Jump to content
Finnick

Casca prin care il vedem pe Dumnezeu

Recommended Posts

Posted

casca-domnului.jpg?width=600

Vreme de mii de ani am meditat, am postit ?i am organizat ritualuri. Ne-am rugat ?i am f?cut incanta?ii pentru a realiza contactul cu planul divin. Dar dac? singurul lucru necesar pentru a-l vedea pe Dumnezeu const? doar într-un magnet pozi?ionat pe una dintre emisferele creierului?

În anul 2003, biologul evolu?ionist britanic Richard Dawkins a devenit cobai în cadrul unui experiment ?tiin?ific. Neurocercet?torul Michael Persinger, coordonator al laboratorului de cercetare a min?ii ?i a con?tiin?ei, din subsolul cl?dirii ?tiin?ifice a Universit??ii Laurentian, Sudbury, Canada, pretindea c? a reu?it s? le induc? experien?e religioase unor subiec?i prin stimularea unor regiuni specifice din creierele lor, cu ajutorul pulsa?iilor electromagnetice.

Dawkins, renumit atât pentru studiile biologice cât ?i pentru criticile sale la adresa religiei, s-a oferit voluntar s? testeze dispozitivul electromagnetic al lui Persinger - "ma?in?ria Domnului", a?a cum au botezat-o unii jurnali?ti. "Am fost dintotdeauna curios cum ar fi s? am o experien?? mistic?", a declarat Dawkins la scurt timp dup? experiment, ocazie cu care ?i-a m?rturisit ?i dezam?girea pentru faptul c? nu a experimentat "comuniunea cu universul" sau vreo alt? senza?ie spiritual?.

Chestiunea este controversat?, împingând ?tiin?a spre limitele ei. Religia este în mod cert cea mai complex? manifestare a celui mai complex fenomen cunoscut stiin?ei, mintea uman?. Dimensiunile religiei variaz? de la intens personale pân? la culturale ?i geo-politice, iar cercet?torii studiaz? experien?ele religioase din motive ?i cu premise foarte diverse. Unii dintre ei sper? s? descopere ra?iuni concrete ale ei ?i s? îmbog??easc? credin?a, în timp ce al?ii v?d religia ca pe o relicva ru?inoas? a trecutului speciei umane, dorind totu?i s? o explice.

Mul?i oameni de ?tiin??, asemenea lui Persinger, privesc creierul ca pe o cheie pentru în?elegerea religiei. Al?ii se concentreaz? pe origini psihilogice, genetice, sau biochimice. ?tiin?a religiei are precedente istorice, Sigmund Freud ?i William James abordând subiectul chiar în secolul trecut. Acum, cercet?torii moderni aplic? tomografii, teste genetice ?i alte instrumente puternice în încercarea de a localiza cauzele psihologice ale experien?ei religioase, a-i caracteriza efectele, a începe s? îi explice influen?a peren? ?i poate chiar a le reproduce.

casca-domnului-4.jpg?width=600&height=325

Experien?e la limita mor?ii

La Universitatea din Sudbury exist? un dispozitiv despre care se spune ca ar determina experien?e paranormale prin manipularea creierului uman cu ajutorul stimul?rii electromagnetice, pe baza unor tipare complexe de frecven??. Subiec?ii testelor cu acest aparat au m?rturisit, în procentaj considerabil, c? folosirea "C??tii lui Dumnezeu" a n?scut în ei tr?iri atât de profund spirituale încât li s-au p?rut complet reale. Dac? relat?rile sunt adev?rate, unde ne duce acest fapt? Infirm? el experien?ele de acela?i fel pe care le-au avut unii oameni în afara experimentului din laboratorul doctorului Michael Persinger? Sau, dimpotriv?, confirm? solid rela?ia dintre om ?i Dumnezeu? Este paranormalul o for?? interioar? sau un factor extern?

Pentru a examina subiectul, unii speciali?ti sunt de p?rere ca trebuie aprofundat conceptul experien?elor la limita mor?ii (NDE). De-a lungul timpului, aceste tr?iri s-au manifestat în cazul oamenilor din toat? lumea, indiferent de credin?? religioas?, de vârst? sau stil de via??, cu o oarecare regularitate. Adesea, astfel de situa?ii par s? aib? în comun anumite tematici în care subiectul asist? la scene ?i vede obiecte ?i personaje dincolo de în?elegerea mundan?, experimentând concomitent emo?ii puternice care declan?eaz? atât team? inexplicabil? ?i disperare, cât ?i împ?care ?i unificare cu Universul.

Tocmai intensitatea acestor emo?ii este cea care le ofer? adesea oamenilor impulsul de a-?i schimba complet vie?ile (în general într-o manier? considerat? de ei mai bun?) ?i de a oferi speran?? nu doar lor în?i?i cât ?i celor pe care îi cunosc. Înc? din anii '70 s-au desf??urat studii intense privitoare la cauzele acestor manifest?ri, iar doctorul Persinger crede c? are r?spunsul; un r?spuns care, din p?cate, nu este unul pe placul multora.

