat o noua subventie la rectificarea bugetara.

Mai multe gari, amenintate de Electrica cu sechestrul

Situatia datoriilor CFR SA catre Electrica nu e noua. Inca de anul trecut, filialele Electrica ameninta ca vor pune sechestru asupra marilor gari din tara, daca CFR SA nu-si plateste datoria de 550 milioane de lei (circa 166 milioane de euro).

Directorul general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, Constantin Manea, ne-a declarat, recent, ca in caz de neplata, reprezentantii E.ON vor pune sechestru asupra statiilor de cale ferata, sediilor de birouri regionale, cladirilor anexe si mijloacelor de transport. In prezent avem o datorie de 550 milioane de lei catre filialele Electrica. Situatiile cele mai grave sunt la Galati si Iasi, care au acumulat datorii incepand din 2005 ", ne-a precizat Constantin Manea.

Datoriile s-au acumulat dintr-un motiv care tine strict de birocratia romaneasca: CFR Calatori are de platit catre CFR SA o datorie de 300 milioane de lei, pentru plata taxei pe infrastructura (TUI). In urma cu doua luni, CFR Calatori a solicitat o majorare cu 480 milioane de lei a subventiei bugetare. In cazul in care aceasta ar fi fost aprobata, operatorul feroviar si-ar fi putut achita datoria catre CFR SA. Numai ca cererea a fost respinsa de Guvern, astfel ca CFR Calatori nu si-a putut achita datoriile pentru TUI, iar CFR SA, la randul ei, nu a putut plati facturile catre Electrica.

Din subventia pe acest an, de 1.350 milioane de lei, CFR Calatori a primit numai 870 milioane de lei. Directorul general al CFR Calatori, Alexandru Noaptes, ne-a declarat ca taxa de utilizare a infrastructurii si energia electrica costa societatea, lunar, circa 70 milioane de lei. Subventia alocata in acest an este cu 50% mai mica fata de anul trecut. Noi am luat credite pentru a putea plati lunar 50 milioane de lei catre

CFR SA", a spus Noaptes.

Orban desfiinteaza taxa de intrare in Gara de Nord

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, ne-a declarat, in premiera, ca va desfiinta taxa de intrare in Gara de Nord. E o prostie taxa de peron in Gara de Nord. Saptamana viitoare o voi desfiinta", ne-a declarat ministrul. Acesta a mentionat ca vor fi concepute proiecte pentru modernizarea tuturor garilor. Garile romanesti arata prost. Voi face un control in Gara de Nord si cafenelele care nu au toate dotarile necesare vor fi inchise", a mai spus Orban.

Ministerul Transporturilor va lista la Bursa de Valori opt companii din portofoliu

Ministerul Transporturilor (MT) a inceput procedurile pentru listarea pe piata de capital a opt societati din subordine, selectand deja casa de avocatura Bostina si Asociatii pentru consultanta juridica. Astfel, vor fi listate aeroporturile din Otopeni si Baneasa, Aeroportul Mihail Kogalniceanu, Aeroportul Timisoara, Administratia Canalelor Navigabile, Administratia Porturilor Dunarii Maritime, Administratia Porturilor Dunarii Fluviabile si Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime.

MT detine la toate companiile pachete de actiuni reprezentand cate 80% din capitalul social.

"Vom vinde la bursa participatiile de la opt companii, societati viabile si care se inscriu in criteriile impuse de legislatia pietei de capital, a declarat directorul Directiei privatizare si post-privatizare din MT, Dragos Tanasoiu, citat de Mediafax.

El a aratat ca listarea se va realiza prin oferte publice secundare de vanzare, pentru pachete reprezentand 5% din capitalul celor opt societati.

Fondul Proprietatea detine 20% din capitalul social al acestor societati, sapte fiind incluse in portofoliul Fondului chiar de la infiintare, iar CN Administratia Porturilor Maritime la inceputul acestei luni, prin ordonanta de urgenta.

