Jump to content
IceMan

Circulatia pe autostrada ar putea fi taxata cu 5 euro/100 km din acest an

Recommended Posts

Imagine IPB

Soferii care circula pe autostrazile din Romania ar putea plati inca din acest an o taxa de 5 euro/100 km.

Ieri au inceput lucrarile la autostrada Bucuresti-Brasov, care, potrivit antreprenorului Euroconstruct, va traversa si vechiul amplasament al Dracula Park.

Soferii care circula pe Autostrada Soarelui sau pe Bucuresti-Pitesti ar putea plati o taxa de cel mult 5 euro/100 km, inca din aceasta vara. Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a sustinut, ieri, introducerea unei taxe care sa nu depaseasca 5 euro/100 km pe toate autostrazile din Romania. El explicat ca taxa va fi introdusa pentru a se putea plati lucrarile la constructia viitoarelor sosele. Reprezentanti din Ministerul Transporturilor au precizat, ieri, ca nu a fost luata o decizie cu privire la data exacta de la care vor fi introduse taxele, dar ca acest lucru ar putea fi hotarat si maine. "Nicaieri in Europa nu se fac autostrazi cu bani de la buget, care ar trebui folositi, de fapt, pentru educatie sau sanatate. Lucrarile se realizeaza in general in parteneriat public-privat sau prin concesiune, astfel incat dupa o anumita perioada sa contribuie la plata autostrazii si utilizatoriia€ś, a declarat ministrul. El a subliniat ca peste tot in Europa sunt percepute taxe pentru autostrazi, iar valoarea lor este de 7 - 8 euro/100 km. "Va fi o dezbatere publica si cetatenii vor decide cum vor fi platite autostrazile. Ori facem cat ne permit banii de la buget, ceea ce inseamna 10-12 km de autostrada anual, ori cautam alte surse de finantarea€ś, a spus ministrul. Berceanu a precizat ca a purtat discutii pentru a stabili strategia privind modul in care vor fi construite autostrazile cu experti din Austria, Slovacia, Franta si Portugalia.

Pe de alta parte, ministrul a precizat ca fondurile europene acopera doar 10% din bugetul programului de constructie a 1.800 km de autostrada (n.r.: 12,8 miliarde de euro) in urmatorii sapte ani, Romania urmand sa primeasca peste un miliard de euro de la UE in acest scop.

Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, gata in trei ani

Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti al Autostrazii Bucuresti-Brasov va fi finalizat in trei ani si va avea doua benzi de circulatie pe sens si doua benzi de stationare de urgenta, a mai declarat Berceanu. Pentru realizarea acestei portiuni de autostrada, cuprinsa intre kilometrii 19,5 si 62, se va lucra simultan pe trei santiere si vor fi utilizate 462.000 de tone de mixturi asfaltice si 168.000 de metri de parametru metalic. Acest tronson va avea patru noduri rutiere si 17 pasaje rutiere, iar in dreptul localitatilor, pe marginea carosabilului, vor fi montate panouri fonoabsorbante. Potrivit ministrului de resort, in cazul in care executantul nu va respecta contractul si termenele, se poate ajunge inclusiv la rezilierea contractului. Castigatorul licitatiei pentru executia primului tronson al Autostrazii Bucuresti -Brasov, intre Bucuresti si Moara Vlasiei, va fi cunoscut pana la sfarsitul lunii martie, iar lucrarile vor incepe in maximum trei luni, a mai declarat Berceanu. Potrivit acestuia, ofertele primite se situeaza intre 170 si 200 milioane de euro, o valoare aproximativ egala cu cea a tronsonului Moara Vlasiei -Ploiesti. "Lucrarile de la Comarnic pana la Predeal vor costa 1,3 miliarde de euro, de sapte ori mai mult decat segmentul pe care incep astazi lucrarile (n.r., ieri), desi are mai putin de 40 km, fiindca este greu de construita€ś, a spus Berceanu.

Sapte firme de constructii au depus oferte de participare la licitatia pentru executia primului tronson al autostrazii Bucuresti-Brasov. Intre acestea se numara si consortiul format din Euroconstruct si UMB Spedition. Soferii vor putea circula pe autostrada care va lega Capitala de Brasov, din mai 2010. Radu Berceanu a mai precizat ca, pentru viitoarele lucrari, prefera constructorii romani, subliniind ca tot ceea ce s-a facut pana acum a fost realizat tot de firme romanesti care erau subcontractate. Autostrada Bucuresti-Brasov va fi construita in sistem de concesiune incepand cu tronsonul Comarnic. Potrivit lui Berceanu, va fi concesionata si autostrada Pitesti-Sibiu, care este o portiune " foarte scumpaa€ś, cat si Ploiesti-Focsani, care va face legatura cu Moldova. Termenul de finalizare al lucrarilor pentru aceste autostrazi este anul 2013. Senica Micu

sursa

Link to comment

e mult 5 euro parerea mea pt 100 km :dooh:

E foarte mult.

In unele tari sunt taxe de autostrada, in altele (ex. Germania) nu sunt. In tarile unde este taxare pe tronson parcurs (Italia, Croatia etc.) e scumpa autostrada, nu e de mirare ca se adopta acelasi model. Varianta cu vigneta valabila o anumita perioada de timp, pentru anumite autostrazi (sau pentru toate din tara respectiva) este mult mai ieftina.

Link to comment

politicianul roman a invatat sa ia doar exemplele care ii convin de pe dincolo. cum vad o taxa pe undeva, cum ca e buna si la noi. pai sa ajungem sa luam salariul mediu pe economie la 1000-1500 de euro si apoi da, platim si taxe de autostrada daca e cazul. pana atunci insa ar trebui sa le plateasca domnii cu vile in statiunile turistice si masini de 50.000 de euro.

Link to comment

da nush care e problema noastra a romanilor :P ca noi oricum dak vrem sa mergem pe autostrada nici sa vrem nu putem plati mai mult de 10 euro ptr ca doar 200 km de autostrada avem :D ... asa ca pana vor aparea autostrazile si pe la noi prin tara poate ca taxa se va dubla sau cine stie ? poate se va scoate

Link to comment

mah defapt au incercat si ei sa se ia dupa germania si alte tari unde autostrada se plateste...dar autostrada noastra nu prea se poate compara cu altele straine...

Fugi tare. In Germania autostrada NU se plateste. Nu ca Romania s-ar asemana cu Germania, ba chiar deloc. Seamana cu Italia si Franta, si acolo se platesc autostrazile.

Apropo, stii cum iti dai seama cand ai trecut din Germania in Franta? Cand toaletele din locurile de odihna devin jegose, esti in Franta. Cand mai stau si doi negri sa-ti ceara bani pentru utilizarea acelei toalete, te apropii de Paris.

O autostrada nu se construieste din taxe de autostrada, eventual se amortizeaza (partial) si se intretine din acesti bani.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...