O experien?? de extracorporalizare este cea în care o persoan? aflat? în pragul decesului se autopercepe p?r?sindu-?i trupul c?tre un tunel spre cap?tul luminos al c?ruia se îndreapt? cu vitez?. Traversând acest tunel, oamenii se întâlnesc des cu prezen?e spirituale semnificative pentru ei. În general, experien?a este pozitiv? ?i optimist?, dar ocazional are conota?ii negative ?i terifiante. Avansând în "c?l?torie" ajung aproape întotdeauna în punctul unde li se spune c? trebuie s? revin? pe P?mânt din motive care dep??esc în?elegerea, moment dup? care se trezesc la scurt timp. Este aceast? aventur? un concept Jung-ian asupra mor?ii, o manifestare oniric? - ?i deci complet imaginat? - cauzat? de o traum? foarte puternic?? Sau, sub ac?iunea acelora?i stimuli, creierul percepe într-adev?r o lume exterioar?, inaccesibil? în mod normal?

casca-domnului-11.jpg?width=317&height=321

O lume paralel??

Studiul doctorului Persinger a demonstrat c? cei care poart? "casca Domnului", o casc? de motociclism cu electrozi ?i bobinaje ata?ate astfel încât s? bombardeze zone cerebrale, cum ar fi lobii temporali, cu diferite frecven?e magnetice, pot manifesta o serie de halucina?ii, de la impresia c? vorbesc cu mor?ii pân? la a vedea fantome ?i chiar a sim?i moartea ?i "senza?iile" ulterioare ei. Dar a spune c? acest dispozitiv poate explica în mod consistent paranormalul ca pe o halucina?ie este ca ?i cum am pretinde c? televizorul demonstreaz? c? oamenii pe care ni-i arat? sunt fictivi.

Casca Domnului este numele popular dat unui aparat de laborator mai corect numit "Casca Koren", dup? numele lui Stanley Koren, de la Departamentul Neuro?tiin?ific al Universit??ii Laurentian, care a construit-o conform specifica?iilor oferite de doctorul Michael Persinger.

Persinger a atras mult? aten?ie cu inve?ia sa de natur?, se spune, s? îi induc? unei persoane senza?ia prezen?ei lui Dumnezeu. Cercet?torul pretinde c? poate crea o experien?? religioas? pentru oricine prin "dereglarea" creierului cu ajutorul unor pulsa?ii electrice regulate. Aceast? metod? determin? lobul temporal stâng s? traduc? activitatea din partea dreapt? a creierului ca pe sim?irea unei prezen?e. Aceast? prezen?? poate fi interpretat? ca orice, de la Dumnezeu pân? la demoni ?i, atunci când implica?iile experimentului nu îi sunt divulgate subiectului, aproximativ 80% dintre cei care poart? Casca lui Dumnezeu spun c? simt pe cineva sau ceva în imediata apropiere.

Richard Dawkins, spre exemplu, faimos pentru criticile sale la adresa religiei, se num?r? printre cei neimpresiona?i de experiment. B?rbatul a purtat casca, dar în urma ?edin?ei de "paranormale" a declarat c? nu a sim?it altceva decât u?oare ame?eli ?i crampe la nivelul picioarelor dup? ceva timp. Ca r?spuns, Persinger sus?ine c? unii indivizi ar putea fi mai predispu?i genetic la sim?irea prezen?ei Domnului sau a unei puteri m?re?e, ?i poate nici nu ar avea nevoie de un dispozitiv ca al lui pentru a realiza acest lucru.

Conform lui Persinger, câmpurile electromagnetice natural create pot cauza ?i ele experien?e religioase, îndeosebi în cazul celor înclina?i s? îl simt? pe Dumnezeu. Spre exemplu, puternice ploi de meteori?i au avut loc pe P?mânt atunci când Joseph Smith, fondatorul Bisericii Sfin?ilor Zilei de pe Urm? a fost vizitat de îngerul Moroni, precum ?i atunci când Charles Taze Russell a format congrega?ia Martorilor lui Iehova.

Cu cine vorbe?te Dumnezeu?

Dar exist? oare un avantaj în a fi genetic deschis spre Dumnezeu? Cercet?torii încearc? s? discearn? dac? exist? vreun motiv evolu?ionist pentru care creierele noastre sunt atât de receptive la experien?ele religioase. Religia ar putea fi un efect secundar al creierului aflat in dezvoltare; creierele noastre au avut nevoie de mijloace prin care s? î?i explice lumea din jurul nostru, a?a încât ar fi putut crea un sistem de credin?? la care s? apeleze în caz c? au întreb?ri.

