Jump to content
TheodorescuS

Masinile produse in timp de criza

Recommended Posts

Am inteles ca modelele de masini produse in acesti doi ani de criza 2009-2010 si poate chiar si cele ce vor fi produse in 2011 au o calitate inferioara modelelor identice produse in anii dinaintea crizei. Din cauza crizei constructorii auto au cumparat materiale mai ieftine si, evident, mai proaste calitativ.

Sa dau un exemplu personal si pur inventat, DACIA in loc sa dea 10.000 euro pe 1000 de metri de material din care fac husele auto au cumparat cu 10.000 euro 15.000 de metri de la chinezi. Asta acum n-ar fi o problema, dar la siguranta ce ne facem ? :right:

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca modelele de masini produse in acesti doi ani de criza 2009-2010 si poate chiar si cele ce vor fi produse in 2011 au o calitate inferioara modelelor identice produse in anii dinaintea crizei. Din cauza crizei constructorii auto au cumparat materiale mai ieftine si, evident, mai proaste calitativ.

Sa dau un exemplu personal si pur inventat, DACIA in loc sa dea 10.000 euro pe 1000 de metri de material din care fac husele auto au cumparat cu 10.000 euro 15.000 de metri de la chinezi. Asta acum n-ar fi o problema, dar la siguranta ce ne facem ? :right:

Dacia pe masini materiale ieftine de cand au inceput sa fabrice loganul prin 2005 si cu siguranta n-ai sa vezi asta la germani,italieni si francezi, cu toate ca Dacia este detinuta de ei.

Link to comment
Share on other sites

Sa dau un exemplu personal si pur inventat, DACIA in loc sa dea 10.000 euro pe 1000 de metri de material din care fac husele auto au cumparat cu 10.000 euro 15.000 de metri de la chinezi. Asta acum n-ar fi o problema, dar la siguranta ce ne facem ? :right:

Cu ce esti mai in siguranta ca ai husa de 10.000 euro 1000 m fata de unul care are husa de 10.000 euro 15.000 m?

Daca te referi si in general, materialul(adica tabla), la Dacia a fost, este si va fi intotdeauna mai prost decat la alte masini. Dau un exemplu, Mercedes Cobra din '80-'81, la impactul cu un Logan(sau o oarecare Dacie) abia ca i se va stramba putin tabla.

Acum concluziile le trageti voi.

Link to comment
Share on other sites

Cu ce esti mai in siguranta ca ai husa de 10.000 euro 1000 m fata de unul care are husa de 10.000 euro 15.000 m?

Daca te referi si in general, materialul(adica tabla), la Dacia a fost, este si va fi intotdeauna mai prost decat la alte masini. Dau un exemplu, Mercedes Cobra din '80-'81, la impactul cu un Logan(sau o oarecare Dacie) abia ca i se va stramba putin tabla.

Acum concluziile le trageti voi.

Ce comparatie ai putut sa faci si tu, masinile vechi in general au tabla groasa si-s facute cum trebuie,acum nu se mai lucreaza cu asa ceva din cauza reducerii semnificative a performantelor dar si din cauza timpului si a banilor necesari.

Cobra chiar daca are tabla groasa,nu intrece un clasa C dupa 2000 la euro ncap,nu tabla conteaza,ci sistemele care atenueaza sau preiau socul.

Link to comment
Share on other sites

Ce comparatie ai putut sa faci si tu, masinile vechi in general au tabla groasa si-s facute cum trebuie,acum nu se mai lucreaza cu asa ceva din cauza reducerii semnificative a performantelor dar si din cauza timpului si a banilor necesari.

Cobra chiar daca are tabla groasa,nu intrece un clasa C dupa 2000 la euro ncap,nu tabla conteaza,ci sistemele care atenueaza sau preiau socul.

Ai dreptate, nu se pot compara masinile vechi cu cele actuale. Motivele sunt cele care le-ai spus tu, plus eventual altele, dupa caz.

Eu din comparatie nu am vrut sa reiasa ca 'mertanu' are tabla groasa, ci ca Dacia este net inferioara altor companii. Nu e de mirat, tinand cont de faptul ca Romania nu e printre primele tari din Europa. Insa intr-o tara ca asta, Loganul, sau orice Dacie scoasa recent, aici ma refer la Sandero, MCV, Pick-up, mai nou si Duster, este mai mult decat indeajuns si multumitor (calitate/pret). Germanii(si nu numai ei) au spus despre masinile fabricate in Romania ca sunt ieftine si bune(fiabile, sigure, frumoase, etc.). Ce altceva mai imbucurator sa auzim despre Dacia?

