Jump to content
Guest White.

Avioanele viitorului: Paris – New York in 30 de minute

Recommended Posts

38-mic.jpg?width=600

O calatorie transatlantica, fie ea chiar cu avionul, e inca un lucru obositor si consumator de timp. Exista oameni care viseaza la vremea cand vom ajunge din Franta in Statele Unite ale Americii in numai o jumatate de ora. Si exista oameni care nu se multumesc sa viseze la asta, ci lucreaza la construirea unor masinarii zburatoare capabile de aceasta performanta.

Depasirea, in zbor, a vitezei sunetului - asa-numitul zbor supersonic - a fost un pas urias in dezvoltarea aviatiei, dar nu e ceva atat de nou cum pare. Inca de la inceputul anilor 1940, oamenii reusisera sa intreaca aceasta limita. De atunci, viteza avioanelor a tot crescut, iar acum e timpul sa stabilim o noua limita care sa fie depasita.

Mach 10 - o viteza de 10 ori mai mare decat a sunetului, echivalentul a peste 12.000 km/h - este noua frontiera; o asemenea viteza va permite parcurgerea distantei dintre Paris si New York in doar 30 de minute.

E drept, repeziciunea cu care am traversa Atlanticul, "sarind" de pe un continent pe altul, ar avea si oarece dezavantaje, legate de confortul pasagerilor si al echipajului si de detaliile tehnice ale pilotarii.

Prin urmare, mai e inca mult de lucru pana la finalizarea vehiculului care ne va duce, in juma' de ceas, din Europa in America, dar, asa cum veti constata, proiectantul sau crede ca, peste aproximativ 15 ani, avionul super-rapid va fi gata de decolare. Afla mai multe:

Videoclip : Click

Daca nu aveti timp sau chef sa urmariti videoclipul de mai sus,cateva date esentiale:

Mach 6 a fost atinsa in 1961 de catre aeronava x15. (asta pentru cei care cred ca totul este SF)

Sursa: Descopera

Link to comment

Mai pe scurt , o racheta foarte puternica , ce va transporta si pasageri pe langa sateli?i si ce mai face o racheta normala.

Foarte tare , spune in filmulet ca va avea geamuri doar in spate iar pentru a vedea pamantul in timpul zborului , avionul se va rasuci.

Mai pe scurt , nu m-as urca in asa ceva nici mort! :crazy:

Link to comment

am vazut un documentar in care se zicea ca se incearca prinderea vitezei de mach8 , cu o nava fara pilot pt ca sunt prea mari riscurile, pt ca o nava de pasageri sa mearga cu mach10 ar mai trebui sa treaca zeci de ani ...

Edit:mai ziceau ca e un avion care zboara cu mach7 sau 8 cu o vechime de peste 20 sau 30 de ani si nici pana acum nu ii bate nimeni recordul la viteza.

Link to comment

eu nu inteleg cum o sa fie cu un avion care atinge de 10 ori viteza sunetului. adica daca eu o sa vorbesc cu unul care sta la 5 m. in fata mea ala nu ma poate auzi? pentru ca practic sunetul ramane in urma.. sau asa ar trebui :P

teoria ta e valabila doar daca stai tu si cu prietenu tau pe aripa inafara avionului :) :P, avionul e presurizat, deci nu aerul merge prin avion cu march 10, ci avionul prin aer.

Link to comment

Pur si simplu teorii, idei, vise. Va mai trece ceva timp pana totul va fi pus la punct 100 %.

Poftim?Care teorii?Care vise?

Mach 6 a fost atinsa acum 50 de ani.

Mach 9.6 a fost atinsa recent de catre x - 43A.

Ce ti se pare asa SF?

Link to comment

Nu sunt vise deloc , sunt chiar niste teorii forte probabile pentru viitor. Singuru motiv pt care avioanele de pasageri din ziua de azi nu zboara cu viteze exagerat de mari este atmosfera noastra terestra ! frecarea cu aeru le impiedica sa depaseasca viteze de genu celor mentionate pe'aici.. Mach7,8,9

Cand se va trece la zboru pasagerilor in afara atmosferei vitezele automat vor creste.. si nu cred ca mai e chiar atat de mult pana la pragu asta :)

Link to comment

Din cate am inteles savantii americani au furat tehnologie de la nemti de pe vremea celui de al 2-lea razboi mondial . De aceea americanii sunt mult mai evoluati , fura tot ce prind . Si cat despre acest avion se va ajunge intr-un final si la astfel de performante, dar vor merge cu astfel de avioane doar ?eici de ?eici :P .

Link to comment

degeaba faci 10 minute de la Londra la Beijing daca stai o mie de ani prin aeroport :D

@white .. exista rachete si mai rapide, dar atata timp cat nu e un om la bord nu are o relevanta asa de mare. Avionul asta de care "vorghesc" ei, e manevrat de oameni, si mai mult decat atat e destinat transportului de oameni.

Link to comment

Singuru motiv pt care avioanele de pasageri din ziua de azi nu zboara cu viteze exagerat de mari este atmosfera noastra terestra ! frecarea cu aeru le impiedica sa depaseasca viteze de genu celor mentionate pe'aici.. Mach7,8,9

Ei ashi... realitatea zice cu totul altceva...