De aceea, religia ar fi putut servi acestui scop oamenilor primari, prin povestile sale cumva supranaturale de explicare a cauzei ?i a efectului. Dar acum, religia este o tr?s?tur? complex? ?i... costisitoare; implic? timp ?i sacrificii, cum ar fi rug?ciunea, medita?ia, postul. Aceasta în timp ce ast?zi ?tiin?a explic? tot mai des ?i mai profund lumea. Nu ar fi trebuit oare ca religia s? dispar? pân? acum, daca a fost numai un mijloc de adaptare primitiv??

casca-domnului-5.jpg?width=600&height=318

Ateii ar putea, desigur, spune cu destul? convingere c? da. Îns?, a?a cum atrage aten?ia un antropolog ?i cum un om în?elept a spus odat?, chiar ?i în orice ateu zace instinctul închin?rii ?i, atunci când o situa?ie periculoas? scap? de sub orice form? de control, acela?i ateu tinde s? î?i pun? speran?ele în ceva aflat mai presus de percep?iile sim?urilor. Acest lucru ar putea indica faptul c? creierul nostru va c?tua mereu o form? de speran?? transcedental? sau o protec?ie nelumeasc?, fie ca se cheam? sau nu Dumnezeu.

Iar unii biologi evolu?ioni?ti argumenteaz? c? exist? importante beneficii individuale ?i colective pentru o minte conectat? la religie. Individual, cei care cred ca ceva mai mare decât ei în?i?i vegheaz? la bun?starea lor, par s? ia decizii mai bune în termeni de adaptare evolutiv?; de asemenea, pot fi mai pu?in predispu?i la excese sau comportamente periculoase, dac? au impresia c? cineva dincolo de ei ar putea dezaproba aceste lucruri. Dar adev?ratul beneficiu s-ar putea rezuma la o fa?et? a darwinismului care nu mai atrage foarte mult? aten?ie: supravie?uirea unor întregi grupuri.

casca-domnului-5.jpg?width=600&height=318

O abordare nou?

Spre deosebire de al?i cercet?tori care au cautat înaintea lui prezen?a divin? în creierul uman, Persinger încearc? s? explice tr?irea religioas? dintr-un unghi complet diferit, unul cu influen?e patologice. Con?tiin?a de sine, noteaz? Persinger, este mediat? în mod obi?nuit de emisfera stâng? a creierului - în spe?? de lobul temporal stâng, aflat cumva în spatele ochiului stang.

Atunci când creierul este u?or bruiat - de o traum? cranio-cerebral?, o traum? psihologic?, un atac vascular, droguri, sau o criz? epileptic? - sinele din partea stâng? a creierului nostru poate interpreta activitatea din emisfera dreapt? ca pe un alt sine, sau ca pe ceea ce Persinger nume?te "o prezen?? sim?it?". Astfel, în func?ie de circumstan?e ?i de experien?a de via?? a fiecaruia, respectiva prezen?? sim?it? s-ar putea percepe ca o fantom?, un înger, un demon, un extraterestru, sau chiar ca pe Dumnezeu. De aceea, religia, sugereaz? cercetarea lui Persinger, ar putea fi un fenomen strict cerebral?.

Persinger a fost inspirat, în parte, de neurochirurgul canadian Wilder Penfield, care a studiat pacien?i epileptici în anii '50. Preg?tindu-i pentru opera?ie, Penfield a stimulat diferite regiuni cerebrale cu electrozi ?i le-a cerut pacien?ilor s? descrie senza?iile rezultate (deoarece creierul nu are receptori de durere, pacien?ii afla?i sub chirurgie neurologic? nu trebuie sa fie adormi?i cu anestezic). Unii pacien?i, atunci când lobii lor temporali au fost stimula?i, spuneau c? aud voci ?i v?d apar?ii - nu neap?rat experien?e religioase, dar în mod cert unele misterioase.

Aflând despre acest caz, Persinger s-a întrebat daca nu cumva o anumit? zon? din creier, stimulat? printr-un electrod, ar putea s? produc? asemenea impresii. A încercat s? ?i r?spund? la aceast? întrebare construind un dispozitiv care const? din solenoizi ce îmbrac? craniul ?i transmit computerizat impulsuri electromagnetice c?tre zone specifice din creier. Persinger a testat ma?in?ria pe sute de subiec?i ?i pretinde c? pân? la 80% dintre ace?tia au sim?it o prezen?? în timpul stimul?rii.

Criticii acuz? faptul c? subiec?ii lui Persinger ?tiu în general dinainte cum ar trebui s?-i afecteze casca ?i, prin urmare, s-ar putea s? fie doar ?intele sugestiei. Un grup al Universit??ii Uppsala, din Suedia, a descoperit c? subiec?ii care nu au a?tept?ri nu experimenteaz? efecte psihologice neobi?nuite ca rezultat al stimul?rii cerebrale electromagnetice. Persinger a contrat aceste declara?ii spunând c? în cel pu?in dou? dintre studiile lui, sugestionarea nu ar fi putut fi responsabil?, ?i c? suedezii nu au folosit în mod corespunz?tor echipamentul.

casca-domnului-7.jpg?width=600&height=432

Cum func?ioneaz?

Casca Koren aplic? semnale magnetice complexe la nivelul capului persoanei care o poart?. Dispozitivul se conecteaz? la un computer printr-o "cutie neagr?" care circul? ciclic semnalele prin intermediul a patru bobinaje dispuse de ambele p?r?i ale capului deasupra lobilor temporali ai creierului. Lobii temporali reprezint? acea zon? cerebral? pe care mul?i cercet?tori o consider? sursa experien?elor spirituale ?i religioase.

