Stargate Posted November 26, 2008 Posted November 26, 2008 sursaPe prima banda a strazilor cu doua benzi pe sens nu vor mai putea stationa masinile, iar terenurile neconstruite vor trebui transformate de proprietari in spatii verzi, potrivit unei hotarari a Consiliului General.De la anul, prima banda a strazilor din Bucuresti va fi destinata exclusiv autoturismelor cu trei sau mai multi pasageri, vehiculelor RATB si masinilor de interventie (salvare, politie, pompieri), conform Programului integrat de gestiune a calitatii aerului in Bucuresti aprobat, marti, de consilierii generali ai Capitalei. Potrivit hotararii, se 'interzice stationarea oricarui vehicul, intre orele 8.00 si 20.00, pe banda intai a soselelor cu doua benzi, iar pe timp de noapte parcarile hipermarketurilor se vor transforma in parcari de resedinta gratuite pentru riverani'. In acelasi program, o alta masura pentru cresterea calitatii aerului in Capitala se refera la parcari, care ar urma sa aiba 'dale inierbate'. Altfel spus, intre dale va trebui sa fie un spatiu care sa permita cresterea ierbii. Acelasi program propune si cresterea tarifelor pentru parcarea in zonele centrale. Programul incurajeaza si mersul pe bicicleta, astfel ca fiecare institutie publica si privata va fi obligata, pana la sfarsitul anului 2012, sa amenajeze parcari pentru biciclete. Obligatia este valabila si pentru cei care cer autorizatie de constructie.In plus, 'proprietarii de terenuri care nu construiesc ceva pe suprafata detinuta in termen de un an de la dobandirea acesteia vor fi obligati sa amenajeze spatii verzi pe terenul detinut, in caz contrar urmand sa plateasca amenzi. Pe de alta parte, cei care construiesc vor fi obligati sa faca spatii verzi si sa planteze arbori pe 30% din suprafata parcelei detinute', se mai precizeaza in hotararea de consiliu. In urmatorii ani, programul mai prevede restrictii de viteza si norme privind salubrizarea. Astfel, soferii nu vor avea voie sa circule cu mai mult de 30 de kilometri la ora pe strazile secundare din Capitala si in apropierea scolilor. Programul integrat de gestionare a calitatii aerului in Capitala mai prevede si facilitati la impozitare pentru cladirile care au amenajate terase verzi.In scopul diminuarii poluarii din timpul zilei, programul sugereaza ca operatiunile de salubrizare stradala (maturare - aspirare - stropire) sa se faca in intervalul orar 7.00 - 20.00, iar colectarea deseurilor sa aiba loc noaptea, intre orele 20.00 si 7.00.Este prinsa si finalizarea proiectului 'Life air aware', ceea ce va insemna implementarea unui sistem de prognoza si avertizare in caz de poluare, astfel incat autoritatile sa poata reactiona unitar in asemenea cazuri. Costurile estimate in acest scop nu vor depasi 100.000 de euro.Programul integrat de gestiune a calitatii aerului in Bucuresti a fost realizat, in perioada iulie 2007 - iulie 2008, de o comisie tehnica din care au facut parte specialisti din Primaria Capitalei, primariile de sector, autoritatile sanitare si de protectie a mediului, Registrul Auto Roman, Oficiul de Cadastru, Politia Rutiera si Geodezie si Administratia Nationala de Meteorologie. 'Acest program va fi aplicat in totalitate in cinci ani. De la anul se vor aplica primele masuri, culoarul unic, inierbarea terenurilor virane si a 30% din cele construite si transformarea parcarilor hipermarketurilor peste noapte in parcari de resedinta', ne-a declarat Adrian Catrina, seful Agentiei de Protectie a Mediului Bucuresti. Potrivit acestuia, echipe mixte formate din reprezentanti ai Politiei si ai Garzii de Mediu vor verifica periodic daca aceste reglementari vor fi respectate. Christian Ciocan, purtatorul de cuvant al Politiei Romane, ne-a declarat, insa, ca nu stie de vreo colaborare pana acum intre institutia sa si Primaria Capitalei pentru masurile noi din program privind traficul. :dontknow: Din pct meu de vedere personal asemenea masura este aberanta, din cauza lipsei spatiilor de parcare pt milioanele de masini; dai amenzi, ok, dar omu unde-si lasa masina daca nu are loc pe langa bloc??? :sef:
[StayHigh] Posted November 26, 2008 Posted November 26, 2008 In Bucuresti si asa se circula mizerabil :) daca mai restrictioneaza si benzile o fac din dorinta de a da Politia Romana mai multe amenzi :) deoarece va fi si mai aglomerat si totodata vor fi multi cei care vor incalca aceasta regula :)
The Wizard Posted November 26, 2008 Posted November 26, 2008 sunt cocalari majoritatea.am parcare de 11 etaje langa mine, dar de ce sa dea bani sa o bage in parcare cand pot sa lase masina pe strada. asa gandesc romanii ce sa le faci...
noghri Posted November 26, 2008 Posted November 26, 2008 sunt de acord cu ce se intampla.se plang toti de locuri de parcare, dar un exemplu bun este ce au facut la mine in cartier. de cand au daramat aproximat un lot de 14 garaje, s-au creeat nici mai mult nici mai putin de 35 de locuri de parcare pe acel spatiu. automat s-a creeat spatiu de respirat in jur, locatarii nu se mai injura intre ei pe locul de pe bordura etc. daca romanii vor, poate.cat despre circulatul in oras, ar trebui sa dam o sansa masiva mijlocului de transport in comun. lumea spune ca exista degeaba, da exista pentru simplul fapt ca toti continua sa mearga cu masina si tot asa se creeaza acest cerc vicios. iarasi o solutie bune, este restrictionarea traficului, cu exceptia mijloacelor de transport in comun, pe anumite zone (dupa cum stiu ca s-a propus). solutii sunt. dar bine ca sunt bucurestenii ofuscati ca nu au unde sa-si parcheze loganu' nou nout .