Link to comment
Share on other sites

Vorbesti prostii, Dacia nu-i singura marca care sta prost la capitolul siguranta, sunt multe marci care fac rabat de la asa ceva.

Dacia e o masina low cost facuta pentru romani,ca pe roman nu-l intereseaza siguranta,il intereseaza pretul de achizitie al masinii,costurile de intretinere si consumul.

Nu toti romanii sunt asa,dar este un numar foarte mare de romani care trec peste capitolul "siguranta" al masinii.

Link to comment
Share on other sites

nu poti spune ca dacia o duce rau pe timp de criza,

si oricum nu cred ca nici un producator nu isi risca reputatia producand masini inferioare celor produse pana acum

Link to comment
Share on other sites

nu poti spune ca dacia o duce rau pe timp de criza,

si oricum nu cred ca nici un producator nu isi risca reputatia producand masini inferioare celor produse pana acum

Mercedes a trecut printr-o perioada in care facea masini de o calitate foarte proasta si nu era criza.

Nu mai zic ca si in momentul asta cei de la Mercedes isi trateaza clientii ca pe niste gunoaie si totusi vorbim de o marca de masini de la care te astepti la calitate si respect.

Link to comment
Share on other sites

mda Loyd eu cred ca exagerezi..cel mai bine ar fi sa vorbesti din proprie experienta :)

Ps pe timp de criza e normal sa nu mai avem parte de aceleasi standarde calitative...iar marile marci s-au orientat spre limitarea pierderilor.. Iar in primul rand asta se vede la finisaje..

cat despre Dacie..imi pare rau sa zic..dar ea a avut numai de profitat in acest caz..de aici si vanzarile record prin tarile UE

Link to comment
Share on other sites

mda Loyd eu cred ca exagerezi..cel mai bine ar fi sa vorbesti din proprie experienta :)

Ps pe timp de criza e normal sa nu mai avem parte de aceleasi standarde calitative...iar marile marci s-au orientat spre limitarea pierderilor.. Iar in primul rand asta se vede la finisaje..

cat despre Dacie..imi pare rau sa zic..dar ea a avut numai de profitat in acest caz..de aici si vanzarile record prin tarile UE

Nu exagerez deloc, mai sunt vreo doua sau trei reprezentante in Iasi care au probleme uriase la capitolul ala,dar e alceva cand dai 40.000 de E pe o masina.

Link to comment
Share on other sites

Dacia e o masina low cost facuta pentru romani,ca pe roman nu-l intereseaza siguranta,il intereseaza pretul de achizitie al masinii,costurile de intretinere si consumul.

Vanzari Dacia in 2009:

Germania - 85.000 buc

Franta - 65.000 buc

Romania - 42.000 buc

Italia - 22.000 buc

Algeria - 18.000 buc

Turcia - 10.000 buc

Nu poti spune ca Dacia este o masina facuta pentru Romania. Nu-mi place Dacia, dar conceptul Logan este recunoscut de toata lumea ca fiind unul dintre cele mai mari succese pe piata auto din toate timpurile. Nici macar cei de la renault nu se asteptau la evolutiile spectaculoase pe care le-a avut Dacia inca de la lansarea Logan. Acum... la un pret de cost de vreo 4.200 de euro nu poti avea totusi pretentii excesive in ceea ce priveste calitatea.

Iar pe consum, asigurari, taxe locale, service, etc. pune accent neamtul de exemplu si nu romanul. Un roman nu-si va face niciodata calcule de cost efectiv al masinii la 10.000 de km, sa ii imparta la perioada in care ii parcurge in medie si sa isi faca un cost lunar al masinii.

OnT : toata lumea pune astazi accent pe cutting costuri. Iar cutting cost nu prea poti sa faci fara sa umbli la calitate. Poate doar daca esti Iosefini.

Link to comment
Share on other sites

Vanzari Dacia in 2009:

Germania - 85.000 buc

Franta - 65.000 buc

Romania - 42.000 buc

Italia - 22.000 buc

Algeria - 18.000 buc

Turcia - 10.000 buc

Nu poti spune ca Dacia este o masina facuta pentru Romania. Nu-mi place Dacia, dar conceptul Logan este recunoscut de toata lumea ca fiind unul dintre cele mai mari succese pe piata auto din toate timpurile. Nici macar cei de la renault nu se asteptau la evolutiile spectaculoase pe care le-a avut Dacia inca de la lansarea Logan. Acum... la un pret de cost de vreo 4.200 de euro nu poti avea totusi pretentii excesive in ceea ce priveste calitatea.