Sesiunile experimentale au loc într-o camer? acustic? - o camer? complet izolat? fonic. O mare parte a activit??ii lobilor temporali este dedicat? monitoriz?rii sunetului ambiental. Cum lobii temporali reprezint? sursa experien?elor mistice, lini?tea ajut? mult la crearea acestor experien?e în laborator.

Folosit? ca unealt? de cercetare a rolului creierului în tr?irile religioase, dar ?i pentru c? unii dintre cei care au purtat-o au sim?it prezen?a Domnului, Casca Koren a fost supranumit? "Casca lui Dumnezeu".

Pân? în prezent, câteva zeci de oameni au raportat c? au sim?it prezen?a lui Hristos ?i chiar c? i-au v?zut fa?a în camera experimental?. Majoritatea acestor oameni au folosit alternativ atât numele Hristos cât ?i Dumnezeu. Cei mai mul?i sunt maturi (peste 30 de ani) ?i religio?i. De departe, cele mai multe prezen?e resim?ite au fost atribuite rudelor decedate, Marilor For?e, unui spirit sau vizând ceva echivalent.

Orientarea c?tre direc?ia înger sau demon pare a fi strâns rela?ionat? cu afectul (placere-teroare) asociat experien?ei. Dac? echipamentul ?i experimentul au produs o prezen?? ce este într-adev?r a lui Dumnezeu, atunci, caracteristicile extrapersonale, intangibile ?i independente ale definitiei Domnului ar putea fi puse în discu?ie.

Acesta este un lucru important la Casca lui Dumnezeu. Chiar ?i dac? numai câ?iva oameni l-au vazut pe Dumnezeu prin intermediul ei, se ridic? o întreag? serie de noi întreb?ri la care teologia nu a mai fost nicicând nevoit? s? r?spund?. Experien?ele celor care au ajuns fa?? în fa?? cu Dumnezeu ar putea fi exemplul unei foarte rare activit??i cerebrale. Dac? l-au întâlnit într-adev?r pe Dumnezeu, atunci de ce tocmai în aceast? împrejurare experimental? ?i nu altfel? Poate cineva s? îl controleze pe Dumnezeu controlând creierul unei persoane?

Casca lui Dumnezeu, sau a diavolului?

Implica?iile pe teritoriul teologiei sunt evidente. Poate c? Dumnezeu exist?, dar a a?teptat ca umanitatea s? se dezvolte suficient pentru a-l descoperi în creier înainte s? se arate în circumstan?e pe care oamenii le pot controla. Poate c? Dumnezeu exist? numai în creierele noastre. Poate c? exist? obiectiv ?i a ales s? îi binecuvânteze pe 1% dintre subiec?ii studiului doctorului Persinger cu apari?ii ale lui, pentru c? îi îndr?ge?te. Poate exist?, dar le apare doar celor cu o dispunere neuronal? potrivit? în momente de prezen?? a unui tipar potrivit de activitate cerebral? ?i nu în func?ie de ceea ce vede în inimile lor. Implica?iile aduse de Casca Koren sunt mult mai numeroase decât dispozitivul în sine.

Mai exist? ?i programul computerizat denumit "Complex", creat de Stanley Kore ?i care îi permite unui PC s? creeze semnalele electromagnetice necesare. Aceste semnale sunt derivate din activit??ile encefalografice vizibile în anumite regiuni din creier. A?a cum creierul r?spunde specific la substan?e chimice, fa fel r?spunde ?i la semnalele magnetice. ?i pentru c? aceste semnale sunt complexe ?i iregulate, este necesar un program de computer special pentru a le produce.

Ultima component? a experimentului, dup? camera complet izolat? fonic, este "cutia neagr?", care transform? ceea ce emite computerul în ceea ce recep?ioneaz? Casca Koren. Aceast? cutie este un DAC (digital-to-analog converter) specializat ?i reprezint? miezul tehnologiei. Restul componentelor C??tii lui Dumnezeui sunt mai degrab? comune.

"Casca lui Dumnezeu" este oarecum un nume eronat, prin care se d? impresia ca dispozitivul poate produce experien?a întâlnirii cu Dumnezeu. Dar aparatul a produs, spun declara?iile, ?i viziuni ale unor fiin?e demonice, experien?e de extracorporalizare, realit??i alternative ?i o gam? larg? de alte experien?e paranormale. Putea fi numit? dup? oricare dintre acestea, dar jurnali?tii au preferat nume mai senza?ionale; or, mai senza?ional decât Dumnezeu nu este nimic.

O întrebare care se ridic? fervent referitor la Casca Koren este posibilitatea de a ob?ine una. Casca exist? strict în laboratorul unde a fost construit? ?i nu este disponibil? publicului. Totusi, o versiune comercial? exist?, sub denumirea de Shiva Neural Stimulation System, ?i poate fi achizi?ionat? de orice persoan? fizic?.

