Jump to content
Dani

Otaku Festival

Recommended Posts

Otaku Festival

Introducere

In mod traditional cultura otaku a fost identificata in special cu benzile desenate japoneze (manga) si animatiile japoneze (anime) care sunt legate strans de alte forme de cultura populara contemporana precum jocurile video, muzica, filmul, moda si literatura, extinzandu-se de fapt in majoritatea domeniilor culturii de masa. Puternica influenta a culturii otaku se datoreaza rolului jucat de ea in industria divertismentului si a absorbit cele mai diverse forme de expresie si noi tehnologii.

Comunitatea otaku este compusa de tineri/tinere cu varsta intre 14 - 34 de ani. Toti otacii au "apartenenta culturala multipla", adica ei sunt in acelasi timp strans legati fie de o anumita scena muzicala, au un raport foarte strans cu internetul si calculatoarele (adica sunt informaticieni, programatori, web designeri), sunt autodidacti si folosesc mijloace proprii in munca lor. Ei sunt foarte bine organizati in retele care se autogenereaza. Sunt extrem de deschisi la sugestii si la tot ce este nou, au un vocabular propriu (fara sa fie elitisti si incurajand tot timpul pe incepatori), au o baza de discutii/date importanta pe forumuri si chiar si o etica de functionare bazata pe reciprocitate. Apartenenta lor multipla la diverse alte cercuri de interese culturale coabiteaza cu specializarea lor intr-o anumita directie.

Toate acestea sunt reguli nescrise bazate poate pe un precedent din exterior (America, Franta, Italia, Spania - cu comunitati mai vechi). Altceva, nu exista complexe de inferioritate sau de recul istoric fata de tot ceea ce pare atat de nou pentru multi. Otacii sunt primii care recunosc si utilizeaza din plin bogatia de resurse sub forma de informatii digitale de pe hub-uri, receptarea noilor tendinte. Spre exemplu grupurile de scanneri si de translatori au fost mai liberali cu roadele muncii lor decat orice biblioteca si resursa publica din lume. Poti descarca volume si serii cu sutele, numai GB sa ai.

Otacii sunt primii care par a fi cei mai apti sa ne familiarizeze cu "socul viitorului", si cu efectele noilor tehnologii asupra prezentului. Festivalul otaku promoveaza valorile si resursele umane enumerate mai sus, incurajand toleranta fata de nou dar si critica impactului tehnologic.

Brasov 30 septembrie

INTRAREA LIBERA

13:30 - 14:30 Prezentare platformelor OTAKU ROMANIA

14:30 - 17:30 Proiectii de documentare cu pauze interactive

Brasov 30 septembrie Party (Hush Hush)

INTRAREA: 10 RON

22:00 - 5:30 Party alaturi de RAGE.RO si ZILE SI NOPTI

Bucuresti 7 octombrie (Centrul National al Dansului)

INTRAREA LIBERA

13.00 - Deschiderea festivalului/expozitiei

14.30 - 15.15 Prezentarea platformelor OTAKU ROMANIA

15.30 - 20.00 proiectii de documentare cu pauze interactive

Bucuresti 8 octombrie (Centrul National al Dansului)

INTRAREA LIBERA

11.00 - 21.00

Muzica, Expozitie, Moda

Baza electronica de distributie materiale digitale si informare

Proiectii AMV, Sesiuni de GO, Gaming, Origami

Proiectii anime/montaj anime

Proiectii documentare, Concurs de gaming

Discutii, prelegeri pe urmatoarele teme:

- Rolul tehnologiilor mobile in proliferarea culturii otaku

- Cultura otaku in restul asiei (Thailanda, Coreea, China, Taiwan)

Inchiderea festivalului in Bucuresti la ora 21.00

Pt mai multe informatii

Otaku

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...