Marilena Dan , Stefan Etves

sursa

Link to comment

Transferul metroului la Primaria Capitalei, incert

Transferul metrolului la Primaria Capitalei a ramas in faza de proiect, intrucat Consiliul General nu a formulat o cerere in acest sens, a spus Orban. Ministrul sustine ca Municipalitatea ar dori sa preia doar trenurile si sa incaseze veniturile din vanzarea biletelor, iar Ministerul Transporturilor sa administreze in continuare statiile si tunelele. Am negociat cu Banca Europeana de Investitii un credit

in valoare de 380 milioane

de euro pentru construirea unui nou tronson pe ruta Universitate-Drumul Taberei", a precizat ministrul.

eu unu nu sunt de acord cu asa ceva! ar fi o mare debandada! pai cum primaria cu foloasele si ministeru cu munca? ar vrea ei sa-si traga si de aici... :gun:

"DN 66 A se va face c?nd va intra in legalitate"

Drumul national 66 A, Uricani-Campul lui Neag-Herculane, are si el importanta lui. Se va face, dar atunci cand va intra in legalitate. Deocamdata este nevoie de Planul Urbanistic Zonal, care sa fie aprobat, ulterior, de Administratia Parcului Retezat. Daca aceasta isi va da avizul pentru constructie in zona rezervatiei, drumul se va construi", a spus Ludovic Orban.

nici aici nu sunt de acord. acolo este o zona superba. sper ca administratia parcului sa nu accepte! ar cam asa ceva: apare soseaua, apoi apar grataristii - care sunt si acum dar in proportie mult mai mica, apoi apar vilutele si asa se duce draq si aceasta zona superba, dar asta e ... tara romanilor care-si fura caciula unu la altu... trist

Orban desfiinteaza taxa de intrare in Gara de Nord

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, ne-a declarat, in premiera, ca va desfiinta taxa de intrare in Gara de Nord. E o prostie taxa de peron in Gara de Nord. Saptamana viitoare o voi desfiinta", ne-a declarat ministrul. Acesta a mentionat ca vor fi concepute proiecte pentru modernizarea tuturor garilor. Garile romanesti arata prost. Voi face un control in Gara de Nord si cafenelele care nu au toate dotarile necesare vor fi inchise", a mai spus Orban.

oricum era aberanta taxa asta! pacat ca o scoate abia acum cand nu mai merge "nasu" :D

Scoaterea la licitatie a unor companii din MT mi se pare o idee buna, poate pana la urma o sa le cumpere si o sa vrea sa faca bani cu ele. nu incetez sa cred ca mai sunt si oameni competenti in tara asta!

:tiphat:

Link to comment

Transferul metroului la Primaria Capitalei, incert

Transferul metrolului la Primaria Capitalei a ramas in faza de proiect, intrucat Consiliul General nu a formulat o cerere in acest sens, a spus Orban. Ministrul sustine ca Municipalitatea ar dori sa preia doar trenurile si sa incaseze veniturile din vanzarea biletelor, iar Ministerul Transporturilor sa administreze in continuare statiile si tunelele. Am negociat cu Banca Europeana de Investitii un credit

in valoare de 380 milioane

de euro pentru construirea unui nou tronson pe ruta Universitate-Drumul Taberei", a precizat ministrul.

eu unu nu sunt de acord cu asa ceva! ar fi o mare debandada! pai cum primaria cu foloasele si ministeru cu munca? ar vrea ei sa-si traga si de aici... :gun:

"DN 66 A se va face c?nd va intra in legalitate"

Drumul national 66 A, Uricani-Campul lui Neag-Herculane, are si el importanta lui. Se va face, dar atunci cand va intra in legalitate. Deocamdata este nevoie de Planul Urbanistic Zonal, care sa fie aprobat, ulterior, de Administratia Parcului Retezat. Daca aceasta isi va da avizul pentru constructie in zona rezervatiei, drumul se va construi", a spus Ludovic Orban.

nici aici nu sunt de acord. acolo este o zona superba. sper ca administratia parcului sa nu accepte! ar cam asa ceva: apare soseaua, apoi apar grataristii - care sunt si acum dar in proportie mult mai mica, apoi apar vilutele si asa se duce draq si aceasta zona superba, dar asta e ... tara romanilor care-si fura caciula unu la altu... trist

Orban desfiinteaza taxa de intrare in Gara de Nord

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, ne-a declarat, in premiera, ca va desfiinta taxa de intrare in Gara de Nord. E o prostie taxa de peron in Gara de Nord. Saptamana viitoare o voi desfiinta", ne-a declarat ministrul. Acesta a mentionat ca vor fi concepute proiecte pentru modernizarea tuturor garilor. Garile romanesti arata prost. Voi face un control in Gara de Nord si cafenelele care nu au toate dotarile necesare vor fi inchise", a mai spus Orban.

oricum era aberanta taxa asta! pacat ca o scoate abia acum cand nu mai merge "nasu" :D

Scoaterea la licitatie a unor companii din MT mi se pare o idee buna, poate pana la urma o sa le cumpere cineva si o sa vrea sa faca bani cu ele. nu incetez sa cred ca mai sunt si oameni competenti in tara asta!

:tiphat:

LE: no nodes are available...bla bla : error :

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...