S? presupunem c? cercet?torii au descoperit într-adev?r o modalitate prin care s? ne ofere auto-transcenden?? mistic? ?i eliberatoare. Ne-am dori oare aceast?... putere? Înainte ca Timothy Leary s? promoveze LSD-ul ca fiind o rut? spre introspec?ii psihologice ?i spirituale profunde, CIA i-a studiat poten?ialul de sp?lare a creierului. De aceea, Persinger avertizeaz? c? în mâinile nepotrivite, o adev?rat? ma?in?rie puternic? ?i precis? care s? stabileasc? un contact cu "Dumnezeu", capabil? s? induc? credin?e sau semnale ce par a veni direct de la Surs?, ar reprezenta unealta suprem? de control al min?ii.

casca-domnului-9.jpg?width=360&height=336

Sursa: descopera

  • Upvote 2
Posted

daca tot mentioneaza chestiile astea le stiu ei?la pragu dintre viata si moarte...senzatii cum ai fi aproape mort?stie careva cum e sa fii mort de mentioneaza asa ceva? :) nu mai comentez...mi se pare stupid sincer sa zici ceva despre care efectiv n-ai habar..ceea e si adevarat in cazul de fata..

Guest WhiteSword
Posted

PROSTIE CURATA !!! De aia ne ducem dracu` ... credem ca suntem zei !!!!! <_<

O sa ajunga sa creeze o poarta dimensionala si sa ne ducem unde ni se 8-| ...

Posted

PROSTIE CURATA !!! De aia ne ducem dracu` ... credem ca suntem zei !!!!! <_<

O sa ajunga sa creeze o poarta dimensionala si sa ne ducem unde ni se 8-| ...

LA NAIBA CU PROGRESUL! ESTE MANA SATANEI!

On topic, casca prin care ce ma? =)

Posted

Ce tampenie, cum sa crezi ca o casca te poate ajuta sa vorbesti cu Dumnezeu ? Mai degraba " casca diavolului".

Da, de obicei epilepsia temporala te ajuta sa vorbesti cu dumnezeu.

P.S. Nu inteleg ce legatura are satana cu casca respectiva.

Guest Antikrist
Posted

PROSTIE CURATA !!! De aia ne ducem dracu` ... credem ca suntem zei !!!!! <_<

O sa ajunga sa creeze o poarta dimensionala si sa ne ducem unde ni se 8-| ...

Aha..... deci dupa tine tehnologia e mana dracului.......Poi ramai tu la pietrele si betele tale, poate te salvezi de iad in felul asta...

Guest Cryptal_Darkness
Posted

Da, de obicei epilepsia temporala te ajuta sa vorbesti cu dumnezeu.

P.S. Nu inteleg ce legatura are satana cu casca respectiva.

iti intra satana in cap si te ispiteste bai,nu ai stiut? ntz ntz

@ bullshit

@whitesword

Oare de ce ma asteptam sa fi si tu aici cu un post de asemenea rahat?

Posted

Dawkins, renumit atât pentru studiile biologice cât ?i pentru criticile sale la adresa religiei, s-a oferit voluntar s? testeze dispozitivul electromagnetic al lui Persinger

Dispozitiv creat de om pentru a putea conversa cu un Duh, testat de un ateu #-o

E blasfemie!

Guest Mihai Razvan
Posted

Cea mai mare prostie ... daca ei chiar cred ca il pot vedea pe Dumezeu prin casca aceea, sa le fie de bine. :violent:

Posted

Dispozitiv creat de om pentru a putea conversa cu un Duh, testat de un ateu #-o

E blasfemie!

Pai acolo e si testul.Poate totul are loc la nivel psihologic.In felu asta un credincios poate "il aude" pe dumnezeu pentru ca (virgula) crede in el...Insa subconstientul unui ateu este obiectiv.Nu stiu daca m-am facut inteles dar intelegeti voi ideea...Si daca as fi credincios,mi-ar fi greu sa cred ca o casca imi poate face legatura cu dumnezeu.Cum sunt ateu,nici nu inteleg de ce incearca sa convinga pe cineva...

Posted

Pai acolo e si testul.Poate totul are loc la nivel psihologic.In felu asta un credincios poate "il aude" pe dumnezeu pentru ca (virgula) crede in el...Insa subconstientul unui ateu este obiectiv.Nu stiu daca m-am facut inteles dar intelegeti voi ideea...Si daca as fi credincios,mi-ar fi greu sa cred ca o casca imi poate face legatura cu dumnezeu.Cum sunt ateu,nici nu inteleg de ce incearca sa convinga pe cineva...

Aaa, pai asa pot sa aud cum imi vorbeste cutia de lapte din frigider, e aceeasi chestie.

Cu cine vorbe?te Dumnezeu?

Cu schizofrenicii. Credinciosii vorbesc cu el, invers insa, e cam...

Posted

Nici mie nu mi-a venit sa cred,nici nu-mi vine sa cred chestia asta.Cel mai bine am astepta sa vedem ce se intampla dupa ce se da testul.Oricum,s-ar putea sa se bage cateva minciuni printre adevar.

Posted

Cea mai mare prostie ... daca ei chiar cred ca il pot vedea pe Dumezeu prin casca aceea, sa le fie de bine. :violent:

Nu, nu, nu. Ei nu cred de fapt ca pot vorbi cu Dumnezeu, ei ii iau in batjocura pe oamenii care cred in Dumnezeu, mai degraba pe cei fanatici.