Iar pe consum, asigurari, taxe locale, service, etc. pune accent neamtul de exemplu si nu romanul. Un roman nu-si va face niciodata calcule de cost efectiv al masinii la 10.000 de km, sa ii imparta la perioada in care ii parcurge in medie si sa isi faca un cost lunar al masinii.

OnT : toata lumea pune astazi accent pe cutting costuri. Iar cutting cost nu prea poti sa faci fara sa umbli la calitate. Poate doar daca esti Iosefini.

sursa care este ? Pentru ca nu cred ca ne dai datele astea de la tine.

Mort.

Link to comment
Share on other sites

sursa care este ? Pentru ca nu cred ca ne dai datele astea de la tine.

Lucrez intr-un domeniu apropiat industriei auto.

Sursa este oficiala... www.apia.ro

Pentru analize de detaliu trebuie sa fii membru, dar poti face o evaluare si pe date publice :

http://apia.softnet.ro/uploads/date/2009-12-Total.pdf

O sa vezi ca dintr-o productie totala de autoturisme de 279.000 buc 242.000 s-au dus la export. Restul de vanzari de pana la 42.000 pentru Romania erau stoc din 2008. Nu intram in detalii, dar in 2009, 87% din productia Dacia s-a dus la export si 13% s-a vandut intern. In conditiile astea nu poti spune ca Dacia este o masina facuta pentru romani.

Link to comment
Share on other sites

In Germania politica general valabila fata de Renault era "o folosim 3 ani de zile si o dam mai departe". Chiar daca freaca Loganul doar 2 ani, la pretul la care se vinde e afacere buna. Am povestit cu mecanici auto din Stuttgart care erau cel putin placut surprinsi de calitatea montajului (chestii care nu se vad, de exemplu modul de umplere a golurilor cu mastic etc.) la Sandero si unul dintre ei era mecanic de intretinere la Porsche :) Spre diferenta de multi altii, nemtii apreciaza la valoare reala raportul pret - calitate, chiar atunci cand cel care face evaluarea nu si-ar cumpara modelul in cauza, din varii motive.

Link to comment
Share on other sites

Eh sti cum e, ce e ieftin oricui ii place. Cu siguranta e facuta "de romani" , dar daca nu ar fi exportul nu cred ca ar avea cine stie ce succes. Eu zic ca Dusterul va avea un succes nebun pe piata europeana cel putin, devansand deja la pret geepul de la hyundai (Tucson) , care pana acum era considerat cel mai ieftin jeep. Pretul ei fiind undeva pe la 13 mii de euro.

Link to comment
Share on other sites

Nu poti spune ca Dacia este o masina facuta pentru Romania. Nu-mi place Dacia, dar conceptul Logan este recunoscut de toata lumea ca fiind unul dintre cele mai mari succese pe piata auto din toate timpurile. Nici macar cei de la renault nu se asteptau la evolutiile spectaculoase pe care le-a avut Dacia inca de la lansarea Logan. Acum... la un pret de cost de vreo 4.200 de euro nu poti avea totusi pretentii excesive in ceea ce priveste calitatea.

Iar pe consum, asigurari, taxe locale, service, etc. pune accent neamtul de exemplu si nu romanul. Un roman nu-si va face niciodata calcule de cost efectiv al masinii la 10.000 de km, sa ii imparta la perioada in care ii parcurge in medie si sa isi faca un cost lunar al masinii.

OnT : toata lumea pune astazi accent pe cutting costuri. Iar cutting cost nu prea poti sa faci fara sa umbli la calitate. Poate doar daca esti Iosefini.

Daciile facute pentru export au o calitate net superioara celor facute pentru tara noastra si nu cred ca este neamt care sa-si ia logan/ sandero,chel,fara aerbag-uri,abs etc

Cat despre Duster,fiecare cu parerile lui,dar pentru mine aia nu-i masina de teren cu motor de 1.5 si conteaza foarte mult ceea ce face pe teren nu ceea ce apar in niste statistici.

Link to comment
Share on other sites

Daciile facute pentru export au o calitate net superioara celor facute pentru tara noastra si nu cred ca este neamt care sa-si ia logan/ sandero,chel,fara aerbag-uri,abs etc

Cat despre Duster,fiecare cu parerile lui,dar pentru mine aia nu-i masina de teren cu motor de 1.5 si conteaza foarte mult ceea ce face pe teren nu ceea ce apar in niste statistici.

Duster in noroi

Link to comment
Share on other sites

Duster`ul e un SUV comercial, asa cum e si Q7 de exemplu. E SUV pt strada. Multi il contesta, ca e tabla subtire, ca e prea usor pt un suv, etc., dar pentru ce e el facut, e perfect :).

