IceMan Posted December 4, 2006 Posted December 4, 2006 Discuta cu elevii pe mess, iar lectiile lor sunt minispectacole educative, pe care nu le inregistreaza nimeni pentru a le posta pe internet.Profesorii fac rating la TV doar atunci cand sunt actori, fara voia lor, in filmulete care arata cum umilesc sau sunt umiliti de elevi. In ultima vreme au fost huliti ca fac greva si lasa copiii cu materia neinvatata, acuzati de mediocritate sau ca-si persecuta elevii prin note pentru a-i atrage la meditatii. Pentru a afla insa cum arata profesorul ideal - cool - in opinia elevilor, am intocmit niste chestionare pe care le-am distribuit in cateva licee din Capitala. N-am avut pretentia unui sondaj sociologic, dar din raspunsurile copiilor am reusit sa facem portretul-robot al profului ideal: cu mintea deschisa, apropiat de elevi, care se implica in proiecte extracurriculare, creeaza o atmosfera destinsa la ore, foloseste mijloace moderne de expunere a lectiei, are un sistem interactiv de predare. Niste visatori Am reusit sa identificam trei dascali care corespund portretului-robot: Codina Savulescu, profesoara de limba romana la "Mihai Viteazu", Gabriel Vranceanu - preda matematica la "Spiru Haret" si Anne Marie Carlan, profesoara de istorie la "George Cosbuc". Pe scurt, dascali pasionati de munca lor, care nu merg la catedra doar pentru ca nu si-au gasit un loc bine platit in alta parte. Ei muncesc pana noaptea tarziu pentru ca echipa de teatru a liceului sa se prezinte cum trebuie la festival, cauta sponsori pentru revista scolii, iar elevii le sorb vorbele si-i au drept modele. Pe acestia, tara ii plateste cu cateva milioane de lei pe luna. Niste visatori, ar spune pragmaticii despre ei. Cu profa de romana la "Vama Veche" Anul trecut, Codina Savulescu, profesoara de limba romana la Liceul "Mihai Viteazu", a primit de la elevi un tricou pe care scria: "Sunt alergic la prostie. Reactionez rapid". L-a imbracat imediat si s-a mandrit cu el in cancelarie, in fata colegilor. "O