@Carter, citeste ce ai scris, s-ar putea sa-ti dai si tu cu palma in cap, cum mi-am dat eu cand am citit.

@ Dark__, cele mai cretine posturi le gasesti daca ti le numeri pe ale tale din toate sectiunile.

Posted

Cele mai cretine posturi de pe forum se afla in topicul curent. :blink:

EDIT : Juan, demonstreaza-mi ca Dawkins si Persinger au "luat in batjocura" pe indivizii care au avut "trairi religioase" ( haluciantii ; psihicul afectat ).

Incearca sa gandesti putin inainte sa arunci astfel de afirmatii.

Posted

Cele mai cretine posturi de pe forum se afla in topicul curent. :blink:

EDIT : Juan, demonstreaza-mi ca Dawkins si Persinger au "luat in batjocura" pe indivizii care au avut "trairi religioase" ( haluciantii ; psihicul afectat ).

Incearca sa gandesti putin inainte sa arunci astfel de afirmatii.

Defapt Juan are dreptate,chiar ai cele mai cretine posturi,ateu pe ascuns.

Casca asta e o prostie,zice clar ,,Casca prin care il vedem pe Dumnezeu''.Deci nu putem sa il vedem si in mintea noastra de exemplu sa ni-l imaginam?

Cei care rad de cei care zic ca tehnologia e mana celui rau,atunci sa vedeti emblemele companiilor care fac chestia numita ,,tehnologie''.Daca nu vedeti simbolurile e ignoranta voastra

Posted

Defapt Juan are dreptate,chiar ai cele mai cretine posturi,ateu pe ascuns.

Casca asta e o prostie,zice clar ,,Casca prin care il vedem pe Dumnezeu''.

Cine zice clar ? Dawkins si Persinger ? Nu.

Cei care rad de cei care zic ca tehnologia e mana celui rau,atunci sa vedeti emblemele companiilor care fac chestia numita ,,tehnologie''.Daca nu vedeti simbolurile e ignoranta voastra

Ne aflam in anul 2011 . . .

Posted

Cele mai cretine posturi de pe forum se afla in topicul curent. :blink:

EDIT : Juan, demonstreaza-mi ca Dawkins si Persinger au "luat in batjocura" pe indivizii care au avut "trairi religioase" ( haluciantii ; psihicul afectat ).

Incearca sa gandesti putin inainte sa arunci astfel de afirmatii.

Chiar in stire este precizat

Dawkins, renumit atât pentru studiile biologice cât ?i pentru criticile sale la adresa religiei

Persinger sus?ine c? unii indivizi ar putea fi mai predispu?i genetic la sim?irea prezen?ei Domnului sau a unei puteri m?re?e, ?i poate nici nu ar avea nevoie de un dispozitiv ca al lui pentru a realiza acest lucru.

Chiar asa deplasati mintal suntem incat sa credem ca vorbim cu spirite cu o casca de motociclist pe cap?

Posted

Cine zice clar ? Dawkins si Persinger ? Nu.

'

Ne aflam in anul 2011 . . .

Ne aflam in anul 2011,corect?

Atunci de ce mai exista simboluri ,,dumnezeiesti'' de la cei care sunt liderii stiintei,guvernului si companiilor?

Scrie pe paginile lor ca sunt atei/agnostici,dar adevarul e cu totul altul.

Dark e timpul sa te trezesti la realitate..si mai bine posteaza de pe contul tau.

Posted

Chiar in stire este precizat

Chiar asa deplasati mintal suntem incat sa credem ca vorbim cu spirite cu o casca de motociclist pe cap?

Ti se pare ca ce ai spus este sinonim cu "critici la adresa religiei" ?

Chiar asa deplasati mintal suntem incat sa credem ca vorbim cu spirite cu o casca de motociclist pe cap?

Vrei sa iti raspund ?

The connection between the temporal lobes of the brain and religious feeling has led one Canadian scientist to try stimulating them. (They are near your ears.) 80% of Dr Michael Persinger's experimental subjects report that an artificial magnetic field focused on those brain areas gives them a feeling of 'not being alone'. Some of them describe it as a religious sensation.

"...a high probability [Ellen White] had temporal lobe epilepsy"

Prof Gregory Holmes, Dartmouth Medical School

His work raises the prospect that we are programmed to believe in god, that faith is a mental ability humans have developed or been given. And temporal lobe epilepsy (TLE) could help unlock the mystery.

Despre asta era vorba in experiment, nu despre ce aberati voi mai sus dupa ce ati citit doar titlul.

Pentru cei interesati :

Neuroteologia este o disciplin? relativ nou?, chiar dac? termenul în sine a fost folosit sporadic înc? din 1960, ce e drept, mai mult în sens filozofic decât ?tiin?ific. Ideea este de a stabili o corela?ie între experien?ele subiective care pot fi încadrate în categoria spiritualitate – tr?iri religioase, ?i activitatea cerebral? care (probabil) le genereaz?.

