[n33d] Posted March 9, 2007 Posted March 9, 2007 Calin Popescu Tariceanu a declarat europarlamentarilor romani ca taxa auto va ramane valabila. In conditiile in care Comisia Europeana nu este de acord cu taxa auto, ca si majoritatea populatiei romane, autoritatile de la Bucuresti se mentin pe pozitii si declara ca nu vor renunta la taxa de prima inmatriculare. Premierul Calin Popescu Tariceanu i-a informat joi pe europarlamentarii romani ca Executivul de la Bucuresti nu va renunta la taxa de prima inmatriculare, apreciind ca acest principiu de taxare va avea efecte pozitive, informeaza Mediafax. "E o masura buna si nu se va renunta la ea, si asta nu pentru ca am eu treaba cu masinile", a spus Tariceanu in intalnire, potrivit relatarilor unuia dintre europarlamentarii romani. Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an de catre autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Comisia Europeana a criticat insa taxa, considerand ca nivelul ridicat pentru masinile vechi de import reprezinta o discriminare. Taxa este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma de poluare. In cazul masinilor vechi, taxa este mai mare si poate ajunge la peste 8.000 euro pentru autvehiculele cu o capacitate de peste trei litri si clasificate ca non-euro. "In prezent, discutia cu reprezentantii Comisiei Europene nu este vizavi de nivelul si dreptul Romaniei de a introduce aceasta taxa, ci vizeaza principiile de taxare uniforma. CE doreste ca aceste principii sa fie respectate", a declarat Sebastian Vladescu, ministrul de Finante.Principala problema invocata de Bruxelles este aceea ca aceasta taxa presupune o discriminare intre masinile deja inmatriculate in tara si autoturismele aduse acum in Romania, in conditiile in care autoturismele la mana a doua, vandute de cetatenii romani, nu sunt in prezent taxate.sursa
robert03 Posted March 9, 2007 Posted March 9, 2007 Ce nu face Guvernul Romaniei pt Dacia (Renault).... -_- Indiferent de ce "culoare" are puterea, toti ar fi luat aceasi decizie..
Alex86 Posted March 9, 2007 Posted March 9, 2007 nu au de unde sa mai faca rost de niste bani...de unde sa ia? tot de la romanul de randoare ce polueaza mai mult ? Un Opel din '99 sau o Dacie din '86....si cica incearca sa reduca polurea.sa fim seriosi sunt anumite interese la mjiloc
D3@7h Posted March 9, 2007 Posted March 9, 2007 Guvernul Romaniei nu are minte sincer sa fiu. Dar aveti rabdare ca parca in Polonia...numai stiu exact sigur ... i-a dat UE in judecata pentru taxa asta si i-a pus sa plateasca toti banii inapoi celor care au platit taxa. Om fi noi romani dar ne conduce o uniune europeana......
Deian69 Posted March 9, 2007 Posted March 9, 2007 Guvernul Romaniei nu are minte sincer sa fiu. Dar aveti rabdare ca parca in Polonia...numai stiu exact sigur ... i-a dat UE in judecata pentru taxa asta si i-a pus sa plateasca toti banii inapoi celor care au platit taxa. Om fi noi romani dar ne conduce o uniune europeana......gresit au chiar prea multe minte
D3@7h Posted March 10, 2007 Posted March 10, 2007 gresit au chiar prea multe minteau nu prea demonstreaza asta ... lipsa de indiferenta fata de UE are si consecinte si se vor vedea :dooh:
Yves Larock Posted March 10, 2007 Posted March 10, 2007 macar sa faca si ei niste autostrazi cu banii aia da cred ca tot in burta lor ajung :dooh: vile, mashini ...
DivinE Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Daca nu mai era aceasta taxa, in cativa ani dadea faliment Dacia.Sunt de acord cu o taxa, dar in momentul actual este mult prea mare pentru o tara in curs de dezvoltare
Beethoven Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Daca nu mai era aceasta taxa, in cativa ani dadea faliment Dacia. Aham :D In concluzie mai bine o tinem pe banii nostrii si circulam in conditii de siguranta redusa, nu ? :P
Sabotor78 Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Deh, Romania... Atata vreme cat premierul are o firma care se ocupa cu vanzarea de automobile noi, aceasta taxa nu va disparea. Daca ar fi pornit o afacere cu masini second-hand, ar fi pus taxa pe inmatricularea masinilor noi. In plus, "concernul" Dacia trebuie ajutat cat mai mult. Tot ce putem face e sa speram ca Romania va ceda presiunilor Uniunii Europene. Dar si asta e cu 2 taisuri... UE vrea ca masinile sa fie taxate la fel, adica sa platesti acceasi taxa la inmatricularea unei masini adusa din UE ca si la inmatricularea unei masini din Romania. Si nu ar fi exclus ca stralucitii nostrii conducatori, marinimosi cum ii stim, sa aplice acceasi taxa si pentru masinile din Romania. Si astfel impaca UE si mai baga un banut in buzunar.
Beethoven Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 UE vrea ca masinile sa fie taxate la fel, adica sa platesti acceasi taxa la inmatricularea unei masini adusa din UE ca si la inmatricularea unei masini din Romania. Si nu ar fi exclus ca stralucitii nostrii conducatori, marinimosi cum ii stim, sa aplice acceasi taxa si pentru masinile din Romania. Si astfel impaca UE si mai baga un banut in buzunar.Si astfel ne intoarcem in epoca masinilor pe firme non-profit, care nu se vindeau, doar "se imprumutau"" :D Motivele erau altele, rezultatele pot fi aceleasi :right: