Jump to content
No-Brands Romania

Brandingul

  

15 members have voted

  1. 1. Cum ti se pare acest articol?

    • Ok
      9
    • Slabut
      6


Recommended Posts

Posted

Brandingul

Din ceea ce inteleg eu despre branduri este ca: ele au aparut undeva in secolul 19 odata cu aparitia bunurilor ambalate, avand ca destinatie comertul.

Fiecare comerciant a incercat si incearca sa isi atraga clientii in fel si fel de moduri, iar atunci cand comerciantul, prin intermediul produsului ce il comercializeaza , ofera calitate si doreste ca si clientul sau sa recunoasca produsul dintr-o oferta bogata a concurentei sa aleaga produsul deja cunoscut si apreciat de prorpia persoana,ceea ce il va determina sa cumpere .

Brandul are naturaletea, perspicacitatea de a creea o legatura psihologica intre producator - produs - consumator, cunoscand astfel satisfactia fiecarei verigi din acest lant.

Brandingul este totadata important pentru individualizarea si creearea unei identitati solide si de bun augur consumatorului aducand profit, care fara de altfel nu ar exista , consumatorul, fiind stalpul de fildes al oricarui brand .

Brandul prin esenta sa impune respect si necesita perseverenta din partea producatorului pentru a tine sus stacheta calitatii si a o imbunatatii ori de cate ori are posibilitatea in limitele ce le ofera stiinta in domeniu.

Definitii ale brandului le intalnim in “n” locuri si in tot atat de multe intelesuri , surfand usor cateva opinii ce dorim sa le enuntam si aici pe aceasta cale:

“Un brand este un nume, semn sau simbol folosit in identificarea produselor sau serviciilor unui producator si utilizate pentru a-l diferentia de competitie.”

Ce semnaleaza diversificarea ca o caracteristica esentiala a brandului. Intelegem ca acest nume, semn, simbol este utilizat doar pentru identificare si diferentiere. Nimic mai adevarat, insa lipseste ceva.

O alta afirmatie despre conceptul de brand, care aduce ceva in plus, este:

Un brand este o promisiune. Serviciile si produsele odata identificate transmit o garantie pentru calitate.

Conform ultimei afirmatii, un brand se naste pentru a indeplini o promisiune, o necesitate existenta si neindeplinita, o misiune.

Exista multe definitii date notiunii de brand, dar multe dintre ele ori sunt incomplete, ori se adreseaza persoanelor cu cunostinte serioase de branding. Neintelegerile generate de aici fac ca brandul sa functioneze gresit, sau chiar sa nu functioneze deloc.

Un brand este modul in care este vazut un produs, un serviciu sau o companie in mintea consumatorilor.

Evident, orice brand este vazut intr-un anumit mod de catre consumatori. De retinut ca o astfel de perceptie poate fi atat negativa cat si pozitiva. Ce ar mai fi de retinut ca nu doar un produs, un serviciu sau o companie pot fi branduri, ci si un stat, o persoana, un eveniment sau chiar o cladire. In unele cazuri nici nu avem nevoie de o sigla sau un slogan, identitatea consta in altceva.

“Un brand este modul in care este vazut un produs, un serviciu, o idee, un stat, o persoana sau o companie in ochii celor cu care interactioneaza, carora se adreseaza.”

De cele mai multe ori acesta se creeaza pe baza unei identitati bine conturate si recunoscute si se adreseaza unui segment de piata definit, demarcandu-se de competitie prin diverse metode.

Putem spune despre brand ca este si “Aceeasi Marie cu alta palarie ...”

Tindem sa credem ca defintia brandului nu exista, o poti regasi in miliarde de forme , si probabil cea mai buna definitie a brandului este ceea pe care o dai chiar TU si o intelegi cel mai bine , una in care te indentifici ca persoana , in prorpiul tau Eu .

Confuzia si contradictia va da nastere mereu noi definitii si branduri atata timp cat vom exista pe acest pamant!

Paul B.

Posted

Brandingul

Din ceea ce inteleg eu despre branduri este ca: ele au aparut undeva in secolul 19 odata cu aparitia bunurilor ambalate, avand ca destinatie comertul.