NoComment Posted November 26, 2008 Posted November 26, 2008 sunt cocalari majoritatea. am parcare de 11 etaje langa mine, dar de ce sa dea bani sa o bage in parcare cand pot sa lase masina pe strada. asa gandesc romanii ce sa le faci... scump domne` scump ... dincolo era mai ieftin ai dreptate ... s-au facut parcari cat blocurile de mari ... si sunt cam goale ... nu sunt din bucuresti dar il vizitez destul de des :)
Stalk3r Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 ) in 1-2 ani vezi masini parcate in afara bucurestiului peste tot in jurul lui numa sa nu dea 5 bani pt parcare
KBK Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 Ma indoiesc ca masurile care se vor lua vor avea un efect pozitiv.Atata vreme cat nu se modifica reteaua stradala semnificativ, nu vor exista solutii.Atata vreme cat vor exista mereu interese ca strazi intregi sa fie intr-o continua reparatie astfel incat umflatii clienti ai puterii sa devina si mai umflati, interesele celorlalti vor fi mereu pe ultimul plan.Mereu se va incerca carpirea situatiei existente dar nu solutii reale.Nici nu ma mira.. la cati terminati sunt prin primarii si comisiile de urbanism...si mai sus de ei pana le varf.Daca toti sunt disperati sa faca ansambluri rezidentiale si case..cat mai multe case, insa nimeni nu face parcari, asta e soarta traficului.Parcarile din hypermarketuri nu vor functiona nicioodata ca parcare pe timp de noapte pentru riverani..de aici nu vor iesi decat conflicte.In tot timpul asta aerul din Bucuresti va deveni tot mai imputit iar numarul de "tarani" care vor parca masina in intregime pe trotuar va creste.Cateodata ma intreb cand voi ajunge sa reactionez si eu http://www.youtube.com/watch?v=6XgYMRTit-M. In curand probabil.
The Wizard Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 problemele traficului, cea mai mare zic eu, nu sunt strazile mici, ci aia care au luat carnetul pe spaga (si sunt multi). daca ii vezi cum merg iti vine sa ii iei la bataie. aia incurca traficul.
Lord.Pici Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 in zilele de azi se iau permise ca pe paine dar 70% cunosc regulile iar 30% habar nau...pt cei ce nu stiu toate regulile am un cuvant de spus ''INVATA'' :-j
Fury Posted November 29, 2008 Posted November 29, 2008 sunt de acord cu ce se intampla.se plang toti de locuri de parcare, dar un exemplu bun este ce au facut la mine in cartier. de cand au daramat aproximat un lot de 14 garaje, s-au creeat nici mai mult nici mai putin de 35 de locuri de parcare pe acel spatiu. automat s-a creeat spatiu de respirat in jur, locatarii nu se mai injura intre ei pe locul de pe bordura etc. daca romanii vor, poate.cat despre circulatul in oras, ar trebui sa dam o sansa masiva mijlocului de transport in comun. lumea spune ca exista degeaba, da exista pentru simplul fapt ca toti continua sa mearga cu masina si tot asa se creeaza acest cerc vicios. iarasi o solutie bune, este restrictionarea traficului, cu exceptia mijloacelor de transport in comun, pe anumite zone (dupa cum stiu ca s-a propus). solutii sunt. dar bine ca sunt bucurestenii ofuscati ca nu au unde sa-si parcheze loganu' nou nout . mie unu nu mi-ar conveni daca as sta la bloc si sa am garaj sa vina aia sa il demoleze , imi tin masina afara? problema e ca s-au construit foarte multe supermarketuri si alte prostii care in proiect aveau 50 de locuri de parcare si la finalizare aveau doar 20 ..... deja si la mie in oras daca iti lasi masina parcata intr-o zona mai centrala mai mult de 5 h vine si iti blocheaza roata :sef:
Cioby Posted November 29, 2008 Posted November 29, 2008 problemele locurilor de parcari sunt cam in toate orasele mari.si in Timisoara acestea constituie cat de cat o problema.
Denzel_Lsd Posted November 29, 2008 Posted November 29, 2008 " Parcarea in Bucuresti va deveni un cosmar" e deja un cosmar si asta nu pentru ca sunt prea putine locuri de parcare...ci pentru ca sunt prea multe famili care la 3 persoane au 3 masini :D sau patru... deh hai sa mai desfintam un parc :D sa mai isi cumpere si fisu lu Nea Caisa o masina ...
[IlluSioN] Posted November 29, 2008 Posted November 29, 2008 si eu as lasa masina in fata blocului langa trotuar .. :D