Singurul motiv pentru care aviaonele de pasageri din ziua de azi nu zboara cu viteze mari este profitul marilor corporatii.

Pana acum 10 ani existau doua avioane supersonice de pasageri : Concorde si Tupolev 144. Care zburau cu mach 1, nu vise din astea de tone de machi.

Ghice ce? Acum 10 ani Concorde ul a fost retras de la curse. Motivul? Ineficienta financiara.

Pe lumea asta nu se misca nimic din punctul A in punctul B cu nici un fel de viteza daca cineva nu scoate profit din miscarea aia.

Poftim?Care teorii?Care vise?

Ce ti se pare asa SF?

Pana cand nu o sa-mi poti spune o cursa regulata in care chestia asta - care astazi e din hartie - zboara, ramane la stadiul de vise si SFuri.

Acum vreo 20 de ani, pe vremea cand citeam Almanahul "Stiinta si Tehnica" si eu imi imaginam ca o sa merg la birou cu basini teleghidate pe perne electromagnetice.

Constat ca dupa 20 de ani de la visele alea, si astazi, am ajuns la birou cu o chestie actionata strict mecanic, cu 4 roti, pe motorina, impinsa de un motor in 4 timpi, inventat de to'arshu Otto Diesel acum 130 de ani.

Pana una-alta, realitatea zice ca jmecheria asta cu multi machi e SF.

Link to comment

Ei ashi... realitatea zice cu totul altceva...

Singurul motiv pentru care aviaonele de pasageri din ziua de azi nu zboara cu viteze mari este profitul marilor corporatii.

Pana acum 10 ani existau doua avioane supersonice de pasageri : Concorde si Tupolev 144. Care zburau cu mach 1, nu vise din astea de tone de machi.

Ghice ce? Acum 10 ani Concorde ul a fost retras de la curse. Motivul? Ineficienta financiara.

Pe lumea asta nu se misca nimic din punctul A in punctul B cu nici un fel de viteza daca cineva nu scoate profit din miscarea aia.

Pana cand nu o sa-mi poti spune o cursa regulata in care chestia asta - care astazi e din hartie - zboara, ramane la stadiul de vise si SFuri.

Acum vreo 20 de ani, pe vremea cand citeam Almanahul "Stiinta si Tehnica" si eu imi imaginam ca o sa merg la birou cu basini teleghidate pe perne electromagnetice.

Constat ca dupa 20 de ani de la visele alea, si astazi, am ajuns la birou cu o chestie actionata strict mecanic, cu 4 roti, pe motorina, impinsa de un motor in 4 timpi, inventat de to'arshu Otto Diesel acum 130 de ani.

Pana una-alta, realitatea zice ca jmecheria asta cu multi machi e SF.

Deci este SF deoarece ar fi ineficient din punct de vedere economic?Interesant. Probabil si daca l-ai vedea maine tot ai zice ca este SF deoarece nu este eficient din punct de vedere economic.

Science fiction is a genre of fiction dealing with the impact of imagined innovations in science or technology, often in a futuristic setting.

Tehnologia exista, este gresit sa spui ca este de domeniul SF-ului.

Acum 20 de ani exista asa ceva nu?

flying-car-m400.jpg

Tot SF este si asta?

Link to comment

Tehnologia exista, este gresit sa spui ca este de domeniul SF-ului.

Faptul ca exista un proiect pe o hartie - adica un avion din hartie - nu este SF. Pot face si eu unul intr-un minut. SF sunt aiurerile voastre despre faptul ca un avion pe o hartie o sa zboare cu pasageri la bord in curse regulate.

Deci este SF deoarece ar fi ineficient din punct de vedere economic?Interesant. Probabil si daca l-ai vedea maine tot ai zice ca este SF deoarece nu este eficient din punct de vedere economic.

Am si eu in intrebare... in spatele nickului asta "White." undeva... exista o persoana sau este doar un bot de postat random pe forumuri?

Tot SF este si asta?

Nope, ala nu e SF. Este mijlocul de transport in comun al navetistilor de la Fieni la uzina, in Targoviste.

Chiar nu realizezi ca bati campii? Vorbim despre prototipuri de masini tocat iarba sau despre mijloace de transport in comun?

Link to comment

Doar pentru ca anumite persoane nu isi pot permite nu inseamna ca este SF.

Doar pentru ca exista o posibilitate sa fie ineficient din punct de vedere financiar nu inseamna ca este SF.

Scrie undeva in articol ca si Gheorghe din Ciorogarla o sa aiba acces la acest mijloc de transport?Iar aberezi si nu faci diferenta dintre SF si ineficient din punct de vedere financial/inacesibil.

Science fiction is a genre of fiction dealing with the impact of imagined innovations in science or technology, often in a futuristic setting.

Ce tehnologii mai trebuie sa apara sa fie posibila realizarea acelui avion? Are cumva propulsie pe baza de antimaterie?warp tehnology?

Tehnologia exista si este folosita la alte aeronave inferioare din punct de vedere al dimensiunii.

Tu realizezi cate calcule si cate detalii trebuie sa treci intr-un proiect de aeronava?(mult mai multe decat ai facut tu in viata ta)Proiectele de avioane/nave spatiale nu seama cu ce faci tu in paint.

Am evitat sa raspund la atacurile la persoana.Pentru asta ai PM.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...