Faptul în sine c? exist? o leg?tur? între activitatea creierului ?i tr?irile mistice este cunoscut de mult timp. Se ?tie c? exist? forme de epilepsie temporal? în care subiectul este asaltat de imagini ?i idei halucinatorii de tip religios. Destul de frecvent, epilepsia temporal? este marcat? prin tr?iri de tip transcendental ?i hiper-religiozitate. Cei care sufer? de aceast? boal? ajung invariabil s? fie persoane deosebit de credincioase, convinse c? l-au „atins” pe Dumnezeu.

Împ?ratul Constantin este unul dintre primele exemple documentate. Înaintea b?t?liei de la Podul Milvian din anul 312 a avut o criz? în timpul c?reia a „v?zut” o cruce pe cer, cu inscrip?ia In hoc signo vinces (aproximativ cu acest semn vei câ?tiga). Dup? câ?tigarea b?t?liei, a transformat cre?tinismul în religia oficial? a Imperiului Roman, fiind convins c? tocmai fusese contactat de Dumnezeul cre?tin. Ca s? vezi cum se scrie uneori istoria …

Poate cel mai celebru caz de epilepsie temporal? este cel al lui Dostoievski, cel care a descris în am?nunt zeci de crize pe care le-a avut, atât în mod direct în jurnale ?i scrisori, cât ?i indirect prin intermediul personajelor din romanele sale. Nu este de mirare c? era ?i el o persoan? profund religioas?, luând ni?te halucina?ii temporale drept semne divine. Descrierile sale am?nun?ite, atât ale crizelor epileptice propriu-zise, cât ?i ale st?rii scurte care precede criza de lob temporal (a?a numita „aur? epileptic?”), sunt ?i ast?zi prezente în unele tratate de neurologie, ca model. În cazul s?u, uneori criza de lob temporal se extindea ?i spre aria Broca, important? pentru vorbire, rezultând în episoade de disfazie post-ictal? (era incapabil s? vorbeasc? coerent o perioad? dup? încetarea atacului epileptic). Din p?cate, fiul s?u a mo?tenit boala sub o form? mai grav? (epilepsia temporal? are uneori tendin?e ereditare) ?i a decedat la vârsta de 3 ani. Iat? cum descrie Dostoievski o astfel de aur?:

Aerul era plin de un zgomot puternic ?i am încercat s? m? mi?c. Am sim?it c? Raiul se cobora asupra P?mântului ?i c? m-a cuprins în interiorul s?u. Chiar l-am atins pe Dumnezeu. A intrat în mine; da, Dumnezeu exist?! – am strigat. Voi to?i, oamenii s?n?to?i, nu ave?i idee ce bucurie este bucuria pe care o sim?im noi epilepticii în secundele dinaintea unui atac. Mahomed, în Coran-ul s?u, spune c? a v?zut Paradisul ?i a intrat în el. To?i oamenii ??tia pro?ti-de?tep?i sunt siguri c? a fost un mincinos ?i un ?arlatan. Dar nu, el nu a min?it, el chiar a fost în Paradis în timpul unui atac de epilepsie; a fost o victim? a bolii exact a?a cum sunt ?i eu. Nu ?tiu dac? aceast? bucurie va dura secunde sau ore sau luni, dar crede?i-m?, nu a? schimba-o pentru toate desf?t?rile lumii.

Este dezarmant s? realizezi c? un individ de calibrul lui Dostoievski, recunoscut ca unul dintre cei mai mari scriitori din toate timpurile, nu a reu?it s? fac? diferen?ierea între ni?te st?ri subiective halucinatorii ?i realitate. Este ?i mai grav dac? stai s? te gânde?ti c?, aparent, un num?r foarte mare dintre liderii ?i fondatorii unor religii importante nu erau altceva decât ni?te bolnavi exalta?i de tr?irile din timpul unor manifest?ri al c?ror substrat neurologic este atât de evident ast?zi.

Unul dintre pionierii cartografiei cerebrale, neurochirurgul Wilder Penfield, a reu?it s? produc? senza?ii subiective de tip mistic-religios-transcendental prin stimularea intra-operatorie a unor arii cerebrale din zona temporal?. Experien?ele sale au sugerat faptul c? tr?irile religioase nu sunt rezultatul intercept?rii de c?tre creier a unor mesaje venite de undeva, pe o cale necunoscut?, de la „divinitate”, ci sunt produse de celulele cerebrale în sine – constatare care îi deranjeaz? teribil de mult pe cei religio?i.

Mai recent, o mul?ime de studii folosind metode neuroimagistice moderne au reu?it s? g?seasc? o asemenea corela?ie între tr?irile mistice ?i zonele cerebrale care sunt activate în timpul lor. Zonele respective sunt cu atât mai active ?i mai excitate cu cât persoana în sine este mai religioas? ?i mai înclinat? spre experien?e mistice în general. Desigur, corela?ia nu înseamn? obligatoriu c? respectiva arie cerebral? genereaz? senza?ia. A?a cum le place tei?tilor s?-?i imagineze, poate c?, de fapt, creierul este doar un soi de receptor al unor „unde” misterioase care-l pun în leg?tur? pe individ cu Creatorul. Dac? acesta ar fi adev?rul, ar însemna ca acele st?ri s? nu poat? fi produse în laborator, la comand?, ci ele s? existe doar când sosesc „undele”. Ar mai fi ?i varianta unui dumnezeu deosebit de ?ugub??, care st? la pând? ?i trimite mesajul tocmai când cercet?torii stimuleaz? aria cerebral? cu pricina.