Deja termenul de SUV si-a cam pierdut din "semnificatie" sa zic asa....Nu poti sa compari duster`u/q7`le cu un pajero din 95-96 :).

Mai auzisem un coleg ca taicaso vrea sa si ia duster pt catarat pe munte si mers la pescuit.... HAHAHAHAHA

Link to comment
Share on other sites

Da, adevaru' e ca e singura masina produsa de DACIA care isi merita banii [ zicea cineva ca a vazut un duster in teste pe un drum mai de tara si tipul care il luase la test drive chiar ii "dadea", nu-l menaja deloc...respectivu zicea ca se comporta foarte foarte bine ]. Dar cum am zis, e strict pentru strada, nu pt catarat si alte chestii de genul :P.

btw, vreun propietar de duster pe forum ?:D

As vrea sa fac si eu un test drive cu el, dar inca n am gasit pe nimeni dornic sa ma insoteasca la astia de la dacia sa luam unu [ cica trebuie sa ai minim 21 de ani si sa nu fi avut accident in ultimii 3 ani ca sa poti lua un duster la o "proba" ]

Link to comment
Share on other sites

aici vorbim de "masini produse in acesti doi ani de criza 2009-2010" , nu vad relevanta postului tau cu audi.

Duster`ul e un SUV comercial, asa cum e si Q7 de exemplu. E SUV pt strada. Multi il contesta, ca e tabla subtire, ca e prea usor pt un suv, etc., dar pentru ce e el facut, e perfect :) .

Mitza a inteles ideea,performatele de offroad cu care se lauda dusterul sunt atinse de altii cand erau masinile cu aburi. =))

Cand iti iei un SUV,nu ti-l iei ca vezi tu,e cel mai vandut,ti-l iei ca in weekend sau cand vrei tu,te duci la pescuit sau vanatoare si ti-l mai iei si pentru siguranta.

Link to comment
Share on other sites

Mitza a inteles ideea,performatele de offroad cu care se lauda dusterul sunt atinse de altii cand erau masinile cu aburi. =))

Cand iti iei un SUV,nu ti-l iei ca vezi tu,e cel mai vandut,ti-l iei ca in weekend sau cand vrei tu,te duci la pescuit sau vanatoare si ti-l mai iei si pentru siguranta.

Loyd, tu compari mere cu pere.

Audi quattro, la vremea lui a fost o masina revolutionara. Numai ca a fost o masina exclusivista.

Este evident ca o masina exclusivista iti ofera lucruri pe care nici o alta masina populara ti le ofera. Este absolut firesc.

Toata productia de quattro la vremea ei (adunand toate versiunile de quattro) nu cred ca a depasit 15.000 de unitati. Si mai este ceva. Stii cat costa un Audi quattro nou in anii cand se producea (`80-`90)? Cam 35.000 USD. Cat costa un Duster azi? 12-14.000 eur. In conditiile astea, sincer, nu le poti compara.

Iar in Romania cel putin, peste 90% din cumparatorii de SUVuri si le-au luat pentru ca erau la moda. Sa nu-mi spui ca toti voiau Q7-le sau X5u alb pentru siguranta sau pentru ca albul le satisfacea necesitatile referitoare la masina.

Iar imaginea producatorului conteaza enorm. Lancia Delta Integrale a fost o super-masina. Din punctul meu de vedere mult peste Audi quattro. Si totusi nu a reusit sa se impuna ca vanzari pentru ca nu a reusit sa spele imaginea proasta a marcii Lancia.

Spre deosebire, Dacia care a avut parte de o imagine extrem de proasta a reusit sa o stearga si sa impuna Logan/Sandero ca masini care iti confera o calitate acceptabila la un pret pe care nici un alt producator nu il are astazi pe piata.

Daca vrei sa compari un Logan il compari cu Hyundai Accent, Skoda Fabia, Renault Clio, Fiat Albea, etc. Nu il poti compara cu un Saab 95. Eventual Aero. Ar fi absurd.

Si mai este ceva... Dacia nu a trebuit sa se adapteze in vreun fel la criza ecoomica. Ei produceau deja o masina adaptata crizei.

Si iti repet, nu imi place in nici un fel nici marca Dacia. Si nici vreunul din modelele produse. Dar daca judeci rece, dupa cifre si realitati, mai ales Loganul, dar si Sandero reprezinta niste modele de succes.

Si da, aproape sigur si Duster va rupe piata. Pentru ca satisface niste nevoi la un pret pe care nu ti-l ofera astazi, nimeni.

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...