Jump to content
IceMan

Autoturismele parcate ilegal in Capitala, aruncate la fier vechi

Recommended Posts

Imagine IPB

Peste 20 de masini parcate ilegal sunt ridicate zilnic din sectorul 3 si duse dincolo de Soseaua de centura, in incinta fabricii Acumulatorul. Pentru ca amenzile depasesc in multe cazuri valoarea autoturismului, nu toti proprietarii care se trezesc fara masini vin sa le mai si ridice. Firma lui Prigoana, Rosal, care se ocupa de aceasta operatiune, a adunat deja peste 400 de rable in incinta fabricii.

La iesirea din Bucuresti, pe DN3, imediat dupa podul de peste soseaua de centura se afla sediul intreprinderii “Acumulatorul”. Aici sunt aduse de firma Rosal toate rablele abandonate sau parcate ilegal pe strazile din sectorul 3. Trei curti imense sunt pline pana la refuz de fel si fel de rable, de la Trabant si Skoda S1000 pana la Aro 10 si primele tipuri de Dacia. Majoritatea au fost abandonate pe strazile sectorului 3 si, dupa ce zac 60 de zile in curte la “Acumulatorul”, se incearca vinderea acestora la licitatie. In mod normal, rablele nerevendicate de nimeni ajung in cele din urma la fier vechi.

Amenda, mai mare dec?t a costat masina

Ion Rizea, seful de coloana al Rosal, care raspunde de organizarea echipelor si “cazarea” masinilor “saltate” de pe teren, povesteste cu umor ca luni, 20 august, a venit dupa trei zile un cetatean sa isi recupereze Dacia, una veche. “Cand i-am facut calculul si i-am spus ca il costa 550 de lei i-a stat ceasul. Spunea, saracul, ca tot atat a dat pe masina, dar pana la urma a platit, avea nevoie de ea”, spune Rizea. Costa doua sute de lei ridicarea, alte doua sute tractarea si 150 de lei ziua de stationare in grija Rosal. La costurile de stationare nu se calculeaza ziua de duminica, considerata nelucratoare. Deci, in total 550 de lei daca vii sa iti ridici masina in aceeasi zi in care a fost “saltata”. Altfel, se adauga zilnic cate 150 de lei.

16.900 de lei pentru un break

Cea mai “veche” masina ridicata din sectorul 3 si pe care proprietarul nu s-a obosit inca sa vina dupa ea dateaza din 16 martie 2007. Este o Dacia Break cu numarul B-06-RJV dupa care curg tablele. Aceasta a totalizat pana acum 110 zile lucratoare de stationare in grija Rosal, ceea ce inseamna ca proprietarul trebuie sa plateasca pentru a-si recupera “bolidul” 169 de milioane de lei vechi. Rizea spune ca cele patru echipaje aduna zilnic de pe strazi aproximativ 20 de autoturisme abandonate sau parcate ilegal. “Avem si probleme. Unii se dau mari, vin la intimidare. In general cei cu masini de teren fac asa. Dar nu tine. Se ridica de la ultimul tip de Mercedes pana o Dacie straveche si toti platesc dupa lege. Aseara un taximetrist incepuse sa se targuiasca cu noi: ca are sase copii, ca are plan, ca plateste doar doua milioane, apoi trei? Pana la urma a platit, altfel nu-si mai vedea masina”, spune Ion Rizea.

Vehiculele furate, cautate tot la «ridicari»

“Foarte multe persoane, cand nu isi mai gasesc masinile in locul in care stiau ca le-au parcat, suna speriati la 112. Oamenii se gandesc intai ca li s-a furat autoturismul. Apoi sunt sfatuiti sa se intereseze si la noi, sa vada daca nu cumva a fost ridicata pentru paracare nelegala. Noi ii intelegem, insa si oamenii trebuie sa respecte indicatoarele de parcare, mai ales ca in sectorul 3 acum chiar nu mai este penurie de locuri pentru parcat”, ne-a mai precizat seful Rosal.

Monica Andreiu

Sursa: Gardianul.ro

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...