Michael Persinger s-a ocupat de aceste studii timp de câteva decenii, ?i a ajuns la ni?te concluzii cel pu?in interesante. Acum câteva s?pt?mâni a fost difuzat? prima serie dintr-un nou film de popularizare a ?tiin?ei, intitulat Through the Wormhole. Mi se pare destul de reu?it, vi-l recomand. Am selectat un clip care are leg?tur? cu subiectul de mai sus, l-am ?i tradus, de?i nu cred c? era nevoie – e o pl?cere s? ascul?i intona?ia lui Morgan Freeman (pe mine m? duce mereu cu gândul la The Shawshank Redemption).

Ipoteza conform c?reia aria cerebral? r?spunz?toare de aceste senza?ii transcendentale s-ar fi dezvoltat treptat, pentru a contracara anxietatea produs? de realizarea progresiv? a faptului c? moartea este inevitabil?, mi se pare foarte plauzibil?. Înc? de mult s-a sugerat faptul c? aspectul ubicuitar al credin?ei în societ??ile umane nu poate fi explicat satisf?c?tor decât de o component? evolu?ionist?, o presiune selectiv? care a existat la un moment dat, care favoriza pe cei cu înclina?ii mistice. Este interesant ?i c? o parte din senza?iile subiec?ilor se apropie de cele de tip OBE, despre care discutam într-un articol anterior.

În orice caz, concluziile de mai sus ar trebui s? pun? pe gânduri pe cei care înc? î?i mai imagineaz? c? au dialoguri cu prieteni imaginari cele?ti. S-ar putea ca, de fapt, s? se rezume totul la o arie temporal? ceva mai activ?. Ca de obicei, adev?rul este logic, elegant, ?i cât se poate de lipsit de gogom?nii supranaturale.

Posted

Aaa, pai asa pot sa aud cum imi vorbeste cutia de lapte din frigider, e aceeasi chestie.

Nu m-ai inteles.Este vorba de efectul Placebo.Unui bolnav ii spui ca ii dai aspirina si defapt ii dai bomboane.Subconstientul lui crede ca a primit medicamente si ca trebuie sa se vindece.Desigur ,acest tratament placebo nu functioneaza decat in cazuri rare.Exact acelasi lucru este si aici.Unui credincios ii spui ca daca isi pune casca pe cap,o sa il auda pe dumnezeu.Subconstientul lui fiind "stricat",crede ca este anormal sa nu auda o voce,asa ca credinciosul nostru aude voci din casca.Dar un ateu are o gandire oarecum logica (vorbim strict de religie)...

Posted

Nu m-ai inteles.Este vorba de efectul Placebo.Unui bolnav ii spui ca ii dai aspirina si defapt ii dai bomboane.Subconstientul lui crede ca a primit medicamente si ca trebuie sa se vindece.Desigur ,acest tratament placebo nu functioneaza decat in cazuri rare.Exact acelasi lucru este si aici.Unui credincios ii spui ca daca isi pune casca pe cap,o sa il auda pe dumnezeu.Subconstientul lui fiind "stricat",crede ca este anormal sa nu auda o voce,asa ca credinciosul nostru aude voci din casca.Dar un ateu are o gandire oarecum logica (vorbim strict de religie)...

Experimentul are legatura cu epilepsia temporala nu cu efectul placebo. Practic ei incearca sa stimuleze anumite zone ale encefalului astfel incat subiectii sa se afle in stari similare cu cei care sufera de epilepsie temporala.

Atunci de ce mai exista simboluri ,,dumnezeiesti'' de la cei care sunt lider ii stiintei,guvernului si companiilor?

Scrie pe paginile lor ca sunt atei/agnostici,dar adevarul e cu totul altul.

Nu se poate. :o Nu imi spune ca sunt masono-ateo-satanisti ? :o

Dark e timpul sa te trezesti la realitate..si mai bine posteaza de pe contul tau

Ok. Stai sa intru pe R_SupeRstaR si postez atunci.

Posted

Experimentul are legatura cu epilepsia temporala nu cu efectul placebo. Practic ei incearca sa stimuleze anumite zone ale encefalului astfel incat subiectii sa se afle in stari similare cu cei care sufera de epilepsie temporala.

Am citit si eu asta mai sus.Ce am scris eu a inceput de la faza cu ateul care testeaza casca si ca testul este mai exact daca este facut pe un ateu.

Posted

Am citit si eu asta mai sus.Ce am scris eu a inceput de la faza cu ateul care testeaza casca si ca testul este mai exact daca este facut pe un ateu.

Gata, am inteles ce vrei sa zici. La religiosi este posibil sa intervina efectul placebo iar haluciantiile sa nu fie cauzate de casca respectiva.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...