Fiecare comerciant a incercat si incearca sa isi atraga clientii in fel si fel de moduri, iar atunci cand comerciantul, prin intermediul produsului ce il comercializeaza , ofera calitate si doreste ca si clientul sau sa recunoasca produsul dintr-o oferta bogata a concurentei sa aleaga produsul deja cunoscut si apreciat de prorpia persoana,ceea ce il va determina sa cumpere .

Brandul are naturaletea, perspicacitatea de a creea o legatura psihologica intre producator - produs - consumator, cunoscand astfel satisfactia fiecarei verigi din acest lant.

Brandingul este totadata important pentru individualizarea si creearea unei identitati solide si de bun augur consumatorului aducand profit, care fara de altfel nu ar exista , consumatorul, fiind stalpul de fildes al oricarui brand .

Brandul prin esenta sa impune respect si necesita perseverenta din partea producatorului pentru a tine sus stacheta calitatii si a o imbunatatii ori de cate ori are posibilitatea in limitele ce le ofera stiinta in domeniu.

Definitii ale brandului le intalnim in “n” locuri si in tot atat de multe intelesuri , surfand usor cateva opinii ce dorim sa le enuntam si aici pe aceasta cale:

“Un brand este un nume, semn sau simbol folosit in identificarea produselor sau serviciilor unui producator si utilizate pentru a-l diferentia de competitie.”

Ce semnaleaza diversificarea ca o caracteristica esentiala a brandului. Intelegem ca acest nume, semn, simbol este utilizat doar pentru identificare si diferentiere. Nimic mai adevarat, insa lipseste ceva.

O alta afirmatie despre conceptul de brand, care aduce ceva in plus, este:

Un brand este o promisiune. Serviciile si produsele odata identificate transmit o garantie pentru calitate.

Conform ultimei afirmatii, un brand se naste pentru a indeplini o promisiune, o necesitate existenta si neindeplinita, o misiune.

Exista multe definitii date notiunii de brand, dar multe dintre ele ori sunt incomplete, ori se adreseaza persoanelor cu cunostinte serioase de branding. Neintelegerile generate de aici fac ca brandul sa functioneze gresit, sau chiar sa nu functioneze deloc.

Un brand este modul in care este vazut un produs, un serviciu sau o companie in mintea consumatorilor.

Evident, orice brand este vazut intr-un anumit mod de catre consumatori. De retinut ca o astfel de perceptie poate fi atat negativa cat si pozitiva. Ce ar mai fi de retinut ca nu doar un produs, un serviciu sau o companie pot fi branduri, ci si un stat, o persoana, un eveniment sau chiar o cladire. In unele cazuri nici nu avem nevoie de o sigla sau un slogan, identitatea consta in altceva.

“Un brand este modul in care este vazut un produs, un serviciu, o idee, un stat, o persoana sau o companie in ochii celor cu care interactioneaza, carora se adreseaza.”

De cele mai multe ori acesta se creeaza pe baza unei identitati bine conturate si recunoscute si se adreseaza unui segment de piata definit, demarcandu-se de competitie prin diverse metode.

Putem spune despre brand ca este si “Aceeasi Marie cu alta palarie ...”

Tindem sa credem ca defintia brandului nu exista, o poti regasi in miliarde de forme , si probabil cea mai buna definitie a brandului este ceea pe care o dai chiar TU si o intelegi cel mai bine , una in care te indentifici ca persoana , in prorpiul tau Eu .

Confuzia si contradictia va da nastere mereu noi definitii si branduri atata timp cat vom exista pe acest pamant!

Paul B.

Ee OK... dar mi se pare ca se contrazic putin ideile sale

Deoarece dupa cum spune si el(Paul B.) toate definitiile se invart in jurul unui X care poate fi un obiect, o persoana... sau ce doresti tu si care trebuie sa fie personalizat pentru a putea fi bine diferentiat de celelalte X'uri, fapt pentru care nu exista mari discrepante intre vechile-actualele-viitoarele definitii ale brandului... <<Parerea mea!>> ;)

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...